Geografia.doc

(868 KB) Pobierz

Premie, cennik i różne nowości

Czyli tam gdzie rozgrywa się najwięcej przygód i wydarzeń historycznych obecnego okresu. Za czasów Karla-Franza Wielkiego Imperium jak i państwa ościenne rozrosły się do dość pokaźnych rozmiarów i urosły w sile zarówno gospodarczo jak i militarnie. W typowych miastach znajduje się gildia magów (4 piętrowy budynek po prawej stronie) obok stoi Świątynia Sigmara głównego Boga Imperium. Miasta Starego Świata osiągają dość sporą liczbę mieszkańców dlatego w większości z nich odbywają się targi, w większości miast są też kuźnie i gospody (budynek po lewej) wraz ze stajniami oraz gdy miasto jest znaczniejsze odbywają się tam festyny rycerskie bądź inne atrakcje zależnie od położenia miasta względem państw ościennych. Każde miasto musi posiadać fort w razie zagrożenia i do przetrzymywania zapasów, koszary dla milicji (3 budynek od lewej na skale) koszary strzelnicze i inne fortyfikacje wojskowe na które stać miasto bądź okolicznego możnowładcę który zarządza prowincją. Ratusz miasta stoi czasami w centrum lub blisko ważnych budynków (2 budynek od lewej ze sztandarami

Edukacja

Jako że w warhammerze występuje taka klasa zawodowa jak Uczony z samej nazwy świadczy to że jest to osoba po jakiejś szkole lub z niezwykłym talentem. Dlatego jest przewidziana premia dla osób z tej klasy zawodowej pod postacią umiejętności którą można wylosować z tabeli. Z tabeli można wylosować liczbę umiejętności równą pierwszej cyfrze Inteligencji uczonego.

Rzut

Umiejętność

01-10

Astronomia

11-20

Uzdolnienie językowe

21-30

Etykieta

31-40

Prawo

41-50

Chemia

51-60

Czytanie i pisanie

61-70

Rozpoznawanie roślin

71-80

Krasomówstwo

81-90

Gadanina

91-00

Mocna głowa

 

Bywa w życiu ze też wojownicy jak i rangerzy są osobami wykształconymi, dlatego też i oni posiadają odpowiednią tabelę. Liczba umiejętności tak jak w przypadku uczonych zależy od pierwszej cyfry Inteligencji.

Rzut

Umiejętność

01-10

Mocna głowa

11-20

Gadanina

21-30

Śpiew

31-40

Muzykalność

41-50

Czytanie i pisanie

51-60

Etykieta

61-70

Heraldyka

71-80

Rozpoznawanie roślin

81-90

Zielarstwo

91-00

Prawo

 

Klasa zawodowa łotra także posiada specjalną tabelę z premiowanymi umiejętnościami ale nie pochodzą one z rozumienia że są nabyte w szkole lub na uniwersytecie ale jako nauczone z życia bądź poprzez starszych.

Rzut

Umiejętność

01-10

Czytanie i pisanie

11-20

Gadanina

21-30

Etykieta

31-40

Ucieczka

41-50

Bijatyka

51-60

Cichy chód w mieście

61-70

Ukrywanie się w mieście

71-80

Rozpoznawanie roślin

81-90

Śpiew

91-00

Prawo

 

Cennik 1zk= 20s =200p 1s=20p

Towar

Cena

Towar

Cena

Towar

Cena

Buty

2zk

Wino 0.5

5s

Owoce egzotyczne 0.5kg

1,12zk

Spodnie

3zk

Piwo 0.5

1s

Włoszczyzna 0.5kg

5s

Kapelusz

3zk

Wódka 0.5

15s

Tytoń 0.5kg

3zk

Koszula

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin