Media_spolecznosciowe_bez_sciemy_Jak_kreowac_marke_medspo.pdf

(1323 KB) Pobierz
1099152528.001.png
Tytuł oryginału: No Bullshit Social Media: The All-Business, No-Hype Guide
to Social Media Marketing
Tłumaczenie: Izabela Szybilska-Fiedorowicz
ISBN: 978-83-246-4788-0
Authorized translation from the English language edition, entitled: NO BULLSHIT SOCIAL MEDIA:
THE ALL-BUSINESS, NO-HYPE GUIDE TO SOCIAL MEDIA MARKETING; ISBN 0789748010;
by Jason Falls, and Erik Deckers, published by Pearson Education, Inc, publishing as QUE Publishing.
Copyright © 2012 by Pearson Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from Pearson Education Inc.
Polish language edition published by HELION S.A.. Copyright © 2012.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/medspo
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Oceń książkę
1099152528.002.png
Spis treci
Podziękowania .................................................................................................................... 15
O autorach ........................................................................................................................... 17
Wprowadzenie ....................................................................................................19
Zmieni si czy zgin? ......................................................................................19
I.
Media spoecznociowe s dla hippisów.
Marketing spoecznociowy — dla biznesu ..................... 27
1.
Zignoruj ekscytacj. Uwierz faktom ...................................................................29
Media społecznościowe i krzywa ekscytacji ................................................................... 31
Kłopot z kazaniami teoretyków mediów społecznościowych ...................................... 35
Pytanie o wskaźnik ROI to pomyłka ............................................................................... 37
Siedem rzeczy, które może Ci dać marketing społecznościowy .................................. 40
1. Budowanie świadomości marki ............................................................................. 40
2. Ochrona reputacji marki ........................................................................................ 41
3. Poprawa public relations ........................................................................................ 42
4. Tworzenie własnej społeczności ............................................................................ 42
5. Poprawa jakości obsługi klienta ............................................................................. 43
6. Uproszczenie prac badawczo-rozwojowych ........................................................ 44
7. Podniesienie liczby potencjalnych klientów i poprawa wyników sprzedaży .. 44
Kiedy mówisz „marketing”, masz na myśli biznes ........................................................ 45
2.
Nie chodzi o nich, ale o Ciebie! ..........................................................................47
Dzisiejszy konsument jest inny. Za to Ty jesteś dinozaurem ....................................... 49
Nigdy nie panowałeś nad swoim komunikatem ............................................................ 52
Media społecznościowe mogą się przyczynić do obalenia rządu.
A co mogą zrobić dla firmy? .......................................................................................... 53
Uczestnictwo w mediach społecznościowych to nie wszystko;
równie ważna jest postawa prospołecznościowa ........................................................ 55
10 Media spoecznociowe bez ciemy. Jak kreowa mark
Jeżeli nie ufasz podwładnym, zatrudniłeś nieodpowiednie osoby .............................. 57
Nie zrzucaj winy na IT, na przepisy albo na prawników .............................................. 59
To nie media społecznościowe naruszają politykę firmową, tylko ludzie ................. 60
Do czego służą media społecznościowe? ........................................................................ 61
Kolej na Ciebie .................................................................................................................... 63
3.
Przechytrzony przez konkurencj ...................................................................... 65
Klienci już Ci nie ufają ...................................................................................................... 67
Śmiało, kup reklamę! ......................................................................................................... 69
Jesteśmy firmą b2b; nie liczymy się ................................................................................. 71
Zniszcz drukarkę ................................................................................................................ 72
Branża okrętowa uspołecznia się ..................................................................................... 72
To nie musi być takie skomplikowane ............................................................................ 73
Chcesz być Gregiem Tackettem czy jego konkurencją? ........................................ 75
4.
Tajemnica? W tym nie ma adnej tajemnicy ..................................................... 77
Marketing społecznościowy polega na komunikacji,
a nie na korzystaniu z technologii ................................................................................ 78
Narzędzia komunikacyjne się zmieniają,
ale potrzeba porozumiewania się jest niezmienna ..................................................... 79
Media społecznościowe nie są medium reklamowym,
ale platformy społecznościowe mogą nim być ........................................................... 80
Przecież to bułka z masłem! .............................................................................................. 84
Początki w mediach społecznościowych przypominają
proszenie inwestora o pieniądze ................................................................................... 84
Planowanie i pomiar skuteczności to podstawy marketingu społecznościowego .... 86
Pięć sposobów zmiany swojego nastawienia, które gwarantują
sukces w marketingu społecznościowym (z jednym zastrzeżeniem) ...................... 88
II. Jak naprawd dziaa marketing spoecznociowy? ......... 93
5.
Pohaasuj. Jak marketing spoecznociowy wspomaga budowanie
wiadomoci marki? .......................................................................................... 95
Wyobrażenia społeczności kształtują Twoją markę ...................................................... 97
Marketing tradycyjny i jego wskaźniki od lat Cię okłamują ...................................... 101
Dlaczego nie możemy zmierzyć skuteczności tradycyjnego marketingu i PR? ..... 103
Dlaczego możemy zmierzyć skuteczność mediów społecznościowych? ........... 104
Porównaj koszty mediów społecznościowych i mediów tradycyjnych .................... 106
Ile kosztuje marketing tradycyjny? ......................................................................... 107
Ile kosztuje marketing społecznościowy? .............................................................. 108
Spis treci 11
Plotkarze wszystkich krajów, łączcie się! ...................................................................... 109
Mierniki budowania świadomości marki ..................................................................... 111
6.
To Twój dom. Marketing spoecznociowy chroni Twoj reputacj ..............115
„Komunikacja kryzysowa”. Co to takiego? ................................................................... 119
Ach, gdyby tak media tradycyjne się poprawiły! ......................................................... 120
Jeżeli nie słuchasz i nie reagujesz, kończysz jak Chi-Chi’s ......................................... 123
Komunikacja z krytykantami w sześciu krokach ......................................................... 125
Dość już o negatywach! ................................................................................................... 126
Ochrona reputacji od strony technicznej ...................................................................... 127
Jak mierzyć ochronę reputacji? ...................................................................................... 129
7.
Relacja z publik. Marketing spoecznociowy i public relations ...................133
Public relations nie dotyczą już mediów tradycyjnych ............................................... 137
Dziennikarze także korzystają z mediów społecznościowych ............................. 139
Prosto do sedna dzięki mediom społecznościowym ............................................. 140
Media tradycyjne zostały z tyłu ...................................................................................... 141
Jak uciec przed filtrem informacyjnym mediów tradycyjnych? .......................... 142
Krajobraz nowych relacji z mediami ............................................................................. 144
Komunikacja kryzysowa zaczyna się na wiele miesięcy przed kryzysem ................. 147
Sposoby postępowania z krytykantami ......................................................................... 148
Jak mierzyć skuteczność public relations? .................................................................... 150
8.
Efekt Kumbaya. Marketing spoecznociowy tworzy spoeczno .................153
Różne rodzaje społeczności ............................................................................................. 157
Tworzenie społeczności to coś więcej niż nawiązywanie znajomości ...................... 160
Ocena społeczności .......................................................................................................... 161
Nawet nożyczki mogą mieć swoją społeczność! .......................................................... 163
Konkurencja wchodzi do naszej społeczności. Co robić? .................................... 165
Jak to zrobić i za ile? .........................................................................................................168
9.
Chodzi o nich. Marketing spoecznociowy stymuluje obsug klienta ..........171
Dlaczego reakcje klientów są takie ważne? ................................................................... 174
Poprzyj słowa… swoimi ludźmi ..................................................................................... 175
Nie można pomóc wszystkim ......................................................................................... 176
Nie jesteś „zaklinaczem kretynów” ................................................................................ 178
Czasami wystarczą dwa słowa ........................................................................................ 179
Jak mierzyć jakość obsługi klienta? ................................................................................ 182
Pomiar oszczędności w obsłudze klienta ...................................................................... 183
Zgłoś jeśli naruszono regulamin