Czasy_ostateczne.doc

(839 KB) Pobierz
Czasy ostateczne
Czasy ostateczne


2010-08-07 23:46:00

 

Spis treści :

 

Zasady studiowania Biblii              3

Perspektywa prorocka              3

Znaki końca              4

Zwiedzenie              4

Wypełnione proroctwa              9

Błędne interpretacje              11

Nasza postawa względem końca              11

Yeshua = Zbawienie, Wybawienie, Uratowanie, Ratunek              13

Pierwsza połowa 7 lat Początek Boleści Pseudo-Christos              13

księga Daniela              13

24  rozdział Ewangelii Mateusza              14

Antychryst              14

Około połowy 7 lat              17

Na skrzydłach orła ...              17

12 rozdział Apokalipsy Niewiasta i Smok              19

Druga połowa 7 lat Wielki Ucisk Anti-Christos              25

Fałszywy Prorok              25

Dwóch świadków              26

Liczba 666              27

Ostrzeżenie dla pozostawionych              29

144 tysiące ?              30

Wielka Nierządnica - Babilon              31

Trzej aniołowie              32

Plagi ostateczne              32

Pod koniec Wielkiego Ucisku              33

Trąba siódma -  ostateczna              35

Dzień Pański              36

Przyjście Pana Jezusa po swój kościół              36

Pierwsze zmartwychwstanie Kościoła              36

Pochwycenie Kościoła na obłoki              37

Nawrócenie Żydów              39

Bema - Sąd domu Bożego              39

Uczta weselna Baranka              41

Powrót Pana Jezusa na ziemię              41

Bitwa Armaggedon              43

d na narodami i Izraelem              44

Milenium - Rządy Chrystusa na Ziemi              45

Chrystus Królem na ziemi              45

Świat podczas milenium              46

Brak wojen              47

Przyroda              47

Żydzi podczas milenium              47

Gdy minie 1000 lat              48

d ostateczny              48

Drugie zmartwychwstanie              48

Nowe Niebo i Ziemia              49

Dodatki :              50

owniczek eschatologiczny              50

Polecane strony w internecie :              51

Uwaga              51

Chrześcijaństwo ewangeliczne częste pytania              51

 

 

 

 

 

Koniec świata, z tego jak jest potocznie rozumiany, to pomieszanie ludowych wierzeń i przekazu biblijnego, dających w rezultacie nieprawdziwy obraz tego czym są czasy ostateczne ostatecznych lub koniec świata, o którym mówi Pan Jezus w Ewangelii Mateusza 24:3

 

Najpowszechniejsza amilenijna wersja wydarzeń pochodzi jeszcze z zamierzchłych czasów, kiedy Pismo nie było dobrze znane, tymczasem studium czasów ostatecznych jest wyjątkowo wielowątkowe i przenika całą Biblię. Bez tego całciowego spojrzenia uzyskujemy obraz niepełny, a co za tym często także nieprawdziwy, nazbyt uproszczony. Dzieje się to wtedy gdy nie uwzględnimy wszystkich wersetów mówiących na dany temat a brakują resztę wypełnimy naszymi własnymi koncepcjami.

 

Przekaz tradycji dostarcza nam bardzo prostą, amilenijną perspektywę, zbudowaną na zaledwie kilku wersetach. Ale tak chyba jest z każdym badaniem - im bardziej studiujemy zagadnienie, tym więcej widać szczegółów. Niektóre z nich nawet mogą przeczyć naszym ustalonym wierzeniom. Dlatego do przyjęcia prawdy potrzebna jest wielka otwartość umysłu, a nie zatrzymywanie się na jednej prawdzie. Ja sam poglądy zmieniłem gruntownie kilka razy, ale im wcej studiuję temat tym bardziej opinia moja jest mocniej ugruntowana w Słowie Bożym, stabilniejsza i skuteczniej potrafię jej bronić. Uważam także, że prawda nie jest skupiona w jednym człowieka, że każdy wierzący może miećasne poznanie, a że poznanie nasze jest częściowe (1 Kor 13:9) dlatego uznaję za pożyteczne czytanie komentarzy różnych autorów, choćbym nawet nie zgadzał się z ich główną opinią, zawsze mogę znaleźć tam coś ciekawego. Na końcu znajdziesz zatem drogi czytelniku bibliografię.

 

Zasady studiowania Biblii

 

Tekst niniejszy to analiza biblijna, wierzę, że rzetelna. Podstawą dobrego studium są zasady herementeutyki (gr. hermeneuein - wyjaśniać, interpretować) :

1.       Pismo musi być interpretowane wg kontekstu historycznego, gramatycznego, literackiego itp.

2.       Pismo interpretuje Pismo to znaczy, jeśli czegoś nie rozumiemy to odpowiedzi szukamy w innych fragmentach, a potem w źach pozabiblijnych.

3.   O interpretacji decyduje prowadzenie Ducha Świętego do studium Pisma siadamy w modlitwie i pokorze serca, aby przyjmować nowe rzeczy bez uprzedzeń.

To wspaniałe widzieć jak Pismo odkrywa swoje tajemnice. Najważniejsze jednak to przyjmować to co Pismo mówi, nawet jeśli burzy to nasz porządek i nie dodawać nic do tego co się dotychczas wiedziało. Jest to wyjątkowo trudne, kiedy tradycja np. tak wielkiej denominacji jak rzymski katolicyzm jest amilenijna i tak powszechna. Zatem pamiętając :

 

Ap 22:18-19

18. Ja świadczę każdemu, kto słucha słów proroctwa tej księgi: jeśliby ktoś do nich cokolwiek doł, Bóg mu doły plag zapisanych w tej księdze.
19. A jeśliby ktoś odjął co ze słów księgi tego proroctwa, to Bóg odejmie jego udział w drzewie życia i w Mieście Świętym - które są opisane w tej księdze.

 

Dokument ten nie wspiera doktryny żadnego kościoła, jest wynikiem mojego osobistego studium w oparciu o szerokie źa. Egzegeza tekstu jest dla mnie ważniejsza niż opinie, więc szybko zauważysz czytelniku, że wersety dominują nad moimi komentarzami. Możesz nawet czuć niedosyt szczegółów w pewnych miejscach, ale postanowiłem, że tam gdzie Pismo nie podaje szczegółów, ja też tego nie zrobię, chyba, że mogą to być uzasadnione hipotezy. Dokument ten nie jest zamknięty, jego podstawowa wersja istnieje w wersji elektronicznej i wciąż jest rozbudowywana. Bardzo chętnie przyjmę wszelkie komentarze i dołączę ich wątek do treści. Cytaty pochodzą z katolickiej Biblii Tysiąclecia o ile nie zaznaczono inaczej. Zapraszam do lektury.

Perspektywa prorocka

 

Aby dobrze rozumieć proroctwa trzeba wiedzieć, że w Bożej wielkiej mądrości proroctwa znajdują często nie jedno ale kilka wypełnień, z tym, że to ostatnie jest zwykle pełniejsze. Druga ważna rzecz to wiedzieć, że im dalej od wydarzenia tym bardziej wydarzenia są ogólniej widziane. Czyli im proroctwo bliżej danych wydarzeń, tym widzimy więcej szczegółów. Nazywamy to perspektywą prorocką. Jest to podobne do przyglądania się z daleka górom z daleka widząc tylko zarys wydaje nam się, że ogarniamy wszystko a im bliżej widzimy coraz więcej szczegółów, zaczynamy widzieć doliny i ogarniamy ich wielkość. Podobnie prorok z daleka widzi kilka wydarzeń jako jedno, widzi góry ale nie rozróżnia dolin. Poniżej przykład z Mateusza 24:

 

1.       Zbezczeszczenie świątyni czyli postawienie w niej obcego bożka.


15. Gdy więc ujrzycie "ohydę spustoszenia", o której mówi prorok Daniel, zalegają miejsce ś...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin