eurologistics-luty-marzec-1-2012-68.pdf

(5899 KB) Pobierz
ZarZądZanie Łańcuchem dostaw • supply chain magaZine
Index 360 988
Cena 15 zł (w tym 5% VAT)
www . eurologistics .p l
Luty-Marzec nr 1 2012 (68)
Łańcuch innowacyjnej wartości
Produkt Innowacyjny dla Logistyki 2011
Osobowości Dekady Polskiej Logistyki
poleca: Wieża kontroli łańcucha dostaw
1063279330.192.png 1063279330.203.png 1063279330.214.png 1063279330.225.png 1063279330.001.png 1063279330.012.png 1063279330.023.png 1063279330.030.png 1063279330.036.png 1063279330.047.png 1063279330.057.png 1063279330.068.png 1063279330.079.png 1063279330.090.png 1063279330.101.png 1063279330.111.png 1063279330.122.png 1063279330.132.png 1063279330.143.png 1063279330.154.png 1063279330.158.png 1063279330.159.png 1063279330.160.png 1063279330.161.png 1063279330.162.png 1063279330.163.png 1063279330.164.png 1063279330.165.png 1063279330.166.png 1063279330.167.png 1063279330.168.png 1063279330.169.png 1063279330.170.png 1063279330.171.png 1063279330.172.png 1063279330.173.png 1063279330.174.png 1063279330.175.png 1063279330.176.png 1063279330.177.png 1063279330.178.png 1063279330.179.png 1063279330.180.png 1063279330.181.png 1063279330.182.png 1063279330.183.png 1063279330.184.png 1063279330.185.png 1063279330.186.png 1063279330.187.png 1063279330.188.png 1063279330.189.png 1063279330.190.png 1063279330.191.png 1063279330.193.png 1063279330.194.png 1063279330.195.png 1063279330.196.png 1063279330.197.png 1063279330.198.png 1063279330.199.png 1063279330.200.png 1063279330.201.png 1063279330.202.png 1063279330.204.png 1063279330.205.png 1063279330.206.png 1063279330.207.png 1063279330.208.png 1063279330.209.png 1063279330.210.png 1063279330.211.png 1063279330.212.png 1063279330.213.png 1063279330.215.png 1063279330.216.png 1063279330.217.png 1063279330.218.png 1063279330.219.png 1063279330.220.png 1063279330.221.png 1063279330.222.png 1063279330.223.png 1063279330.224.png 1063279330.226.png 1063279330.227.png 1063279330.228.png 1063279330.229.png 1063279330.230.png 1063279330.231.png 1063279330.232.png 1063279330.233.png 1063279330.234.png 1063279330.235.png 1063279330.002.png 1063279330.003.png 1063279330.004.png 1063279330.005.png 1063279330.006.png 1063279330.007.png 1063279330.008.png 1063279330.009.png 1063279330.010.png 1063279330.011.png 1063279330.013.png 1063279330.014.png 1063279330.015.png 1063279330.016.png 1063279330.017.png 1063279330.018.png 1063279330.019.png 1063279330.020.png 1063279330.021.png 1063279330.022.png 1063279330.024.png 1063279330.025.png 1063279330.026.png 1063279330.027.png 1063279330.028.png
 
1063279330.029.png
 
 
 
 
 
 
1063279330.031.png
 
 
1063279330.032.png 1063279330.033.png 1063279330.034.png 1063279330.035.png 1063279330.037.png 1063279330.038.png 1063279330.039.png 1063279330.040.png 1063279330.041.png 1063279330.042.png 1063279330.043.png 1063279330.044.png 1063279330.045.png 1063279330.046.png 1063279330.048.png
 
Wydawnictwo Eurologistics s.c.
ul. Kubackiego 29A, 62‑002 Suchy Las k/Poznania
tel. 61 892 63 60; fax 61 892 63 70
e‑mail: info@eurologistics.pl
Wydawca/Redaktor naczelny
Adam Błuś
adam.blus@eurologistics.pl
Zastępca redaktora naczelnego
Alicja Kostecka
tel. 61 892 63 63
alicja.kostecka@eurologistics.pl
Zespół redakcyjny
Tomasz Czarnecki, tel. 61 892 63 79
Marek Loos, tel. 61 892 63 68
Halszka Gwiżdż, tel. 61 892 63 76
halszka.gwizdz@eurologistics.pl
Przemysław Ozga, tel. 61 892 63 66
przemyslaw.ozga@eurologistics.pl
Jakub Lewandowski
jakub.lewandowski@eurologistics.pl
Publicyści:
Marek Gubała, Andrzej Lada-Kubala, Jacek Olszewski,
Wojciech Paprocki, Piotr Polak, Włodzimierz Połoz,
Piotr Szreter, Maciej Szymczak, Marek Różycki,
Paweł Trębicki
Marketing i reklama
Dyrektor
Monika Szafrańska-Błuś
tel. 61 892 63 61
monika.szafranska@eurologistics.pl
Zastępca dyrektora
Krystian Mielniczuk
tel. 61 892 63 72
krystian.mielniczuk@eurologistics.pl
Product Manager
Mariola Zmitrowicz
tel. 61 892 63 64
mariola.zmitrowicz@eurologistics.pl
Marketing & Sales Manager
Agnieszka Woś
tel. 61 892 63 62
agnieszka.wos@eurologistics.pl
Zespół:
Małgorzata Biniecka, Marek Nożyński,
Ewa Prukała, Maciej Weiss
Administracja i prenumerata
Sylwia Kwietniewska
tel. 61 892 63 75; fax 61 892 63 70
sylwia.kwietniewska@eurologistics.pl
Przedstawicielstwo w Rosji
Miesięcznik „Loginfo”, Moskwa
tel. (0‑07 095) 9 64 05 47
fax (0‑07 095) 9 64 05 39
www.loginfo.ru
redcol@loginfo.ru
Opracowanie graficzne
Tomasz Ballaun
www.ballaun.art.pl
Korekta
Maria Świętek
Druk
TONGRAF
Aleja Wojska Polskiego 32‑34
64-920 Piła
Za treść nadesłanych reklam
i ogłoszeń redakcja nie odpowiada.
Zastrzegamy sobie prawo
redagowania nadesłanych materiałów.
Spis treści
aktualności
6
gospodarka
Bilans światowej gospodarki ............................................................................................................... 16
Polska na drugim miejscu ..................................................................................................................... 18
innowacje
Wymyślanie nowego ............................................................................................................................... 22
Innowacyjne DNA .................................................................................................................................... 24
Łańcuch innowacyjnej wartości .......................................................................................................... 26
produkt innowacyjny dla logistyki 2011
Produkt Innowacyjny dla Logistyki 2011 ........................................................................................30
Trzecie oko kierowcy ................................................................................................................................ 32
System załadunku samochodów ciężarowych ............................................................................... 33
Pudło transportowe przyszłości ........................................................................................................... 34
Logistyka w chmurze ............................................................................................................................... 35
ZarZądZanie Łańcuchem dostaw
Holistyczne podejście ............................................................................................................................. 36
Logistyka dla sieci .................................................................................................................................... 39
Wieża kontroli łańcucha dostaw ........................................................................................................40
Logistyka szybkiego reagowania ....................................................................................................... 42
Leki na kryzys ............................................................................................................................................ 44
Zakupy
Salony marek .............................................................................................................................................. 46
Mniej złodziei ............................................................................................................................................ 48
Rola zakupów w organizacji .................................................................................................................50
Jak uniknąć zakupowego pocałunku śmierci ................................................................................. 52
wywiady "eurologistics"
Potrzebny jest logistyk ........................................................................................................................... 56
operator logistycZny roku 2011
Oskary logistyki ......................................................................................................................................... 58
Osobowość Dekady Polskiej Logistyki ...............................................................................................60
dekada operatora logistycZnego roku
62
powierZchnie magaZynowe
Polska liderem ......................................................................................................................................... 82
postacie logistyki
Sukces pociąga .......................................................................................................................................... 84
reflektor
Sztuczna inteligencjaw natarciu ........................................................................................................ 86
PRENUMERATA
Magazyn Eurologistics przeznaczony jest dla menedżerów zarządzania
łańcuchem dostaw. Prenumerując Eurologistics otrzymujesz dostęp
do zawsze aktualnych i unikatowych wyników badań rynku logistyki
oraz publikacji opartych na praktycznych doświadczeniach menedże-
rów logistyki, innowacyjnych rozwiązaniach, a także dowiesz się kto,
dlaczego i z kim buduje łańcuch wartości.
Zamawiając prenumeratę
będziesz zawsze Just-In-Time
2
Luty-Marzec 2012 nr 1/2012 (68) / www.eurologistics.pl
1063279330.049.png 1063279330.050.png 1063279330.051.png 1063279330.052.png 1063279330.053.png 1063279330.054.png 1063279330.055.png 1063279330.056.png 1063279330.058.png 1063279330.059.png 1063279330.060.png 1063279330.061.png 1063279330.062.png 1063279330.063.png 1063279330.064.png 1063279330.065.png 1063279330.066.png 1063279330.067.png 1063279330.069.png 1063279330.070.png 1063279330.071.png 1063279330.072.png 1063279330.073.png 1063279330.074.png 1063279330.075.png 1063279330.076.png 1063279330.077.png 1063279330.078.png 1063279330.080.png 1063279330.081.png 1063279330.082.png 1063279330.083.png 1063279330.084.png 1063279330.085.png 1063279330.086.png
eurologistics Luty-Marzec 2012 nr 1/2012 (68)
trójkąt nierównowagi
Kryzys ekonomiczny, w
jaki popadł świat, odzwier-
ciedla jak nigdy dotąd brak
równowagi ekonomicznej,
jaki dotknął naszą planetę.
Jeszcze nie tak dawno świa-
towa produkcja skoncen-
trowana była w zaledwie
kilku krajach bogatej Północy. Było to możliwe
tylko i wyłącznie dzięki rewolucji przemysło-
wej, która sprawiła, że kraje o mniejszej liczbie
ludności mogły zarabiać więcej niż kraje o więk-
szej populacji. W ten sposób powstała swoista
nierównowaga. Obecnie świat wraca do stanu
epoki preindustrialnej. Nie oznacza to bynaj-
mniej, że kraje rozwijające się wchodzą dopiero
do światowej gry gospodarczej. Ten proces za-
czął się znacznie wcześniej, teraz jedynie kraje
te próbują zająć należne im miejsce i doprowa-
dzić do swoistego balansu, który wcześniej zo-
stał naruszony.
Pogoń za zyskiem w krajach bogatej Północy do-
prowadziła do wyprowadzania produkcji z tych
krajów i lokowania jej w biedniejszych krajach
Południa. Tak oto outsourcing zrodził trójkąt
nierówności. Na jednym jego wierzchołku znaj-
dują się w tej chwili światowi producenci (Azja),
na drugim światowi konsumenci ( USA i Euro-
pa), na trzecim – kraje, które dostarczają zasobów
naturalnych (Bliski Wschód). Tak funkcjonujący
porządek doprowadził do gwałtownego wzrostu
gospodarczego w latach 90 i na początku XXI
w. oraz do równie gwałtownego wzrostu niesta-
bilności światowego systemu inansowego, wy-
rażającego się z jednej strony w horrendalnych
rezerwach inansowych krajów-producentów
świata: (Chin, Japonii, Indii), z drugiej zaś w ro-
snącym zadłużeniu krajów konsumenckich, któ-
rych deicyt stale rośnie. Czy ta nierównowaga
była możliwa do utrzymania w dłuższym czasie?
Nadeszła więc pora rozwoju rynków wschodzą-
cych. Przewiduje się, że rynki te w ciągu najbliż-
szych siedmiu lat będą generować większość
światowego produktu krajowego brutto. Zmie-
ni się także pozycja tych gospodarek na świa-
towej mapie – o ile pierwotnie inwestowano w
nich głównie w celu ograniczenia kosztów, o
tyle obecnie zaangażowanie na rynkach wscho-
dzących postrzegane jest jako istotny czynnik
wpływający na realny wzrost przychodów. Ryn-
ki wschodzące już teraz generują ponad 30%
globalnego przychodu, a za kilka lat ma to być
ponad 50%. Pośród tych rynków w regionie Eu-
ropy Wschodniej wyróżnia się Polska, która zna-
lazła się na drugim miejscu zaraz po Rosji jako
najbardziej atrakcyjny kraj dla inwestorów – wy-
nika z raportu Deloitte. Czy oznacza to, że na-
stały wreszcie dobre czasy dla nas? Zobaczymy.
Jedno jest pewne – każda nierównowaga prowa-
dzi do kryzysu, z którego trzeba wyjść. Tylko nie
do końca wiadomo w jaki sposób.
Alicja Kostecka
Zastępca redaktora naczelnego
Kultura innowacji
str . 24
Innowacyjne DNA
Magazyn Forbes w artykule zatytułowanym „10 najbardziej innowacyj-
nych irm, jak one to robią” (4 kwietnia 2011) przeprowadził ankiety wśród
450 „menedżerów innowacyjności”, których zdeiniowano jako menedże-
rów wyższego szczebla, odpowiedzialnych za R & D. Innowacyjność z kolei
określono jako procent z zysku wydawanego na R & D.
Strategiczne podejście do zarządzania ryzykiem
str. 40
Wieża kontroli łańcucha dostaw
Właściwe zarządzanie ryzykiem pozwala uniknąć lub zminimalizować sta-
ny kryzysowe, co więcej, zastanowić się, w jaki sposób ryzyko może prze-
łożyć się na lepsze funkcjonowanie łańcucha dostaw.
Operator Logistycznego Roku 2011
str. 58
Oskary Logistyki
Ponad 400 przedstawicieli top managmentu branży TSL uczestniczyło w
jubileuszowej X Gali Logistyki i Transportu. Przy akompaniamencie dyna-
micznego duetu skrzypcowego wręczono statuetki i wyróżnienia zwycięz-
com X edycji Programu Badawczego „Operator Logistyczny Roku 2011”.
3
www.eurologistics.pl / Luty-Marzec 2012 nr 1/2012 (68)
1063279330.087.png 1063279330.088.png 1063279330.089.png 1063279330.091.png 1063279330.092.png 1063279330.093.png 1063279330.094.png 1063279330.095.png 1063279330.096.png 1063279330.097.png 1063279330.098.png 1063279330.099.png 1063279330.100.png 1063279330.102.png 1063279330.103.png 1063279330.104.png 1063279330.105.png
 
TARGI DLA BANKóW
I SIeCI hANDLOWyCh
GeFCO pODążA DO
AZJI CeNTRALNeJ
wania i infrastruktury IT zorientowane
na usługi, rozwiązania samoobsługowe,
rozwiązania w zakresie optymalizacji
struktury kosztów działania IT.
Targi Wincor World gromadzą decyden-
tów IT z całego świata umożliwiając im
wzięcie udziału w dyskusji na temat roz-
wiązań technologicznych pozwalających
na optymalizację procesów zachodzą-
cych w oddziałach bankowych oraz skle-
pach detalicznych.
W październiku 2012 r. w Rheda-
-Wiedenbrück (Niemcy) odbędą się
doroczne targi dla banków i sieci
handlowych. Wincor Nixdorf wraz z
ponad 40 partnerami na 10 000 m2
powierzchni wystawowej zaprezen-
tuje rozwiązania pozwalające utrzy-
mać i zwiększyć konkurencyjność
oferty, a jednocześnie zoptymali-
zować procesy w sektorze banko-
wo-inansowym oraz sektorze han-
dlu detalicznego. Na całość targów
złoży się cykl seminariów, spotkań,
prezentacji, które stworzą okazję
do lepszego poznania oferty Wincor
Nixdorf.
Na targach zaprezentowane zostaną:
rozwiązania wspierające automaty-
zację procesów w oddziałach banko-
wych i sklepach, platformy oprogramo-
GEFCO uruchomiło nowy korytarz
dystrybucyjny dla samochodów
eksportowanych do Kazachstanu,
Uzbekistanu, Mongolii i Tadżyki-
stanu.
Pojazdy są odbierane co tydzień z plat-
formy w Niemczech, a następnie trans-
portowane do Rygi. Łotewski oddział
przeładowuje samochody na pociągi,
które dostarczają je do docelowych
punktów obioru, takich jak Astana (Ka-
zachstan), gdzie GEFCO od niedawna
ma już swój oddział. Tak zorganizowa-
ny przepływ pozwala na przestrzeganie
wymaganych przez klienta norm jako-
ści, zawłaszcza przy operacjach zabez-
pieczania pojazdów (min. klinowania)
na ciężarówkach, pociągach i w konte-
nerach. Pomimo znaczącego potencjału
konsumpcyjnego tej strefy Azji, wysyła-
ne wolumeny nie są stałe, dlatego GEF-
CO, dzięki elastyczności swojej oferty,
realizuje również wysyłki jednostkowe.
GOODmAN
pODSumOWAł ROK
jedna trzecia wynajętej powierzchni
przypada na krakowski projekt Grupy
- Kraków Airport Logistics Centre. W
roku 2012 Grupa planuje budowę ko-
lejnych 200-300 tys. mkw powierzchni
logistycznej o łącznej wartości około 70-
120 mln EUR. Obecnie Goodman dys-
ponuje w Polsce działkami, na których
może wybudować blisko 896 000 mkw
powierzchni magazynowej, a w planach
na rok 2012 ma również nabycie nowych
gruntów m.in. na Górnym Śląsku i w Po-
znaniu. Nowe projekty budowane przez
Goodman Poland będą najprawdopodob-
niej inansowane przez Goodman Euro-
pean Logistics Fund (GELF). W grudniu
2011 GELF pozyskał nowy kapitał o war-
tości 350 mln EUR, a Polska jest jednym
z głównych rynków inwestycyjnych dla
Funduszu. GELF w przyszłości rozważy
także akwizycje gotowych i wynajętych
obiektów na rynku.
Goodman Poland wynajął w 2011
roku 168 363 mkw powierzchni
magazynowej, z czego 38 000 mkw
zostało oddane do użytku w tym sa-
mym roku.
W 2011 roku Goodman podpisał nowe
umowy najmu z 13 klientami, z czego
INTeRmODALNy ReKORD
W BCT
się możliwości przeładunkowe z wyko-
rzystaniem kolei w BCT. W ramach mo-
dernizacji terminalu kolejowego m.in.
zakupione zostaną nowe suwnice kole-
jowe. Zarząd Morskiego Portu Gdynia
wydłuży też tory kolejowe do trzech linii
po 650 m, tak by pociągi mogły wjeż-
dżać na terminal bez konieczności ich
rozpinania. Realizacja inwestycji przy-
padać będzie na okres od 2012 do 2015
roku i wraz z pozostałymi inwestycjami
w sprzęt przeładunkowy, infrastrukturę
terminala oraz systemy IT podniesie
znacznie zdolność przeładunkową BCT.
Bałtycki Terminal Kontenerowy w
Gdyni odnotował w ubiegłym mie-
siącu najwyższy w swojej historii
udział kontenerów przeładowanych
na kolei. 43,7 proc. kontenerów w
relacji lądowej zostało przewiezio-
nych na torach. Łącznie w BCT prze-
ładowano w styczniu 30 475 TEU.
W efekcie realizacji zaplanowanych in-
westycji, które rozpoczną się w najbliż-
szych miesiącach, znacznie zwiększą
4
Luty-Marzec 2012 nr 1/2012 (68) / www.eurologistics.pl
1063279330.106.png 1063279330.107.png 1063279330.108.png 1063279330.109.png 1063279330.110.png 1063279330.112.png 1063279330.113.png 1063279330.114.png 1063279330.115.png 1063279330.116.png 1063279330.117.png 1063279330.118.png 1063279330.119.png 1063279330.120.png 1063279330.121.png 1063279330.123.png 1063279330.124.png 1063279330.125.png 1063279330.126.png 1063279330.127.png 1063279330.128.png
 
hIT-KODy KReSKOWe
W NOWeJ SIeDZIBIe
JumBO BOx
DHL Express Poland, dostawca na
rynku krajowych i międzynarodo-
wych przesyłek ekspresowych, po-
nownie wprowadza do oferty DHL
Jumbo Box.
Zapewnia on prosty w obsłudze serwis
doręczania przesyłek dla klientów, którzy
nieregularnie korzystają z międzynaro-
dowej wymiany towarowej. Dzisiaj DHL
Jumbo Box umożliwia wysłanie każdej
pilnej przesyłki towarowej lotniczej do
każdego miejsca na świecie. Klienci ko-
rzystający z usługi mogą wysłać przesył-
kę mając do dyspozycji dwa przedziały
wagowe zawierające ceny przypisane do
stref, w których znajduje się dany kraj
doręczenia. Dodatkowo otrzymują opako-
wanie DHL w celu przygotowania prze-
syłki do wysłania. Jest ono zawarte już w
cenie usługi. Opakowania dostępne są w
dwóch kategoriach wagowych - do 10 kg
oraz do 25 kg. Klient może skorzystać z
prostego eksportu dla przesyłek pilnych,
niezależnie czy jest to tylko jeden artykuł,
czy większa partia towaru.
HIT-Kody Kreskowe otworzył nową
siedzibę obok swojego obiektu pro-
dukcyjno-magazynowego. W budyn-
ku znajdą się dział sprzedaży oraz
dział projektów i wdrożeń. W naj-
bliższym czasie w obiekcie produk-
cyjno-magazynowym planowana
jest rozbudowa parku maszynowego
leksograicznej drukarni etykiet
oraz usług serwisowych sprzętu Au-
toID.
Poprawa warunków prac wpłynie na
rozwój form współpracy z klientami.
Firma dysponuje kilkoma salami po-
zwalającymi na organizowanie szkoleń
i prezentacji jednocześnie dla 60 osób.
Wyposażone w profesjonalny sprzęt
multimedialny, sale konferencyjne
oraz stale uzupełniany zasób urządzeń
demonstracyjnych dają możliwość re-
alizacji efektywnych i różnorodnych te-
matycznie programów szkoleniowych z
zakresu AutoID.
KuehNe + NAGeL
pRZeJmuJe LINK LOGISTICS
INTeRNATIONAL
CeRTyFIKAT ISO 27001
DLA DAChSeR
1 lutego 2012 Dachser certyikował
autorskie systemy informatyczne
zgodnie z normą bezpieczeństwa in-
formacji ISO/IEC 27001:2005.
Niezależni kontrolerzy TÜV SÜD po-
twierdzili, że system zarządzania bez-
pieczeństwem informacji irmy Dach-
ser odpowiada najsurowszym normom.
Centrala IT irmy Dachser w Kempten
we własnym zakresie deiniuje i pro-
gramuje systemy do zarządzania trans-
portem (DOMINO, OTHELLO), opera-
cjami na magazynie (MIKADO) oraz
tworzy internetowe aplikacje eLogistics,
zapewniające monitorowanie całego
łańcucha dostaw w czasie rzeczywi-
stym. Certyikacja według normy ISO/
IEC 27001:2005 obejmuje wszystkie
merytoryczne aspekty bezpieczeństwa
informacji: ochronę antywirusową, prze-
ciwspamową, bezpieczeństwo aplikacji
internetowych, aż po regulacje w za-
kresie poufności danych oraz systemu
zarządzania ryzykiem na wszystkich
płaszczyznach. Certyikacja zgodna z tą
normą nie jest czynnością jednorazową
- to ciągły proces doskonalenia, zakoń-
czony corocznym audytem kontrolnym,
warunkującym jej odnowienie.
Firma Kuehne + Nagel podpisała
umowę przejęcia australijskiej wy-
specjalizowanej irmy spedycyjnej
Link Logistics International Pty.
Ltd.
Przejęcie jest zgodnie z globalną stra-
tegią rozwoju działalności w zakresie
logistyki towarów szybko psujących się.
Utworzona w 1998 roku irma Link Lo-
gistics jest prywatną irmą spedycyjną
z centralą w Melbourne i oddziałami w
Sydney i Tasmanii. Wyspecjalizowana w
zarządzaniu chłodniczym łańcuchem do-
staw, irma oferuje kompleksowy serwis
dla dostaw towarów łatwo psujących się
dla szpitali i rynków konsumpcyjnych,
głównie w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Jej miejscowe oddziały zapewniają in-
tegralność produktów takich jak mięso,
owoce i warzywa; serwis usług dodat-
kowych włączając w to kontrole jakości,
klasyikacje produktu i sortowanie, chło-
dzenie i znakowanie. Link Logistics jest
irmą nr 1 w Australii pod względem
spedycji lotniczej w odniesieniu do eks-
portu towarów szybko psujących się i
zatrudnia 33 osoby.
CeNTRum KOmpeTeNCyJNe
CONSAFe mOBILITy
Firma Consafe Logistics uruchomi-
ła Centrum Kompetencyjne Consafe
Mobility w Polsce – największy ośro-
dek tego typu w swoich strukturach
międzynarodowych. Celem instytucji
jest tworzenie i wdrażanie mobil-
nych rozwiązań informatycznych bę-
dących wsparciem dla irm w obsza-
rze sprzedaży, serwisu, dystrybucji
oraz transportu.
Centrum kompetencyjne składa się z ze-
społu deweloperów świadczących usługi
programistyczne dla polskich i między-
narodowych irm. Jego działalność będzie
skoncentrowana głównie na tworzeniu
zaawansowanych programów oraz apli-
kacji dedykowanych przedsiębiorstwom
na urządzenia mobilne typu smartfon
oraz tablet. Grupa programistów centrum
Consafe Mobility dodatkowo wspierana
jest przez informatyków specjalizujących
się w programowaniu baz danych oraz
systemów mobilnych.
5
Luty-Marzec 2012 nr 1/2012 (68) / www.eurologistics.pl
1063279330.129.png 1063279330.130.png 1063279330.131.png 1063279330.133.png 1063279330.134.png 1063279330.135.png 1063279330.136.png 1063279330.137.png 1063279330.138.png 1063279330.139.png 1063279330.140.png 1063279330.141.png 1063279330.142.png 1063279330.144.png 1063279330.145.png 1063279330.146.png 1063279330.147.png 1063279330.148.png 1063279330.149.png 1063279330.150.png 1063279330.151.png 1063279330.152.png 1063279330.153.png 1063279330.155.png 1063279330.156.png 1063279330.157.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin