test_kaczmar 2.doc

(44 KB) Pobierz
1

1.priorytetowa triada celów to : czas, koszty, jakość 2.jakie scenariusze stosuje się dla formalizowania procesów. – decyzji - zachowań - działań- przedsięwzięć 3.w zarządzaniu procesowym w opisie organizacji mamy do czynienia z : funkcjami 4.struktura organizacyjna w zarządzaniu procesowym jest: pozioma 5.jakie podstawowe rodzaje procesów definiuje się w zarządzaniu procesowym - główne pomocnicze zarządcze kluczowe 5.procesy zarządcze mają: zarządzających 7.  jakie cechy charakteryzują proces? - przebieg- efektywność - wydajność - czas trwania- koszt- skuteczność 8.dla określenia procesów składowych (pomocniczych i  zarządczych) potrzeba: ustalenia hierarchii procesów 9.efektem procesu pomocniczego jest produkt na rynek: wewnętrzny 10.wymień rodzaje właścicieli procesów w zależności od rodzaju struktury organizacyjnej - właściciele procesów jako równorzędni menadżerowie - właściciele procesów jako jedyni menadżerowie- doradcy procesowi- menadżerowie funkcjonalni w roli właścicieli procesów. 11. w strukturze organizacyjnej procesowej występują: Doradcy procesowi Menedżerowie  funkcjonalni Właściciele procesów 12etap pierwszy we wdrażaniu zarządzania procesowego to: inwentaryzacja i identyfikacja procesów 13.analiza i segmentacja procesów obejmuje: przebieg i sekwencję procesów 14.dlaczego na etapie analizy i segmentacji procesów określa się wartość dodaną procesów w celu wyeliminowania działań zbędnych nie przynoszących wartości dla klienta oraz w celu identyfikacji procesu które przynoszą zyski i sa istotne z punktu widzenia organizacji 15.zasadami odnoszenia się do faktów są następujące zasady: być na miejscu wydarzenia,

obejrzeć wydarzenie/przyjrzeć się wydarzeniu ustalić, zauważyć wszystkie istotne fakty zdarzenia 15podaj o co pytamy w metodzie analizy faktów 5 W i 1 H  WHY DLACZEGO (przyczyna, powód) WHAT CO ( przedmiot) WHERE GDZIE (miejsce) WHEN KIEDY (termin, czas) WHO KTO (osoba, zespół) HOW JAK (sposób) 16.narzędziami stosowanymi dla standaryzacji ulepszonych rozwiązań są: karta odwzorowywania, histogram, wykres rozrzutu 17.przykładowymi narzędziami stosowanymi w podejściu ewolucyjnym doskonalenia procesów są: Kaizen, Six sigma 18.Narzędzia CASE to programy do: Modelowania procesów 19.wymień jakie muszą istnieć systemy zintegrowane z systemem zarządzania procesowego aby ten system efektywnie działał. Zarządzanie przez cele, wynagrodzeniami wynikami pracy 20 misja: Określa cel istnienia organizacji 21.wymień i opisz poszczególne elementy analizy sensowności SMART SPECYFIC = KONKRETNE

Cele powinny: wyrażać rzeczywiste interesy organizacji; być realistyczne ale jednocześnie ambitne by prowadzić do rozwoju organizacji. Cele trudniejsze, stanowiące wyzwanie dla realizującego, ale oceniane jako możliwe do realizacji, bardziej motywują personel niż cele łatwe, których wykonanie oceniane jest jako rutynowe. MEASURABLE = MIERZALNE Muszą być wyznaczone miary stopnia realizacji celu. Najlepiej, jeśli są to miary mierzalne= ilościowe. Jeśli stosuje się miary jakościowe to musza one być jednoznacznie sprecyzowane. ACHIEVABLE = OSIĄGALNE Cele musza być: wykonalne; Ale i niezbyt łatwe w odniesieniu do możliwości zespołu lub osoby realizującej. RATIONAL = RACJONALNE Cel ma sens wyłącznie w odniesieniu do struktury najważniejszych interesów organizacji i/lub osoby go realizującej. Cele muszą mieć określoną hierarchię priorytetów.  TRACKABLE = MOŻLIWE DO PRZEŚLEDZENIA Na każdym etapie realizacji muszą istnieć kryteria oceny w jakim stopniu osiąga cel. W przypadku niezgodności należy uruchomić działania korekcyjne i korygujące.22 najważniejszymi parametrami procesów są: Zadowolenie klienta, Czas procesu, Terminowość realizacji, Jakość procesu, Koszt procesu 23wymień podstawowe grupy mierników zarządzania celami (opisowe) Mierniki nakładów, produkcyjności, wydajności, efektywność, kosztochłonności efektów, efektywności nakładów, rentowności 24.wg Kaplana i Nortona przewagę konkurencyjną można uzyskać poprzez zarządzanie celami w perspektywach: klienta, finansowej, procesów wewnętrznych, rozwoju i wzrostu 25.wymień i opisz etapy zarządzania wynikami ( Performance Management) (opisowe) 1.Przedstawienie kontekstu-należy wyznaczyć otoczenie w którym pracujemy i które ma lub może mieć wpływ na naszą pracę, otoczenie może być wewnętrzne lub zewnętrzne 2.Określenie dostępnych zasobów (ludzie, budżet) 3.Uzgodnienie z klientami i menadżerami co trzeba osiągnąć Na etapie 2 i 3 należy określić głównie klienta naszego produktu. Klient jest osobą (lub działem), który ma oczekiwania co do jakości i efektów pracy pracowników firmy. Można wyróżnić w tym punkcie  klientów wewnętrznych i zewnętrznych. 4.Okreslenie celów indywidualnych i zespołowych Sformułowanie celu do osiągnięcia stanowi główną część w Performance Management. Dzięki ustaleniu celów pracownicy w swojej codziennej pracy mogą łatwiej podejmować prawidłowe decyzje. 5.Wyznaczenie osób odpowiedzialnych za realizację Należy wyznaczyć osoby odpowiedzialne za realizację celów, aby sprawnie przebiegały wszelkie działalności w zespołach. 6.Określenie wymagań jakościowych 7.Zdefiniowanie wskaźników 8.Sprawdzenie zgodności ze strategią firmy 9.Ciągła weryfikacja celów 10.Systematyczna ocena osiągnięć pracowników i zespołów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- kluczowe

ze względu na przestrzenno -  organizacyjną  ich alokację na:

- wewnątrzfunkcyjne

- międzyfunkcyjne

ze względu na charakter celu:

- procesy o celu reaktywnym

- procesy o celu pro aktywnym

Ze względu na łańcuch wartości

- innowacyjne (badanie potrzeb klienta i projektowanie produktu lub usługi)

- operacyjne (wytwarzanie produktu i dostarczanie go klientowi)

- obsługi posprzedażnej (obsługa klienta po dostarczeniu mu produktu lub usługi).

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin