1. Ucho rzeczowe pyta:
- kim on jest
- o co chodzi
- co ma na myśli
- czego ode mnie chce
2. Ucho relacji koncentruje się na:
- podkreślanych w konfliktowych sytuacjach swojej wyższości
- ustalaniu faktów i ich sprawdzaniu
- reagowaniu diagnozującym i psychologicznym informacji
- życzeniach
3. Język rzeczowy:
· odwoływanie się do suchych faktów
· używanie często w organizacjach o silnej strukturze zależności (np.: wojsko, policja, służby więziennej, lotnictwo)
4. Na czym polega model zachowań ludzkich wg Riemea (opisz lub narysuj)
5. Osobowość zorientowana na porządek:
- lubi odgrywać różne role potrzebuje publiczności
- jest mało spontaniczna
- stroni od konfliktów
- chłodne zachowania w kontaktach
6. Pytania w czasie wywiadu powinny być:
- jednoznaczne
- rozwlekłe-obszerne
- krótkie
- mądre
- szybko zadawane bo jest ograniczony czas wywiadu
- zaskakujące aby...
7. Gdy rozpoczynamy wywiad zadajemy pyt.:
c. otwierające
8. Wypowiedz: „mówi pan zbyt cicho” to wypowiedz:
- absolutna
- relatywna
9. Gdy auditowany się rozgadał zadamy pyt:
- konkretne
- zamknięte
- ogólne
10. Gdy chcemy uchylić się od odp zadamy pyt:
- posrednie
- zamkniete
- szczere
- retoryczne
11. Proszę opisać (podać listę kontrolną) co należy zrobić w fazie kontaktowej
*przywitać partnera
*przedstawić się
*wyjaśnić postawione cele i zadania
*mówić do swojego partnera po nazwisku
*poruszyć, jeżeli jest to potrzebne, temat aktualny, lecz nie odnoszący się do zadania
*zapewnić poufność
*uzyskać od partnera rozmowy zezwolenie na zanotowanie danych
*przedstawić z grubsza przebieg wywiadu
12. Wymień i opisz zasady realizacji pracy w grupie
· ma charakter „skokowy”, czyli:
-uczestnicy pracy grupowej w różnych okresach czasu zaczynają rozumieć istotne aspekty pracy grupy
-uczestnicy pracy grupowej pracują z różnym natężeniem
-grupa pracuje w różnych przedziałach czasu z różną intensywnością
-występują okresy przekroczenia „konstruktywności” w pracy grupy
· ma tendencje do negocjowania rzeczywistości czyli
-uczestnicy pracy grupowej są skłonni postrzegać zjawiska innymi niż są w rzeczywistości
-gdy grupa nie akceptuje rozwiązania sama tworzy problemy
· ma tendencje do osiągania niejasnych celów za pomocą niejasnych środków
· powoduje skłonność akceptowania przez uczestników grupy czynników irracjonalnych i narzuconych „odgórnie”
13. Audit wspólny to audit:
§ Dotyczących jednoczesnie różnych systemów zarzadzania np. jakości i środowiska
§ Przeprowadzany jednocześnie przez 2 lub więcej organizacji auditujących
14. Audit zewnetrzny dwustronny to audit przeprowadzany przez:
§ Strony zainteresowane organizacje takie jak: klienci lub inne osoby występujące w ich imieniu
§ Niezależna organizacja zewnetrzna
15. Gdy auditowany wykazuje nadmierną uniżoność w stosunku do auditora, auditor:
§ Orientacyjnie ignoruje zachowanie auditowanego
§ Cierpliwie i uprzejmie podkreśla i przypomina cele auditu oraz wprowadza zadawanym pytaniem partnerski sposób rozmowy
§ Staje się otwarty i serdeczny w stosunku do auditowanego
§ Stara się ustalić partnerskie relacje z auditowanym
16. Program auditu to:
§ Opis działań wykonywanych w miejscu przeprowadzania auditu
§ Zestaw auditów zaplanowanych w określonych ramach czasowych
§ Wyspecyfikowane potzreby lub oczekiwania stosowane jako odniesienie w czasie auditu
17. Dowód z auditu to:
§ Wynik oceny zebranych dowodów z auditu w stosunku do kryteriów auditu
§ Wynik auditu przedstawiony przez zespół auditujący po rozwazeniu celów auditu i wszystkich ustaleń z auditu
§ Zapisy stwierdzenie faktów lub inne informacje, które sa istotne dla kryteriów auditu i możliwe do zweryfikowania
18. Gdy auditowany przekazuje auditorowi informacje poufne o nieprawidłowociach w auditowanym obszarze auditor:
§ Skrzętnie notuje wszystkie informacje traktując je jako informacjie o niezgodnościach
§ Zapamietuje te informacje i wypytuje wnikliwie o nie pracowników innych komórek org
§ Zapamiętuje i stara się je wnikliwie zweryfikować w oparciu o obiektywne dowody
20. Klient auditu to:
§ organizacja lub osoba zlecająca przeprowadzenie auditu
§ organizacja, która jest auditowana
§ osoba lub grupa zainteresowana funkcjonowaniem lub sukcesem organizacji
21.Auditor to osoba:
§ Mająca kompetencje do przeprowadzania auditu
§ która dysponuje określona wiedza lub umiejętnościami specjalistycznymi w odniesieniu do przedmiotu auditu
22. Dowód obiektywny to:
§ zapisy stwierdzające fakt lub inne informacje, które są istotne ze względu na kryteria auditu i są możliwe do zweryfikowania
§ dane potwierdzające istnienie lub prawdziwość czegoś
§ wynik auditu przedstawiony przez zespól auditujący po rozważeniu celów auditu
23. Podać, za co są odpowiedzialne osoby, które zarządzają programem auditu.
*ustalić cele i zakres programu auditów
*ustalić odpowiedzialności, zasoby i procedury
*zapewnić wdrożenie programu auditu
*monitorować, przeglądać i doskonalić program auditów
*zapewnić aby odpowiednie zapisy dotyczące programu auditów były utrzymywane
24. Cele auditu zależą od:
§ częstości auditów
§ wymagań wynikających z przepisów prawnych i umów
§ liczby, ważności, zbieżności, podobieństwa oraz lokalizacji działań, które mają być auditowane
§ wymagań klienta
§ potrzeby rejestracji, akredytacji lub certyfikacji
§ priorytetów zarządzania
§ znaczących zmian w organizacji lub w jej dziedzinach
25. Cele auditu to:
§ działania i procesy, które mają być auditowane
§ wymogi prawa i przepisów
§ określenie zgodności auditowanego systemu zarządzania lub jego części z kryteriami auditu
§ identyfikacja obszarów potencjalnego doskonalenia według systemu zarzadzania
26. Cele auditu określa:
§ auditor wiodący
§ klient
§ odpowiedzialny za zarządzanie programem auditów
27. Auditora wiodącego wyznacza:
§ osoba odpowiedzialna za zarządzaniem auditu
§ auditowany
28. Zespół auditujący ustala:
§ auditor wiodący w porozumieniu z klientem
§ osoba odpowiedzialna za program auditu
§ osoba odpowiedzialna za program auditu w porozumieniu z klientem
29. Podać co obejmuje przegląd dokumentacji w czasie auditu adekwatności.
*dokumenty systemu zarządzania
księga(księgi) jakości;
procedury;
instrukcje robocze;
normy zakładowe;
załączniki.
*zapisy
*raporty z poprzednich zapisów (str 55)
30.Co musi zrobić auditor wiodący jeśli w zcasie auditu adekwatności okaże się, że dokumentacje jest nieodpowiednia.
Musi poinformować o tym:
*klienta auditu
*osoby odpowiedzialne za zarządzanie programem auditu
*auditowanego
31. Audit adekwatności polega na ocenie:
§ do jakiego stopnia opisany jest w dokumentacji system jakości odpowiada wymogom konkretnej normy ISO
§ do jakiego stopnia opisywana w dokumetacji SZJ spełnia wymogi kryteriów z auditu
§ jakie wystepuja w dokumentach niezgodnosci zwiazane z zachwaniem wymagania.....
§ jakie sa zgodnosci nadzowru z dokumentami i zapisami
alina_kujawa