29.pod red. Franciszka Misiąga - Rynek i konsumpcja - raport.pdf

(2759 KB) Pobierz
Redakcja naukowa
prof. dr hab. Franciszek Misiąg
Recenzent
prof. dr hab. Halina Szulce
Rynek i konsumpcja
Raporty z badań — rok 2002
Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji
Warszawa 2003
Projekt okładki
Rafał Kucharczuk
Redakcja i korekta
Zespół
Copyright by Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji
Warszawa 2003
ISBN 83-919394-0-5
Wydawca: Oficyna Wydawnicza A&Z
ul. Gwiaździsta 13 m. 154, 01-651 Warszawa
Spis
treści
t
Wprowadzenie
9
CZĘŚĆ 1 — Przedsiębiorstwo
13
Ewolucja zarządzania przedsiębiorstwami handlowymi na progu XXI wieku
Marian Strużycki)
15
Podstawowe związki funkcjonalne w procesie przemian
15
Podstawowe związki zarządzania z nową strukturą jakości globalnej
17
Wycena wartości klienta jako szczególny warunek nowej jakości zarządzania
18
Kierunki zarządzania partnerskiego — nowe idee i rozwiązania
20
Ekologia jako ogniwo zarządzania partnerskiego
21
E-handel — rewolucja czy komponent ewolucji
22
Kształtowanie orientacji marketingowej przedsiębiorstwa (Franciszek Misiąg) . .
25
Uwagi wstępne
25
Bariery kształtowania orientacji marketingowej
26
Główne instrumenty kształtowania orientacji marketingowej
29
Handel internetowy w Polsce (Anna Mielczarek)
35
Uwarunkowania podejmowania działalności gospodarczej w rzeczywistości
wirtualnej
35
Przedsięwzięcia związane z handlem internetowym
38
Rozwój rynku instytucjonalnego (B2B) w Polsce
41
Rozwój rynków B2C (Business-to-Consumef) oraz C2C (Customer-to-Cus-
tomef) w Polsce
43
Bariery rozwoju handlu internetowego w Polsce
44
Menedżer w zarządzaniu przedsięwzięciami innowacyjnymi (Barbara Bojewska)
46
Uwagi wstępne
46
Psychologiczne aspekty zarządzania przedsięwzięciami innowacyjnymi ...
47
Kształtowanie zaangażowania menedżerów
49
Kształtowanie zaangażowania pracowników przez menedżerów
53
Uwagi końcowe
54
Controlling w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Barbara Pokorska)
56
Teoretyczne podstawy controllingu
56
Controlling personalny a specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w syste-
mach franchisingowych
60
1021648281.051.png 1021648281.061.png 1021648281.062.png 1021648281.063.png 1021648281.001.png 1021648281.002.png 1021648281.003.png 1021648281.004.png 1021648281.005.png 1021648281.006.png 1021648281.007.png 1021648281.008.png 1021648281.009.png 1021648281.010.png 1021648281.011.png 1021648281.012.png 1021648281.013.png 1021648281.014.png 1021648281.015.png 1021648281.016.png 1021648281.017.png 1021648281.018.png 1021648281.019.png 1021648281.020.png
Obszary zarządzania zasobami ludzkimi objęte controllingiem oraz stosowane
narzędzia
61
Uwarunkowania rozwoju controllingu jako procesu wspomagającego zarzą-
dzanie zasobami ludzkimi
64
'ykorzystanie promocji w procesie komunikowania się przedsiębiorstw handlowych
z rynkiem (Robert Nowacki)
66
Uwagi wstępne
66
Przesłanki wzrostu znaczenia polityki promocyjnej w przedsiębiorstwach
handlowych
68
Bariery procesów komunikacji przedsiębiorstw handlowych z rynkiem ....
71
Instrumenty promocji stosowane przez przedsiębiorstwa handlowe
72
Ocena działalności promocyjnej przedsiębiorstw handlowych
76
oniunktura gospodarcza w handlu lata 1993-2002 (Maria Jerczyńska,
Krystyna Sokolowska)
77
Uwagi wstępne
77
Wskaźniki koniunktury w handlu
77
Prognozy rozwoju koniunktury
83
Wskaźniki koniunktury w przemyśle, budownictwie i handlu
86
'.ondycja Finansowa mikroprzedsiębiorstw przemysłowych i handlowych w roku 2001
(Barbara Nowacka)
88
Aktywność gospodarcza przemysłu i handlu
88
Uwarunkowania kondycji finansowej mikroprzedsiębiorstw przemysłowych
i handlowych
90
fstawa o zagospodarowaniu przestrzennym a lokalizacja wielkopowierzchniowych
obiektów handlowych (Urszula Klosiewicz-Górecka, Bożena Slonimska) . .
99
Uwagi wstępne
99
Ocena precyzji zapisów znowelizowanej ustawy o zagospodarowaniu prze-
strzennym
100
Ocena wykonalności znowelizowanej ustawy o zagospodarowaniu przestrzen-
nym
101
Rozwój handlu na rynkach lokalnych — ocena i postulaty
103
ekspansja sieci zagranicznych na rynek polski wiatach 1998-2001 przejawy
i skutki (Edward Maleszyk)
110
Uwagi wstępne
110
Uwarunkowania i kierunki ekspansji sieci zagranicznych
110
Zmiany w handlu artykułami żywnościowymi
113
Zmiany w handlu artykułami nieżywnościowymi
117
Tendencje rozwojowe sieci zagranicznych i ich wpływ na handel w perspekty-
wie do roku 2010
120
Tendencje rozwojowe handlu hurtowego w Polsce (Sławomir Tajer)
122
Uwagi wstępne
122
1021648281.021.png 1021648281.022.png 1021648281.023.png 1021648281.024.png 1021648281.025.png 1021648281.026.png 1021648281.027.png 1021648281.028.png 1021648281.029.png 1021648281.030.png 1021648281.031.png 1021648281.032.png 1021648281.033.png 1021648281.034.png 1021648281.035.png 1021648281.036.png 1021648281.037.png 1021648281.038.png 1021648281.039.png 1021648281.040.png 1021648281.041.png 1021648281.042.png 1021648281.043.png 1021648281.044.png 1021648281.045.png 1021648281.046.png 1021648281.047.png 1021648281.048.png 1021648281.049.png 1021648281.050.png 1021648281.052.png 1021648281.053.png 1021648281.054.png 1021648281.055.png 1021648281.056.png 1021648281.057.png 1021648281.058.png 1021648281.059.png 1021648281.060.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin