_Readme.txt

(18 KB) Pobierz
Spis Treci

Wstęp 
Instalacja
Pierwsze uruchomienie gry Panzer Elite
Wprowadzenie
Tryb Wielu Graczy
Załoga i Menu w grze


Wstęp

Witamy w grze Panzer Elite! Mamy nadzieję, że rola dowódcy czołgu z czasów II Wojny wiatowej dostarczy ci wiele wrażeń i emocji. Dokument ten pozwala zaznajomić się z grš oraz ułatwia konfigurację programu w trybie dla wielu graczy. 

Instalacja
Instalacja powinna być bezporednia. Jeli w trakcie instalacji pojawi się komunikat Brak miejsca na dysku , będzie to spowodowane faktem, że wiele plików wymaga większej iloci miejsca niż zwykłe pliki. Wówczas powiniene zwolnić dodatkowe miejsce na swoim twardym dysku. W Windows98 zalecamy stosowanie Fat32. Więcej informacji na temat konwersji starszych dysków na Fat32 znajdziesz w instrukcji Windows98.

Pierwsze uruchomienie gry Panzer Elite
Przed pierwszym uruchomieniem gry Panzer Elite, uruchom 3D Control Center w celu skonfigurowania sprzętu 3D. Jeli tego nie zrobisz, program ten i tak zostanie automatycznie uruchomiony. Uważnie zapoznaj się z instrukcjš w celu wybrania stosownych ustawień dla twojej karty. Więcej informacji na temat problemów z kartš graficznš znajdziesz w Dodatku A.

Wprowadzenie
Najpierw powiniene zaznajomić się z grš w Potyczce z nieprzyjacielem, aby nauczyć się sterowania czołgiem.   Najpierw pojawi się menu z trzema zakładkami  Narodowoć, Dowodzenie oraz Rodzaj Czołgu. Zakładka Narodowoć pozwala wybrać stronę po której chcesz grać. W zakładce Dowodzenie możesz zdecydować iloma czołgami chcesz dowodzić  tylko swoim, swoim i jednym czołgiem bocznym czy też całym plutonem (cztery czołgi jeli grasz po stronie niemieckiej, pięć jeli po amerykańskiej). W zakładce Rodzaj Czołgu możesz wybrać zarówno czołg dla siebie, jak i dla reszty swojego plutonu. Jeli chcesz zaakceptować obecnie zaznaczone pozycje, kliknij czerwony przycisk OK. W tej grze będziesz miał możliwoć realizacji trzech różnych scenariuszy, w których twoim głównym celem jest przetrwać jak najdłużej. Jeli chcesz anulować swój wybór kliknij czerwony przycisk Wyjcie i powrócisz do Głównego Menu. 



Tryb dla Wielu Graczy

Tryb ten różni się nieco od scenariuszy czy też kampanii. Podobnie jak w innych grach tego typu, na jakoć rozgrywanej partii może wpływać wiele czynników, między innymi przecišżone lub złej jakoci linie telefoniczne lub wolne systemy użytkowników. Zalecamy przeprowadzenie gry próbnej w celu zidentyfikowania potencjalnych problemów. Gracze będš mogli ustalić czy sš w stanie prowadzić rozgrywkę, czy nie ma zbyt dużo graczy na raz, czy program nie działa zbyt wolno oraz czy nie ma zbyt dużego opónienia. Po przeprowadzeniu testu i dokonaniu ewentualnych modyfikacji, można rozpoczšć grę na nowo. W trybie tym nie ma żadnych celów narzuconych przez program, gra polega na wykazaniu się zdolnociami taktycznymi w czasie walki oraz na zdolnoci do szybkiego reagowania. 


NOWA GRA  TWÓJ KOMPUTER JAKO HOST 
Przed rozpoczęciem gry z udziałem wielu graczy, wskazane jest ustalenie wszelkich szczegółów dotyczšcych konfiguracji programu. Pozwoli to między innymi na to, aby komputer osoby z najszybszym systemem i najlepszym łšczem został oznaczony jako Host (Gospodarz). Jeli będzie to twój komputer, będziesz musiał dokonać wielu czynnoci zanim reszta graczy będzie mogła się dołšczyć. Jednakże, sš to czynnoci wykonywane tylko jeden raz, gdyż program zapamięta twoje ustawienia na przyszłoć. 

Pozostali gracze będš musieli się przyłšczyć przy pomocy funkcji Dołšcz do Gry, natomiast  Gospodarz będzie musiał skonfigurować kilka ustawień, które będš wykorzystywane przez wszystkich graczy. 
Niejednokrotnie wystšpi koniecznoć podania pozostałym graczom twojego adresu IP aby mogli przyłšczyć się do gry przy pomocy TCP/IP. Aby ustalić swój adres IP, podłšcz się do Internetu i uruchom program "winipcfg". Możesz to zrobić używajšc opcji Uruchom, która znajduje się w menu Start. Program ten wywietli okno, gdzie znajdziesz swój aktualny adres IP. 
Spróbujmy rozpoczšć grę w trybie Wielu Graczy, z twoim komputerem jako serwerem Host. Pozostałych graczy będziemy okrelać jako clients (klienci). 




UMIEJĘTNOCI ZAŁOGI
Zazwyczaj każdy członek załogi specjalizuje się w dwóch czynnociach, a w jednej z nich jest ekspertem. Mamy do wyboru pięć umiejętnoci  Dowódca, Kierowca, Strzelec, Ładowniczy oraz Radiotelegrafista. 
Poza tym, każdy z nich ma mniej lub bardziej rozwinięte trzy wspólne zdolnoci  Morale, Spostrzegawczoć oraz Mechanika. Każda z nich oceniana jest według następujšcej skali: Słaby, Przeciętny, Dobry, Bardzo Dobry i Doskonały. Jeli członek załogi zostanie ranny, będzie wykorzystywał swoje umiejętnoci jedynie w połowie. 
Dowódca: Ta umiejętnoć wpływa na morale całej załogi czołgu oraz na zdolnoć danego dowódcy do szybkiego reagowania na rozkazy, utrzymania pozycji w szyku, spostrzegania i atakowania jednostek nieprzyjaciela oraz wszelkie temu podobne zachowania. 
Kierowca: Umiejętnoć ta pozwala na prowadzenie czołgu. Dzięki wysokiemu poziomowi tej umiejętnoci, można szybciej prowadzić czołg przez długi okres czasu, nie narażajšc się na  ryzyko przegrzania silnika. Dobry kierowca nie ma problemu ze znalezieniem dogodnych pozycji strzeleckich oraz z uniknięciem sytuacji, w których czołg nie może kontynuować jazdy ze względu na trudne warunki terenu. 
Strzelec: Ta umiejętnoć pozwala na strzelanie z głównego działa. Bardzo dobry strzelec będzie oddawał celne strzały, będzie też w stanie szybko reagować na pojawienie się nowych celów.  Poza tym, potrafi właciwie ocenić zagrożenie ze strony jednostek nieprzyjaciela i zidentyfikować ich słabe punkty. 
Ładowniczy: Umiejętnoć ta pozwala na ładowanie głównego działa. Dzięki dobremu jej opanowaniu, członek załogi jest w stanie bardzo szybko załadować główne działo, co pozwala strzelcowi na szybsze oddawanie strzałów. Ponadto umiejętnoć ta pozwala na precyzyjnš obsługę sprzężonego karabinu maszynowego. 
Radiotelegrafista: Umiejętnoć ta pozwala na obsługę radia oraz przedniego karabinu maszynowego. 
Opanowanie jej zwiększa celnoć strzałów z karabinu oraz szybkoć z jakš przekazywane sš wiadomoci z innych czołgów. 
Morale: Odzwierciedla zdolnoć każdego członka załogi do pokonania własnego strachu, na co wpływa pewnoć siebie, wyszkolenie oraz lojalnoć. Pokazuje również jego zaufanie do czołgu oraz pozostałych członków załogi. 
Spostrzegawczoć: Obrazuje czujnoć i spostrzegawczoć każdego członka załogi. Umiejętnoć ta pozwala na identyfikowanie nawet bardzo odległych celów. Bardzo duży wpływ na tš umiejętnoć ma widocznoć ze stanowiska danego członka załogi oraz ukształtowanie terenu i ewentualny dym lub mgła na zewnštrz. 
Mechanika: Umiejętnoć ta odzwierciedla u członków załogi poziom znajomoci konstrukcji czołgu oraz zdolnoci do jego naprawy. Nabycie jej umożliwia szybkie przeprowadzenie napraw elementów czołgu, które zostały lekko uszkodzone. Poważne uszkodzenia mogš być usunięte jedynie pomiędzy kolejnymi scenariuszami. 
DOWÓDCA
Dowódca czołgu jest odpowiedzialny przed dowódcš plutonu za dyscyplinę oraz wyszkolenie załogi, właciwe utrzymanie przydzielonego mu sprzętu wojskowego, zgłaszanie potrzeb logistycznych, jak również udział w wyznaczonych operacjach. Do jego obowišzków należy informowanie załogi, wyznaczanie trasy czołgu, składanie raportów oraz nadzór podczas udzielania pierwszej pomocy rannym członkom załogi i w czasie ich ewakuacji. Jest również odpowiedzialny za składowanie i używanie amunicji. 
Stanowisko dowódcy: W większoci czołgów stanowisko dowódcy znajduje się z tyłu za wieżyczkš. Jeli właz jest otwarty, możesz je wykorzystać dla obserwacji całego otaczajšcego obszaru. Jeli jednak jest zamknięty, widocznoć jest ograniczona do szczelin obserwacyjnych lub peryskopu. Jeli chcesz uzyskać widok z peryskopu wcinij prawy przycisk myszy. Przy jej pomocy będziesz mógł obserwować teren na zewnštrz.   

KIEROWCA
Podczas prowadzenia czołgu, kierowca przez cały czas stara się znaleć osłonięte pozycje, gdzie mógłby schronić czołg w przypadku niebezpieczeństwa. W czasie walki powinien pomagać strzelcowi i dowódcy, obserwujšc potencjalne cele oraz  unikajšc ognia nieprzyjaciela. Jego zadaniem jest utrzymanie właciwej pozycji w szyku oraz informowanie o sygnałach wysyłanych przez inne czołgi w plutonie. Kierowca jest również odpowiedzialny przed dowódcš za uzupełnianie paliwa oraz utrzymanie czołgu w dobrym stanie technicznym. 
Stanowisko kierowcy: Stanowisko kierowcy znajduje się zwykle w przedniej częci czołgu po lewej stronie. W niektórych czołgach stanowisko to znajduje się w przedniej częci po rodku. Z miejsca tego możesz zobaczyć przyrzšdy do prowadzenia czołgu i kontroli stanu silnika. Większoć czołgów wyposażona jest również w opancerzone okno obserwacyjne z przodu i czasem również z lewej strony. W niektórych znajduje się też peryskop. 
STRZELEC
Strzelec zajmuje się wyszukiwaniem celów oraz celowaniem i strzelaniem z głównego działa jak również ze sprzężonego karabinu maszynowego. 
Jest odpowiedzialny przed dowódcš czołgu za utrzymanie uzbrojenia w dobrym stanie technicznym, a w razie koniecznoci pomaga pozostałym członkom załogi. 

Stanowisko strzelca: Strzelec zajmuje zwykle miejsce po lewej stronie wieżyczki, chociaż w niektórych czołgach jego miejsce jest po prawej stronie. Możesz tutaj zobaczyć główne działo, przyrzšdy do strzelania, a czasami również karabin maszynowy. 
ŁADOWNICZY
Ładowniczy zajmuje się ładowaniem głównego działa, sprzężonego karabinu maszynowego oraz, jeli jest na wyposażeniu czołgu, karabinu obrony przeciwlotniczej.  Jego zadaniem jest również ostrzeganie przed atakami lotniczymi oraz składowanie amunicji i nadzór nad niš. Ładowniczy w razie potrzeby pomaga pozostałym członkom załogi, chyba że włanie musi za...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin