niech-zyje-technologia.pdf

(178 KB) Pobierz
Premiera
Opel Astra
Niech żyje technologia
Świeża stylistyka, nowoczesne,
potężne silniki i zaawansowane
systemy wspomagania
bezpieczeństwa – o to czym Opel
chce przekonać do siebie nowych
nabywców Astry.
Nowa gama czołowego reprezentanta segmentu
C obejmuje pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi
(w terminologii Opla nazywane Sports Tourer),
trzydrzwiowe coupé GTC wraz z jego wyczynową
wersją OPC (najmocniejszy w historii fabryczny
model Astry) oraz nowego sedana. Kluczowy mo-
del marki będący we władaniu General Motors za-
chęca do nabycia bardzo szeroką gamą silników.
W ofercie znajdziemy m. in. najoszczędniejszą
jak dotąd Astrę z odmianą silnika o pojemności
skokowej 1.7 CDTI ecoFlex (110 KM oraz 130 KM)
ze spalaniem 3,7 l/100 km (emisja dwutlenku
węgla poniżej 100 g/km), diesla BiTurbo CDTI
o mocy 195 KM, jak i najmocniejszego benzynia-
ka 2.0 litra w wersji OPC z mocą 280 KM. Klient
może również kupić jednostkę na PB z fabrycznie
montowaną instalacją LPG (poj. 1.4 litra i moc
140 KM), w którym pojemność zbiornika benzyny
nie została zmniejszona i wynosi 56 litrów, nato-
miast zbiornik LPG ma pojemność 49 litrów.
Zaawansowana
technologia
Fot. Opel
zany na centralnym wyświetlaczu w sekundach,
a nie jak w większości marek w metrach. System
w połączeniu z relektorami biksenonowymi au-
tomatycznie ustawia soczewkę światła zależnie
od warunków panujących na drodze. Kupując
ecoFleksa standardowo otrzymamy system po-
magający obniżyć zużycie paliwa.
Komfort dla pleców
Seryjnie montowane fotele w Astrze są bardzo
wygodne, a długa podróż nie powoduje nad-
miernego zmęczenia. Jednak dla osób cenią-
cych sobie naprawdę wygodną jazdę, producent
przewidział fotele o podwyższonej ergonomii
(wyposażenie seryjne w wersji Sport), które
otrzymały certyikat wydany przez ekspertów
„Akcji na rzecz zdrowych pleców”. Ciekawost-
ką jest zastosowanie w oparciu fotela cięgna
Bowdena - w razie kolizji w ułamku sekundy do
przodu i na pełną wysokość zostanie wysunięty
zagłówek, blokując się natychmiast po kontak-
cie z głową.
Pisząc opinię na temat nowej gamy Astry
zdaję sobie sprawę, że mimo starań może się
ona wydawać nie w pełni obiektywna. Mam
po prostu straszny sentyment do tego modelu
Opla, a każde jego nowe wydanie wywołuje
kolejny zachwyt. Taka dziennikarska słabość.
Dlatego postanowiłem zaprezentować przede
wszystkim możliwości techniczne samocho-
du. Jeśli ktoś chciałby coś wiedzieć więcej na
temat wrażeń z jazdy – zachęcam do testów –
dealerzy z pewnością będą otwarci na próbne
jazdy.
Jakub Nieszporek
Benzyna
GTC
1.4 Turbo Ecotec 120 KM M6
80 250-85 950
1.4 Turbo Ecotec 120 KM Start&Stop M6
81 450-87 150
1.4 Turbo Ecotec 140 KM M6, Start&Stop M6, A6
82 250-92 950
Wiele z nowych rozwiązań technologicznych
wprowadzonych do Astry można było wcześniej
znaleźć chociażby w Insigni bądź Zairze. Mam
tutaj na myśli choćby kamerę przednią drugiej
generacji Opel Eye z udoskonalonym systemem
rozpoznawania znaków drogowych (TSA II),
funkcje ostrzegania przed niezamierzoną zmianą
pasa ruchu (LDW), wskaźnik odległości pojazdu
poprzedzającego (FDI) oraz system ostrzegania
przed kolizją (FCA). Wszystkie te udogodnienia
mają za zadanie zapobiec niebezpieczeństwu,
gdy kierowca straci koncentrację. Dodajmy do
tego jeszcze choćby tylną kamerę identyikują-
cą wolne przestrzenie, zaawansowany system
wspomagający parkowanie, układ ostrzegający
o przeszkodach w martwym polu oraz wyposażo-
ny w radar aktywny tempomat (ACC) z automa-
tycznym systemem hamowania (CIB), który dzia-
ła przy prędkościach w przedziale 50–180 km/h.
Ciekawe rozwiązanie stanowi wykorzystanie ka-
mery przedniej jako wskaźnika odległości od po-
jazdu poprzedzającego. Dystans zostanie poka-
1.6 Turbo Ecotec 180 KM M6
87 250-92 250
Diesel
GTC
1.7 CDTI Ecotec 110 KM Start&Stop M6
88 850-94 550
1.7 CDTI Ecotec 130 KM Start&Stop M6
91 250-96 950
2.0 CDTI Ecotec 165 KM Start&Stop M6, A6
96 550-106 050
Benzyna
OPC
2.0 Turbo 280 KM Start/Stop
127 950
Benzyna
Hatchback
Kombi
Sedan
1.4 Twinport 100 KM M5
63 500-67 050
67 400-70 950
~
1.6 Twinport 115 KM M5 i A6
66 500-80 750
70 400-84 650
72 950-83 250
1.4 Turbo 120 KM* M6
69 500-78 750
73 400-82 650
~
1.4 Turbo 140 KM* M6 i A6
71 500-85 750
75 400-89 650
77 950-88 250
1.4 Turbo 140 KM LPGTEC M6
77 900-85 750
81 800-89 650
1.6 Turbo 180 KM M6 i A6
85 500-90 750
89 400-94 650
82 950-93 250
Diesel
Hatchback
Kombi
Sedan
1.7 CDTI 110 KM* M6
76 900-86 150
80 800-90 050
83 350-88 650
1.7 CDTI 130 KM* M6
82 850-88 550
86 750-92 450
85 750-91 050
2.0 CDTI 165 KM* M6, A6
93 600-98 850
97 500-102 750
~
* silnik dostępny z systemem Start&Stop – dopłata 1200 zł
17
www.fab.com.pl
1063307049.095.png 1063307049.106.png 1063307049.117.png 1063307049.128.png 1063307049.001.png 1063307049.012.png 1063307049.023.png 1063307049.034.png 1063307049.045.png 1063307049.050.png 1063307049.051.png 1063307049.052.png 1063307049.053.png 1063307049.054.png 1063307049.055.png 1063307049.056.png 1063307049.057.png 1063307049.058.png 1063307049.059.png 1063307049.060.png 1063307049.061.png 1063307049.062.png 1063307049.063.png 1063307049.064.png 1063307049.065.png 1063307049.066.png 1063307049.067.png 1063307049.068.png 1063307049.069.png 1063307049.070.png 1063307049.071.png 1063307049.072.png 1063307049.073.png 1063307049.074.png 1063307049.075.png 1063307049.076.png 1063307049.077.png 1063307049.078.png 1063307049.079.png 1063307049.080.png 1063307049.081.png 1063307049.082.png 1063307049.083.png 1063307049.084.png 1063307049.085.png 1063307049.086.png 1063307049.087.png 1063307049.088.png 1063307049.089.png 1063307049.090.png 1063307049.091.png 1063307049.092.png 1063307049.093.png 1063307049.094.png 1063307049.096.png 1063307049.097.png 1063307049.098.png 1063307049.099.png 1063307049.100.png 1063307049.101.png 1063307049.102.png 1063307049.103.png 1063307049.104.png 1063307049.105.png 1063307049.107.png 1063307049.108.png 1063307049.109.png 1063307049.110.png 1063307049.111.png 1063307049.112.png 1063307049.113.png 1063307049.114.png 1063307049.115.png 1063307049.116.png 1063307049.118.png 1063307049.119.png 1063307049.120.png 1063307049.121.png 1063307049.122.png 1063307049.123.png 1063307049.124.png 1063307049.125.png 1063307049.126.png 1063307049.127.png 1063307049.129.png 1063307049.130.png 1063307049.131.png 1063307049.132.png 1063307049.133.png 1063307049.134.png 1063307049.135.png 1063307049.136.png 1063307049.137.png 1063307049.138.png 1063307049.002.png 1063307049.003.png 1063307049.004.png 1063307049.005.png 1063307049.006.png 1063307049.007.png 1063307049.008.png 1063307049.009.png 1063307049.010.png 1063307049.011.png 1063307049.013.png 1063307049.014.png 1063307049.015.png 1063307049.016.png 1063307049.017.png 1063307049.018.png 1063307049.019.png 1063307049.020.png 1063307049.021.png 1063307049.022.png 1063307049.024.png 1063307049.025.png 1063307049.026.png 1063307049.027.png 1063307049.028.png 1063307049.029.png 1063307049.030.png 1063307049.031.png 1063307049.032.png 1063307049.033.png 1063307049.035.png 1063307049.036.png 1063307049.037.png 1063307049.038.png 1063307049.039.png 1063307049.040.png 1063307049.041.png 1063307049.042.png 1063307049.043.png 1063307049.044.png 1063307049.046.png 1063307049.047.png 1063307049.048.png 1063307049.049.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin