Google_App_Engine_Kod_w_chmurze_googap.pdf

(816 KB) Pobierz
1098291074.003.png
Ty t uł oryginału: Code in the Cloud
Tłumaczenie: Maciej Reszotnik
ISBN: 978-83-246-3565-8
Copyright © 2011 Pragmatic Programmers, LLC.
All rights reserved.
Copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/googap
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
1098291074.004.png
Spis treci
Cz I Google App Engine — przygotowania do pracy
Rozdzia 1. Wstp ................................................................................ 11
1.1. Czym jest chmura obliczeniowa? ............................................................... 11
1.2. Systemy programowania w chmurze obliczeniowej ...................................... 17
1.3. Podzikowania ......................................................................................... 20
Rozdzia 2. Pocztek ........................................................................... 21
2.1. Zakadanie konta Google App Engine ...................................................... 21
2.2. Konfiguracja rodowiska programistycznego ............................................... 23
2.3. Uruchamianie programu napisanego w Pythonie na platformie App Engine ... 26
2.4. Monitorowanie stanu wasnej aplikacji ....................................................... 33
Cz II Python i Google App Engine
— programowanie aplikacji
Rozdzia 3. Pierwsza prawdziwa aplikacja w chmurze ................. 39
3.1. Podstawowa aplikacja czatu ...................................................................... 39
3.2. Podstawy HTTP .................................................................................... 43
3.3. Mapowanie czatu na HTTP .................................................................... 47
Rozdzia 4. Zarzdzanie danymi w chmurze ................................... 55
4.1. Czemu nasz czat nie zadziaa? ................................................................. 55
4.2. Utrwalanie danych czatu .......................................................................... 58
1098291074.005.png
 
6
Google App Engine. Kod w chmurze
Rozdzia 5. Obsuga kont uytkowników w Google App Engine ... 69
5.1. Wprowadzenie do obsugi uytkowników ................................................... 69
5.2. Usuga Users — obsuga uytkowników .................................................... 70
5.3. Integrujemy obsug uytkowników z czatem ............................................... 72
Rozdzia 6. Porzdkowanie kodu — oddzielenie
interfejsu uytkownika od logiki .................................. 75
6.1. Praca z szablonami — podstawy ............................................................... 76
6.2. Budowa rónych widoków przy uyciu szablonów ....................................... 81
6.3. Obsuga wielu pokoi czatu ........................................................................ 86
Rozdzia 7. Poprawianie wygldu interfejsu — szablony i CSS .... 93
7.1. Wprowadzenie do CSS ............................................................................ 94
7.2. Nakadanie stylów CSS na tekst ............................................................... 96
7.3. Ukady stron w CSS .............................................................................. 101
7.4. Budowa interfejsu w oparciu o ukad pywajcy ........................................ 108
7.5. Zaczanie arkusza stylów do aplikacji App Engine ................................. 112
Rozdzia 8. Interakcja ...................................................................... 115
8.1. Podstawy tworzenia interaktywnych usug ................................................ 116
8.2. Wzorzec projektowy MVC ..................................................................... 118
8.3. Niezakócona komunikacja z serwerem ..................................................... 121
Cz III Programowanie na platformie App Engine w Javie
Rozdzia 9. Google App Engine i Java ............................................. 131
9.1. Wprowadzenie do GWT ........................................................................ 132
9.2. Praca z Jav i GWT — pocztki ............................................................ 135
9.3. Zdalne wywoania procedur w GWT ...................................................... 143
9.4. Testowanie i przesyanie aplikacji GWT do chmury ................................. 148
Rozdzia 10. Zarzdzanie danymi po stronie serwera ................. 149
10.1. Trwao danych w Javie ....................................................................... 150
10.2. GWT i przechowywanie trwaych obiektów ........................................... 154
10.3. Pobieranie trwaych obiektów w GWT .................................................. 157
10.4. Klient i serwer — komunikacja ............................................................. 160
1098291074.001.png
 
Spis treci
7
Rozdzia 11. Konstruowanie interfejsów uytkownika w Javie .... 163
11.1. Czemu GWT? .................................................................................... 163
11.2. Konstruowanie interfejsu uytkownika w GWT ..................................... 165
11.3. Oywianie interfejsu — obsuga zdarze ............................................... 171
11.4. Oywianie UI — uaktualnianie widoku ................................................. 176
11.5. GWT — podsumowanie ...................................................................... 178
Rozdzia 12. Aplikacja Javy po stronie serwera ........................... 181
12.1. Wypenianie luk — obsuga pokoi czatu ................................................ 181
12.2. Projektowanie interakcji: inkrementacja .................................................. 186
12.3. Uaktualnianie klienta ............................................................................ 194
12.4. Warstwa administracji czatu .................................................................. 195
12.5. Uruchamianie i przesyanie aplikacji ...................................................... 196
12.6. Strona serwera — zakoczenie .............................................................. 199
Cz IV Google App Engine — wysza szkoa jazdy
Rozdzia 13. Datastore — wysza szkoa jazdy:
typy waciwoci ......................................................... 203
13.1. Tworzenie usugi systemu plików ........................................................... 204
13.2. Modelowanie systemu plików: pierwsze kroki ......................................... 207
13.3. Typy waciwoci — lista ...................................................................... 224
13.4. Typy waciwoci — podsumowanie ...................................................... 227
Rozdzia 14. Datastore — wysza szkoa jazdy:
zapytania i indeksy ..................................................... 229
14.1. Indeksy i zapytania w Datastore ............................................................ 230
14.2. Elastyczniejsze modele Datastore .......................................................... 235
14.3. Transakcje, klucz i grupy encji .............................................................. 237
14.4. Polityka i modele spójnoci ................................................................... 239
14.5. Pobieranie inkrementalne ...................................................................... 242
Rozdzia 15. Usugi Google App Engine .......................................... 245
15.1. Szybki dostp do danych i usuga Memcache ......................................... 246
15.2. Dostp do danych: usuga pobierania adresów URL .............................. 251
15.3. Komunikacja z czowiekiem: poczta elektroniczna i komunikatory ............ 252
1098291074.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin