Radykalna_rewolucja_w_zarzadzaniu_Przewodnik_menedzera_rareza.pdf

(1281 KB) Pobierz
1110062888.005.png
Tytuł oryginału: The Leader's Guide to Radical Management. Reinventing the Workplace
for the 21st Century
Tłumaczenie: RENTIER-LANG Cezary Welsyng
Projekt okładki: Grażyna Dymel
ISBN: 978-83-246-3420-0
Copyright © 2010 by John Wiley & Sons, Inc. All rights reserved
Translation copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved. This translation published under license with the original publisher
John Wiley & Sons, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form
or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by
any information storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/rareza
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Oceń książkę
1110062888.006.png
Spis treci
Przedmowa
5
Wstp
9
1.
Zarzdzanie dzisiaj
17
2.
Krótka historia zarzdzania
29
3.
Czym jest zarzdzanie radykalne?
47
Cz I.
Siedem zasad cigej innowacji
63
4.
Zasada nr 1: skoncentruj si na zadowoleniu klienta
65
5.
Zasada nr 2: samoorganizujce si zespoy
97
6.
Zasada nr 3: iteracje zorientowane na klienta
123
7.
Zasada nr 4: zapewnianie wartoci kadorazowo
podczas kontaktu z klientem
153
8 .
Zasada nr 5: radykalna przejrzysto
181
9.
Zasada nr 6: nieustanne samodoskonalenie
199
10.
Zasada nr 7: interaktywna komunikacja
223
Cz II. Implementacja
239
11.
Rozmowa niczym rwca rzeka
241
12.
Epilog
277
Podsumowanie praktyk zarzdzania radykalnego
283
Podzikowania
289
O autorze
291
1110062888.007.png
 
96
Radykalna rewolucja w zarzdzaniu. Przewodnik menedera
1110062888.001.png
Zasada nr 1: skoncentruj si
na zadowoleniu klienta
4
Zadowalanie klientów jest jedyn ciek prowadzc
do prawdziwego rozwoju przedsibiorstwa.
— Fred Reichheld 1
Jest godzina szósta trzydzieci rano w Golfe-Juan, maej wiosce na poudniu
Francji. Jestemy oddaleni tylko o kilka kilometrów od duego i nowoczesnego
miasta Cannes, jednak obraz, jaki si przede mn rozpociera, jest tak odmienny
od duego miasta, jak to jest tylko moliwe.
O tym przyjemnie rzekim czerwcowym poranku niebo jest bkitne. Siedz
przy stoliku na zewntrz kafejki Le Corsaire, popijajc espresso. Wygodnie si
usadawiam i czuj, jak z piekarni Mille Epis (dosownie „tysic kolb kukurydzy”)
roznosi si wzdu jednokierunkowej uliczki intensywny, urzekajcy zapach wiee-
go, ciepego chleba, który drczy moje nozdrza. Chleb jest pieczony na miejscu
przez ludzi, którzy s mistrzami swojego rzemiosa. Nawet o tej porze klienci
pojawiaj si w piekarni, aby odebra swoje wieo upieczone bagietki. Zazwy-
czaj kupuj dwie. Nie ma sensu kupowa tylko jednej. Chleb smakuje tak dobrze
i jest tak aromatyczny, e kady, kto go kupuje, zje jeden po drodze do domu.
Spdzam kilka miesicy roku we Francji, za pozosta cz roku w Stanach
Zjednoczonych. Za kadym razem, gdy jestem poza Francj, zaczynam myle:
Moe si myliem? Moe przesadzaem? By moe wyolbrzymiam jako bagie-
tek? Przecie francuskie pieczywo jest francuskim pieczywem, dostpnym równie
w innych krajach. A potem przyjedam do Golfe-Juan i wgryzam si w wieo
1 F. Reichheld, The Ultimate Question: Driving Good Profits and True Growth, Harvard
Business School Press, Boston 2006, s. 118 (wyd. polskie: Decydujce pytanie , MT Biznes,
Warszawa 2009).
1110062888.002.png 1110062888.003.png 1110062888.004.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin