Nowe nasze przedszkole cz.1.pdf

(1723 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Nowe nasze przedszkole
część 1
wrzesień – listopad
881599022.006.png 881599022.007.png
Autor
Małgorzata Marta Skrobacz
Wiesława Żaba-Żabińska
Projekt okładki
Marcin Kot
Ilustracja na okładce
Artur Gulewicz
Redakcja merytoryczna
Wiesława Żaba-Żabińska
Korekta
Krystyna Bajor
Skład i łamanie
Marek Zapała
© Grupa Edukacyjna S.A. 2009
ISBN 978-83-7491-647-9
Wydawca oświadcza, że dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć o wszystkich właścicieli i dysponentów praw
autorskich.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie publikacji w całości lub we fragmentach bez zgody wydawnictwa
zabronione.
Piosenki autorstwa K. Bayer pochodzą z wydawnictwa Akord Śpiewające Brzdące.
Grupa Edukacyjna S.A.
25-655 Kielce, ul. Łódzka 308
tel. 41 366 53 66, faks 41 366 55 55
http://www.mac.pl, e-mail mac@mac.pl
881599022.008.png
Oznaczenia:
– zajęcia wynikające z zadań programowych
– zajęcia wynikające z realizacji treści wychowania zdrowotnego
881599022.009.png 881599022.001.png 881599022.002.png 881599022.003.png
WRZESIEŃ, TYDZIEŃ I
Aktywność
i działalność
dziecka
Treści
programowe
Temat
tygodnia
Dzień
tygodnia
Temat
dnia
1
2
3
4
5
Nasza grupa
Współtworzenie przyja-
znej atmosfery
w grupie
− przestrzeganie wspól-
nie ustalonych umów
i zasad regulujących
współżycie w grupie.
Rozwijanie relacji po-
między dziećmi, opartych
na wzajemnym szacunku
i akceptacji
− współdziałanie podczas
zabaw, gier, tańców
integracyjnych.
To ja
Poznawanie swojego cia-
ła poprzez zabawy
− rysowanie siebie,
− dostrzeganie swojej
niepowtarzalności,
a także niepowtarzal-
ności innych, szanowa-
nie jej.
( Nasze przedszkole . Pro-
gram edukacji przedszkol-
nej wspomagający rozwój
aktywności dzieci, Grupa
Edukacyjna S.A., Kielce
2009, s. 14, 17, 18).
(Numery obszarów
z podstawy programo-
wej: 1.1., 1.2., 2.5., 3.2.,
4.1., 5.3., 5.4., 8.1., 9.2.,
13.1.).
Przedszkole
– drugi dom
1.
Witamy
w przedszkolu
• Zintegrowanie grupy
poprzez zabawy
i ćwiczenia.
• Wycieczka po przed-
szkolu, zapoznanie
dzieci nowo przyby-
łych z poszczególny-
mi pomieszczeniami,
a uczęszczających
kolejny rok do przed-
szkola – ze zmianami,
jakie zaszły w placów-
ce podczas wakacji.
2.
Lubimy
przychodzić
do przed-
szkola
• Słuchanie opowiada-
nia U. Geisler,
H. Viehoff Pierwszy
dzień.
Przedszkole moich
marzeń – wykonanie
pracy plastycznej.
3.
Liczymy na-
sze zabawki
• Zabawy matema-
tyczne Porządkujemy
zabawki.
• Zabawy przy piosen-
ce Przedszkole – dru-
gi dom.
4.
Ustalamy
zasady
• Ustalenie kodeksu
obowiązującego w
grupie Bezpiecznie
jak w domu.
• Zabawa rysunkowa
w parach Obraz mo-
jego ciała.
5.
Mamy
dobrych
kolegów
− Słuchanie wiersza
K. Przybylskiej
Chodź, kolego.
− Zabawy badawcze
Lustro i jego tajem-
nice.
4
881599022.004.png
WRZESIEŃ, TYDZIEŃ I
Karty
pracy,
cz. 1
Cele
ogólne
Cele
operacyjne
Zajęcia
ruchowe
6
7
8
9
Dziecko:
− wymienia imiona kole-
gów i koleżanek z grupy
nr 1
• Ćwiczenia poranne –
zestaw nr I (ułożone
przez autora).
• Zabawa ruchowa rozwi-
jająca szybką reakcję na
sygnał Odszukaj swoją
parę.
• Zabawa ruchowa
rozwijająca inwencję
ruchową Wędrująca
maskotka.
• Zabawa ruchowa rozwi-
jająca umiejętność wska-
zywania kierunku Pokaż
kierunek.
• Zabawa ruchowa Skała
(według W. Sherborne).
• Zabawa orientacyjno-
porządkowa Ukłon dla
przyjaciela.
− zachęcanie do pozna-
wania kolegów i kole-
żanek z grupy
− zapoznanie z pomiesz-
czeniami znajdującymi
się w przedszkolu;
zwrócenie uwagi na
zmiany, jakie zaszły
w nich podczas wa-
kacji
− nazywa pomieszczenia
znajdujące się w przed-
szkolu, wie do czego
służą
− tworzenie atmosfery
sprzyjającej adaptacji
dzieci w przedszkolu
− rozwijanie sprawności
manualnych
− nawiązuje kontakty
z rówieśnikami
nr 2
− wyraża swoje marzenia
za pomocą ekspresji
plastycznej
− liczenie obiektów i roz-
różnianie liczenia błęd-
nego od poprawnego
− umuzykalnianie dzieci
− prawidłowo posługuje
się liczebnikami głów-
nymi
− wyraża muzykę ruchem
− opracowanie kodeksu
grupy
− przestrzega zasady
obowiązujące w przed-
szkolu
− dorysowuje brakujące
elementy swojego ciała
nr 3
− wskazywanie i nazy-
wanie części ciała
− zachęcanie do bliższe-
go poznawania swoich
rówieśników
− odkrywanie właś ciwości
zwierciadeł.
− zgodnie bawi się z inny-
mi członkami grupy
nr 4
− aktywnie uczestniczy
w zabawach z luster-
kami.
5
881599022.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin