Razem_w_przedszkolu_5_cz_2_rozklad_materialu.doc

(349 KB) Pobierz
Wielokierunkowa aktywność dzieci – LISTOPAD /cz

 

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci – LISTOPAD /cz. II/

 

 

Integralny ośrodek tematyczny: DBAMY O NASZE KĄCIKI ZABAW

 

 

Temat

dnia

 

Społeczna przyrodnicza,

techniczna i zdrowotna

 

 

Językowa i literacka

 

Matematyczna

 

Słuchowa, muzyczna

 

Plastyczna

 

Gry i zabawy ruchowe

 

 

Teatrzyk cieni

 

Słuchanie wiersza Ryszarda Przymusa „Teatrzyk cieni” połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Uważne słuchanie treści wiersza. Wyjaśnienie pojęć: cień, teatr cieni. Doskonalenie spostrzegawczości
i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Zabawy w teatr cieni. Zapoznanie ze sposobem powstawania cienia. Udział w prostej inscenizacji z podziałem na role i dialogami.

 

 

Zabawa dydaktyczna „Co przepuszcza światło?”. Poznawanie stopnia przepuszczania światła przez: szkło, papier, plastik, metal. Zapoznanie ze zjawiskiem powstawania cienia.

„Sylwety” – rysowanie, kolorowanie, wycinanie. Próby opowiadania treści znanych dzieciom bajek.

Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych spostrzeżeń. Doskonalenie sprawności manualnej.

Zabawa z elementem podskoku „Pajac skacze”.

 

 

 

K 2, s. 1

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa programowa

 

 

Ad 3, p. 3

Ad 14, p. 3

Ad 7, p. 2

 

 

 

 

Ad 10, p. 3

Ad 9, p. 2

 

 

Ad 5, p. 4

 

 

Lalki w naszej sali

Porządkowanie kącików zabaw. Odkładanie   uszkodzonych zabawek w wyznaczone miejsce. Wdrażanie do zgłaszania nauczycielce, że zabawka została uszkodzona,

„Zabawa lalkami” – opowiadanie obrazka sytuacyjnego połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Zwracanie uwagi na wypowiadanie się pełnym zdaniem. Zapoznanie z obrazem graficznym głoski l, litery l, L. Doskonalenie słuchu fonematycznego oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Globalne czytanie wyrazu lody.

 

 

„O kochaniu misia” – słuchanie piosenki połączone z wypowiedziami na temat zabawek w sali. Udzielanie odpowiedzi dotyczących treści utworu.

Budowanie wypowiedzi poprawnych gramatycznie. Doskonalenie analizy słuchowej.

„Gdzie słychać?" – ćwiczenia słuchowe połączone z wykonaniem zadania z wyprawki pięciolatka. Doskonalenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej. Globalne czytanie wyrazów: las, laska.

Wypychanie liter l, L z tekturki. Odrysowywanie kształtu liter i dowolne ich ozdabianie. Chętne dzieci mogą układać sylaby i wyrazy z poznanych liter.

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Lalki w oknie wystawowym”.

 

 

 

 

K 2, s. 2, 3

 

 

Płyta CD, piosenka 13

W 2, s. 3

 

 

W 2, s. 4

 

 

 

 

Podstawa programowa

Ad 1, p. 2

Ad 3, p. 3

Ad 14, p. 3, 6

 

Ad 3, p. 3

Ad 14, p. 3, 6

Ad 14, p. 3

Ad 5, p. 4

 

 

 

 

Zabawki w naszej sali

„Ciepło – zimno” – zabawa dydaktyczna. Doskonalenie orientacji przestrzennej – strona prawa i lewa. Wdrażanie do odkładania zabawek na stałe miejsca.

 

Słuchanie wiersza Anny Łady-Grodzickiej „Zgubione zabawki”. Uważne słuchanie wiersza i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Synteza słuchowa wyrazów wypowiadanych przez nauczycielkę sylabami.

 

Zabawa dydaktyczna „Zgubione zabawki”.

Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie sześciu. „Porównujemy długości” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w książce. Porównywanie długości: krótka, długa, tej samej długości.

Stopniowanie długości: długa, nieco krótsza, jeszcze krótsza, najkrótsza i odwrotnie: krótka, nieco dłuższa, jeszcze dłuższa, najdłuższa.

Słuchanie utworu Cloude’a Debussy’ego „Taniec pajaca” – improwizacja ruchowa.

„Moja ulubiona zabawka” – wycinanie z kolorowego papieru. Budowanie wypowiedzi wielozdaniowej. Odzwierciedlanie kształtu zabawek w formie plastycznej. Umiejętne posługiwanie się nożyczkami.

Zabawa z elementem równowagi „Marsz z krążkiem na głowie”.

 

 

 

K 2, s. 4

 

 

Płyta CD, utwór 15

 

 

Podstawa programowa

 

Ad ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin