Marketer_2013_(8)_01.pdf

(9176 KB) Pobierz
1015190255.050.png
od redakcji
Content is King
Redaktor Naczelny:
Maciej Sękowski
Większość z nas, przed zakupem nowego produktu lub usługi,
w pierwszej kolejności szuka informacji o nich w internecie. Czyta-
my artykuły, blogi, zestawienia i raporty. Oglądamy zdjęcia, ilmy,
sprawdzamy fan page marki lub wchodzimy w dyskusję z innymi
użytkownikami internetowej społeczności. Wszystkie te działania
edukują, ale z drugiej strony pełnią też funkcję promocyjną i per-
swazyjną. Wszystkie są także elementami content marketingu.
Marketing treści jest narzędziem, które coraz chętniej wykorzy-
stywane jest przez marketerów na całym świecie. Jak wynika z ba-
dania „Content Marketing Survey Report 2013”, aż 74% z nich wy-
korzystuje go przede wszystkim do zwiększania ruchu na stronie
i promocji marki. 59% badanych jest zdania, że content marketing
ma pozytywny wpływ na sprzedaż. Z badania „Content Marketing:
2012 Benchmarks, Budgets and Trends” przeprowadzonego przez
Content Marketing Institute i serwis MarketingProfs wynika nato-
miast, że narzędzia stosowane w marketingu treści są równie chęt-
nie wykorzystywane przez marketerów działających zarówno na
rynku B2B, jak i B2C.
W bieżącym numerze „Marketera+” poruszamy zagadnienie con-
tent marketingu i podpowiadamy, jak zaimplementować jego narzę-
dzia w działaniach swojej irmy, by był skuteczny i dawał oczekiwa-
ne rezultaty. Piszemy także o tym, jak przygotowywać atrakcyjne
i pełne emocji treści i w jaki sposób je dystrybuować, aby budować
szeroki zasięg wśród odbiorców komunikatu. Odpowiadamy na py-
tanie, jak tworzyć interesujące materiały w mediach społecznościo-
wych i dlaczego taki sposób komunikacji marki jest skuteczniejszy
od tradycyjnej reklamy. Ponadto przedstawiamy korzyści przema-
wiające za prowadzeniem irmowego bloga, wskazujemy, na co
zwrócić uwagę, decydując się na współpracę z blogerami, oraz pod-
powiadamy, w jakiej formie (elektronicznej czy drukowanej) najle-
piej wydawać magazyn irmowy. Nakreślamy również zależności
między content marketingiem a SEO i e-commerce'em. Jednocześ-
nie w każdym z artykułów będziemy się starali przekonać Was, że
marketing treści warto włączyć do strategii marketingowej Waszej
marki czy irmy.
Oczywiście to nie wszystkie tematy, jakie przygotowaliśmy dla
Was w tym numerze. W bieżącym wydaniu znajdziecie jeszcze wie-
le innych inspirujących artykułów. Dlatego już teraz zachęcam do
wnikliwej lektury.
Autorzy:
Anna Bielicka, Jan Czerniawski, Ewa
Dolińska, Tomasz Glinka, Anna Gruszka,
Anna Isakow, Sławomir Jarmuż, Karolina
Jarocka, Barbara Jurak, Dagmara Klekowska,
Dorota Korczyk, Jacek Kotarbiński,
Krzysztof Kozak, Mira Krzyścin, Szymon
Kuś, Grzegorz Leśko, Agnieszka Lis,
Magdalena Mania-Jungiewicz, Michał
Matula, Agnieszka Maszewska, Marcin
Mieszczak, Bogna Mikołajewska,
Rafał Mróz, Andrzej Ogonowski, Jakub
Prószyński, Urszula Radzińska, Paweł Sala,
Michał Skurowski, Paweł Tkaczyk, Joanna
Ułasiuk, Leszek Wolany, Katarzyna Zemlik
Wydawca:
Marketingowiec.pl sp. j.
ul. Konwaliowa 15
21-040 Świdnik
Redakcja:
MARKETER+
ul. M. C. Skłodowskiej 58/3
20-029 Lublin
tel. 81 440 60 81
e-mail: redakcja@marketerplus.pl
Biuro reklamy:
Paweł Koziara
tel. 504 080 050
e-mail: pawel@marketerplus.pl
Skład i fotoedycja:
YC Sp. z o.o.
ul. Kochanowskiego 2 lok. 3
40-035 Katowice
e-mail: info@y-c.com.pl
Druk:
Drukarnia KlaudiaDruk
www.klaudiadruk.pl
Korekta:
Magdalena Mania-Jungiewicz
Nakład:
4000 egzemplarzy
Prenumeratę możesz zamówić na
www.marketerplus.pl, telefonicznie pod
numerem 81 440 60 81, lub pisząc na
adres prenumerata@marketerplus.pl.
Redaktor Naczelny
Maciej Sękowski
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności
za formę i treść zamieszczonych reklam
i ogłoszeń.
1/13
3
1015190255.059.png 1015190255.060.png 1015190255.001.png 1015190255.002.png 1015190255.003.png 1015190255.004.png 1015190255.005.png
spis treści
numer 1 (8) luty-kwiecień 2013
przewodnik
s. 6
s. 6
Psychologia cen
Tożsamość biznesowa - kreowanie wizerunku marki za pomocą zamrożonej wody
Artykuł sponsorowany
s. 10
s. 12
Zasady dobrego PR-u
pod lupą
s. 16
Marko, rozmawiaj!
s. 21
Czy o szamponie da się opowiedzieć tak, by łza zakręciła się w oku?
s. 24
s. 26
Społecznościowe treści
Marketerze, nie bój się informacji zwrotnej
s. 12
s. 29
Blog irmowy – przyjazna twarz przedsiębiorstwa
s. 32
Storytelling przez dotyk
s. 35
Content marketing w e-commerce
s. 38
Wpływ content marketingu na SEO
przewodnik
Prawdy i mity o coachingu
Artykuł sponsorowany
s. 40
s. 42
Graika w outdoorze. Graik w outdoorze
s. 46
Incentive marketing
s. 54
s. 48
Tłum – niewyczerpane źródło innowacji dla marketingu
Jak uwolnić potencjał społecznościowy w Twojej irmie
s. 54
s. 58
Rich media – bogactwo form i możliwości w reklamie internetowej
Real-Time Bidding rewolucją na polskim rynku reklamy internetowej
Artykuł sponsorowany
s. 61
cykle
Strategie e-mail marketingowe
Część 1.
s. 64
Praktyka wystąpień publicznych. Bądź mówcą doskonałym
Część 2. Prezentacja w trakcie wygłaszania
s. 67
s. 64
Elementarz marketingu SMS
Część 2. Jak w pełni wykorzystać potencjał krótkiej wiadomości tekstowej?
s. 73
Jak sprzedawać przez telefon?
Część 3. Jak rozmawiać z sekretarkami i asystentami, aby ułatwili Ci kontakt z ich szefem?
s. 79
Tworzenie marki doskonałej
Część 4. Identyikacja (problemów)
s. 84
Tożsamość biznesowa w technikach negocjacji
Część 4. Współczesna gigantomachia – psychologia bogów olimpijskich kontra NLP gigantów
s. 87
(po)prawnie
s. 92
ABC korzystania z cudzych treści
s. 96
Kradzież w sieci – jak złapać złodzieja za „wirtualną” rękę?
s. 84
recenzje
s. 100
Rozkochaj w sobie pokolenie Y
s. 102
Szyja, która myślała
kalendarz
s. 104
Wydarzenia: luty, marzec, kwiecień
felieton Miry Krzyścin
s. 106
Zaczarowane pierniczki
felieton Jacka Kotarbińskiego
s. 109
Marketer czy markietanka?
s. 92
4
1/13
1015190255.006.png 1015190255.007.png 1015190255.008.png 1015190255.009.png 1015190255.010.png 1015190255.011.png 1015190255.012.png 1015190255.013.png 1015190255.014.png 1015190255.015.png 1015190255.016.png 1015190255.017.png 1015190255.018.png 1015190255.019.png 1015190255.020.png 1015190255.021.png 1015190255.022.png 1015190255.023.png 1015190255.024.png 1015190255.025.png 1015190255.026.png 1015190255.027.png 1015190255.028.png 1015190255.029.png 1015190255.030.png 1015190255.031.png 1015190255.032.png 1015190255.033.png 1015190255.034.png 1015190255.035.png 1015190255.036.png 1015190255.037.png 1015190255.038.png 1015190255.039.png 1015190255.040.png 1015190255.041.png 1015190255.042.png 1015190255.043.png 1015190255.044.png
 
RTB Ad Market
PRZYSZŁOŚĆ REKLAMY INTERNETOWEJ!
Sprawdź możliwości iBILLBOARD RTB
Ponad 30 000 witryn w regionie CEE
Ponad 10 miliardów wyświetleń miesięcznie
Reklamodawcy
Wydawcy
Zmniejszenie kosztu zakupu
nawet o 80%
100% zapełnienia dostępnej
powierzchni reklamowej
Brak jakichkolwiek
kosztów emisji
Powierzchnie reklamowe Premium
we wszystkich modelach
zakupowych - CPM/CPC/CPL
Dostęp do najlepszych
DSP na świecie
Darmowe targetowanie
kontekstowe, demograficzne
oraz geotargetowanie
Darmowy support 24/7
Możliwość integracji
z adserwerem wydawcy
Prosty mechanizm
założenia kampanii
Oszczędzaj więcej!
Zarabiaj więcej!
Więcej na www.ibillboard.com
1/13
5
1015190255.045.png 1015190255.046.png 1015190255.047.png 1015190255.048.png 1015190255.049.png 1015190255.051.png 1015190255.052.png 1015190255.053.png 1015190255.054.png 1015190255.055.png 1015190255.056.png 1015190255.057.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin