Pamięć.doc

(31 KB) Pobierz

Pamięć

·         Uczyć się wierszyków na pamięć, piosenek (śpiewać, recytować w teatrzyku domowym)

·         Po wysłuchaniu bajki odpowiadać na pytania dotyczące jej treści;

·         Zapamiętać przedmioty leżące np. na stole. Zakryć przedmioty. Podawać ich nazwę od razu, albo po 3 minutach, lub po dokonaniu jakieś zmiany.

·         Po wspólnym oglądnięciu pomieszczenia mało znanego – odpowiadać, czy zdanie dotyczące pomieszczenia jest prawdziwe czy fałszywe (dziecko ma zamknięte oczy) np. Czy na ścianie wiszą dwa obrazy?

·         Po wspólnym obejrzeniu pomieszczenia dobrze znanego – po dokonaniu zmiany przez drugą osobę – opowiedzieć co się zmieniło (może to dotyczyć także zmian w ubraniu, makijażu itp.)

·         Gry: memo, memory, superpamięć (tj. odszukać jednakowe pary np. obrazków lub wyrazów wśród zakrytych przez odkrywanie jednocześnie dwóch elementów)

·         Zapamiętać i narysować układy figur różniących się np. kształtem, wielkością i położeniem (wyżej-niżej)

·         Zapamiętać szczegóły podanego obrazka, bo po obejrzeniu go odpowiadać na pytania np. Czy wróżka miała na ramieniu kruka?, Czy na obrazku był kot?

·         Zapamiętać lub powtórzyć ciąg zapisanych lub usłyszanych cyfr, liter, wyrazów lub np. sekwencji ruchów;

·         Gra „Kotlety”: każda z osób w kręgu nazywa się nazwą potrawy. Jedna z osób staje w środku koła i trzyma w ręku zwiniętą gazetę (nadmuchany balon typu rurka) Jedna z osób w kręgu wymienia nazwę potrawy. Zadaniem stojącego jest jak najszybciej dotknąć wskaźnikiem wywołaną potrawę. Dotknięta osoba wychodzi na środek. Jeśli wywołana osoba nie chce wejść do środka, zanim zostanie dotknięta, musi wymienić nazwę innej potrawy. Jeśli ktoś poda nazwę potrawy, która jest w środku, albo swoją własną to ta osoba wchodzi do środka.

·         Zapamiętać, powtórzyć i wykonać kilka poleceń podawanych naraz np. „wstań, wyjdź za drzwi, zapukaj trzy razy);

·         Zabawa „Podaj dźwięk” – dzieci stają w kręgu, obejmują się ramionami, zamykają oczy. Nauczyciel rozpoczyna podając jakiś dźwięk, np. mlaska, gwiżdże. Stojące obok dziecko powtarza ten dźwięk i dodaje swój własny.

·         Zabawa „Indiańskie znaki” – dzieci siedzą w kole. Każde wybiera sobie jakieś indiańskie imię (np. wyjący wiatr) i niewerbalny znak, który je wyraża (kołysanie wyprostowanymi rękoma na boki). Każde z dzieci mówi swoje imię i pokazuje swój znak. Inne dzieci starają się je zapamiętać. Jedno z dzieci rozpoczyna – podaje swoje imię i pokazuje swój znak oraz imię i znak następnego dziecka.

·         Zabawa „Walizy babci Izy”. Dzieci muszą zapakować do walizy babci Izy różne przedmioty. Pierwsze dziecko mówi: „Babcia Iza pakuje do Walicy … (np. czajnik) i szybko pedałuje do Pikutkowa. Następne dziecko mówi: „ Babcia Iza pakuje do walizy … (powtarza nazwy wszystkich umieszczonych już w walizce rzeczy i dodaje swoją) i szybko pedałuje do Pikutkowa.

·          

Zgłoś jeśli naruszono regulamin