Założenia wyjściowe:
a) Rodzaj jednostek ładunkowych: kontenery wielkie uniwersalne
b) Liczba kontenerów fizycznych ładownych średnio w dobie:
150
c) udziały procentowe kontenerów ładownych (%)
Wariant
II
Razem
Typ
Cnł
Cpł
1A
20
40
1C
60
100
d) Udział procentowy kontenerów (do liczby kontenerów ogółem)
Ctpk
10
Ctps
5
e) Udziały kontenerów w przeładunkach
Cnł: anł1 = 0,7; anł2 = 0,2; anł3 = 0,1;
Cnp: anp1 = 0,6; anp2 = 0,4;
Cpł: apł1 = 0,3; apł2 = 0,6; apł3 = 0,1;
Cpp: app1 = 0,1; app2 = 0,9
Ctpk: atpk1 = 0,3; atpk2 = 0,7;
Ctps: atps1 = 0,0; atps2 = 1,0;
f) Średnie czasy składowania (godz/dobę roboczą):
Cnł: 12h; Cpł: 24h; Cnp: 36h; Cpp: 18h; Ctpk: 8h; Ctps: 48h
g) średni załadunek statyczny kontenera qs:
1A – 16 t/kont., 1C – 10 t/kont.
h) Średni czas trwania jednego cyklu:
suwnica SBK-32/35: Tc = 4min, β=0,8;
żuraw samojezdny: Tc = 10min, β=0,6;
wóz podnośnikowy czołowy: Tc = 7min, β=0,7;
naczepa samonaładowcza: Tc = 15min, β=0,6;
i) Czasy obsługi ruchowej torów ładunkowych przy:
- Lskł.wag.≤600m i długości frontu Lład.≤330m: - 30min;
- Lskł.wag.≤300m i długości frontu Lład≥Lskł.wag: - 15min.
Obliczenia
1. Liczba kontenerów ładownych w poszczególnych komunikacjach stacyjnych (wg typów) przy nd śr = 150 kont./dobę
Typ kontenera
nd śr ł = nd śr * udziały procentowe
150x0,2=30
150x0,1=15
150x0,05=7,5
150x0,4=60
90
30
15
2. Współczynnik nierównomierności obrotów α
Obrót średnio dobowy:
Rzedzian8