I TEST+test-audit.doc

(64 KB) Pobierz
20

1.      Ucho rzeczowe pyta:

-          kim on jest

-          o co chodzi

-          co ma na myśli

-          czego ode mnie chce

2.      Ucho relacji koncentruje się na:

-          podkreślanych w konfliktowych sytuacjach swojej wyższości

-          ustalaniu faktów i ich sprawdzaniu

-          reagowaniu diagnozującym i psychologicznym informacji

-          życzeniach

3.      Język rzeczowy:

·         odwoływanie się do suchych faktów

·         używanie często w organizacjach o silnej strukturze zależności (np.: wojsko, policja, służby więziennej, lotnictwo)

4.      Na czym polega model zachowań ludzkich wg Riemea (opisz lub narysuj)

 

 

 

5.      Osobowość zorientowana na porządek:

-          lubi odgrywać różne role potrzebuje publiczności

-          jest mało spontaniczna

-          stroni od konfliktów

-          chłodne zachowania w kontaktach

6. Pytania w czasie wywiadu powinny być:

-          jednoznaczne

-          rozwlekłe-obszerne

-          krótkie

-          mądre

-          szybko zadawane bo jest ograniczony czas wywiadu

-          zaskakujące aby...

7.      Gdy rozpoczynamy wywiad zadajemy pyt.:

    1. ogólne
    2. krótkie

c.       otwierające

8.      Wypowiedz: „mówi pan zbyt cicho” to wypowiedz:

-          absolutna

-          relatywna

9.      Gdy auditowany się rozgadał zadamy pyt:

-          konkretne

-          zamknięte

-          ogólne

10.  Gdy chcemy uchylić się od odp zadamy pyt:

-          posrednie

-          zamkniete

-          szczere

-          retoryczne

11.              Proszę opisać (podać listę kontrolną) co należy zrobić w fazie kontaktowej

*przywitać partnera

*przedstawić się

*wyjaśnić postawione cele i zadania

*mówić do swojego partnera po nazwisku

*poruszyć, jeżeli jest to potrzebne, temat aktualny, lecz nie odnoszący się do zadania

*zapewnić poufność

*uzyskać od partnera rozmowy zezwolenie na zanotowanie danych

*przedstawić z grubsza przebieg wywiadu

12.              Wymień i opisz zasady realizacji pracy w grupie

·         ma charakter „skokowy”, czyli:

-uczestnicy pracy grupowej w różnych okresach czasu zaczynają rozumieć istotne aspekty pracy grupy

-uczestnicy pracy grupowej pracują z różnym natężeniem

-grupa pracuje w różnych przedziałach czasu z różną intensywnością

-występują okresy przekroczenia „konstruktywności” w pracy grupy

·         ma tendencje do negocjowania rzeczywistości czyli

-uczestnicy pracy grupowej są skłonni postrzegać zjawiska innymi niż są w rzeczywistości

-gdy grupa nie akceptuje rozwiązania sama tworzy problemy

·         ma tendencje do osiągania niejasnych celów za pomocą niejasnych środków

·         powoduje skłonność akceptowania przez uczestników grupy czynników irracjonalnych i narzuconych „odgórnie”

13.              Audit wspólny to audit:

§         Dotyczących jednoczesnie różnych systemów zarzadzania np. jakości i środowiska

§         Przeprowadzany jednocześnie przez 2 lub więcej organizacji auditujących

14.              Audit zewnetrzny dwustronny to audit przeprowadzany przez:

§         Strony zainteresowane organizacje takie jak: klienci lub inne osoby występujące w ich imieniu

§         Niezależna organizacja zewnetrzna

15.  Gdy auditowany wykazuje nadmierną uniżoność w stosunku do auditora, auditor:

§         Orientacyjnie ignoruje zachowanie auditowanego

§         Cierpliwie i uprzejmie podkreśla i przypomina cele auditu oraz wprowadza zadawanym pytaniem partnerski sposób rozmowy

§         Staje się otwarty i serdeczny w stosunku do auditowanego

§         Stara się ustalić partnerskie relacje z auditowanym

16.  Program auditu to:

§         Opis działań wykonywanych w miejscu przeprowadzania auditu

§         Zestaw auditów zaplanowanych w określonych ramach czasowych

§         Wyspecyfikowane potzreby lub oczekiwania stosowane jako odniesienie w czasie auditu

17.              Dowód z auditu to:

§         Wynik oceny zebranych dowodów z auditu w stosunku do kryteriów auditu

§         Wynik auditu przedstawiony przez zespół auditujący po rozwazeniu celów auditu i wszystkich ustaleń z auditu

§         Zapisy stwierdzenie faktów lub inne informacje, które sa istotne dla kryteriów auditu i możliwe do zweryfikowania

18.  Gdy auditowany przekazuje auditorowi informacje poufne o nieprawidłowociach w       auditowanym obszarze auditor:

§         Skrzętnie notuje wszystkie informacje traktując je jako informacjie o niezgodnościach

§         Zapamietuje te informacje i wypytuje wnikliwie o nie pracowników innych komórek org

§         Zapamiętuje i stara się je wnikliwie zweryfikować w oparciu o obiektywne dowody

20. Klient auditu to:

§         organizacja lub osoba zlecająca przeprowadzenie auditu

§         organizacja, która jest auditowana

§         osoba lub grupa zainteresowana funkcjonowaniem lub sukcesem organizacji

 

21.Auditor to osoba:

§         Mająca kompetencje do przeprowadzania auditu

§         która dysponuje określona wiedza lub umiejętnościami specjalistycznymi w odniesieniu do przedmiotu auditu

22. Dowód obiektywny to:

§         zapisy stwierdzające fakt lub inne informacje, które są istotne ze względu na kryteria auditu i są możliwe do zweryfikowania

§         dane potwierdzające istnienie lub prawdziwość czegoś

§         wynik auditu przedstawiony przez zespól auditujący po rozważeniu celów auditu

23. Podać, za co są odpowiedzialne osoby, które zarządzają programem auditu.

*ustalić cele i zakres programu auditów

*ustalić odpowiedzialności, zasoby i procedury

*zapewnić wdrożenie programu auditu

*monitorować, przeglądać i doskonalić program auditów

*zapewnić aby odpowiednie zapisy dotyczące programu auditów były utrzymywane

24. Cele auditu zależą od:

§         częstości auditów

§         wymagań wynikających z przepisów prawnych i umów

§         liczby, ważności, zbieżności, podobieństwa oraz lokalizacji działań, które mają być auditowane

§         wymagań klienta

§         potrzeby rejestracji, akredytacji lub certyfikacji

§         priorytetów zarządzania

§         znaczących zmian w organizacji lub w jej dziedzinach

25. Cele auditu to:

§         działania i procesy, które mają być auditowane

§         wymogi prawa i przepisów

§         określenie zgodności auditowanego systemu zarządzania lub jego części z kryteriami auditu

§         identyfikacja obszarów potencjalnego doskonalenia według systemu zarzadzania

26. Cele auditu określa:

§         auditor wiodący

§         klient

§         odpowiedzialny za zarządzanie programem auditów

27. Auditora wiodącego wyznacza:

§         klient

§         osoba odpowiedzialna za zarządzaniem auditu

§         auditowany

28. Zespół auditujący ustala:

§         auditor wiodący

§         auditor wiodący w porozumieniu z klientem

§         osoba odpowiedzialna za program auditu

§         osoba odpowiedzialna za program auditu w porozumieniu z klientem

29. Podać co obejmuje przegląd dokumentacji w czasie auditu adekwatności.

*dokumenty systemu zarządzania

księga(księgi) jakości;

procedury;

instrukcje robocze;

normy zakładowe;

załączniki.

*zapisy

*raporty z poprzednich zapisów (str 55)

30.Co musi zrobić auditor wiodący jeśli w zcasie auditu adekwatności okaże się, że dokumentacje jest nieodpowiednia.

Musi poinformować o tym:

*klienta auditu

*osoby odpowiedzialne za zarządzanie programem auditu

*auditowanego

 

31. Audit adekwatności polega na ocenie:

§         do jakiego stopnia opisany jest w dokumentacji system jakości odpowiada wymogom konkretnej normy ISO

§         do jakiego stopnia opisywana w dokumetacji SZJ spełnia wymogi kryteriów z auditu

§         jakie wystepuja w dokumentach niezgodnosci zwiazane z zachwaniem wymagania.....

§         jakie sa zgodnosci nadzowru z dokumentami i zapisami

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin