Lk_Gabinet lekarza ogólnego.doc

(75 KB) Pobierz
Ueżeli w firmie istnieje wiele po-dobnych stanowisk komputero-wych, wystarczy przeprowadzić ocenę ryzyka na jednym z tych sta-

1

 

LISTA KONTROLNA

GABINET LEKARZA OGÓLNEGO

Stanowisko pracy –  nr pokoju

 

................................................................................................

Imię i Nazwisko pracownika

 

................................................................................................

Lp

Treść pytania kontrolnego

TAK

NIE

Wymagania dotyczące pomieszczenia pracy

1.        

Czy wolna objętość przestrzeni w gabinecie, przypadająca na jedną pracującą osobę wynosi co najmniej 13m3?

 

 

2.        

Czy wolna powierzchnia podłogi przypadająca na jedną osobę pracującą w gabinecie wynosi co najmniej 2m2?

 

 

3.        

Czy w pomieszczeniu jest zainstalowana umywalka z ciepłą i zimną wodą?

 

 

4.        

Czy w pomieszczeniu jest sprawna wentylacja?

 

 

5.        

Czy oświetlenie wynosi co najmniej 500lx?

 

 

6.        

Czy grzejniki i okna są wszędzie dostępne i czy dojście do nich ma szerokość co najmniej 50cm?

 

 

7.        

Czy podłoga jest wszędzie gładka i bezpieczna oraz wykonana z materiałów nadających się do zmywania i dezynfekcji?

 

 

8.        

Czy w przejściach nie leżą przewody grożące zaczepieniem lub potknięciem się?

 

 

9.        

Czy w gabinecie znajduje się zamykany pojemnik na odpady medyczne?

 

 

10.     

Czy we wszystkich oknach są zainstalowane zasłony chroniące przed bezpośrednim słońcem (np. typu wertikale lub żaluzje) i dostęp do ich regulacji jest łatwy?

 

 

11.     

Czy natężenie hałasu dochodzącego z zewnątrz nie jest uciążliwe i nie powoduje przekroczenia dopuszczalnego natężenia wewnątrz pomieszczenia wynoszącego 55dB(A)?

 

 

12.     

Czy temperatura w pomieszczeniu wynosi 20-240C?

 

 

13.     

Czy wilgotność względna powietrza w pomieszczeniu mieści się w granicach 50-60 %

 

 

14.     

Czy pomieszczenie pracy jest wyposażone w odpowiednie meble i urządzenia potrzebne do zakresu usług realizowanych przez gabinet?

 

 

15.     

Czy meble mają powierzchnię gładką, umożliwiającą utrzymanie ich w czystości oraz dezynfekowanie?

 

 

16.     

Czy lekarze i personel mają zapewniony dostęp do szatni i urządzeń higieniczno-sanitarnych?

 

 

17.     

Czy lekarze lub personel pomocniczy mają jakieś uwagi dotyczące warunków pracy w gabinecie?

 

 

Bezpieczeństwo i higiena pracy

1.        

Czy podczas wykonywania zabiegów używane są, zawsze gdy to wskazane, środki jednorazowego użytku?

 

 

2.        

Czy narzędzia wielokrotnego użytku używane do badania pacjenta są poddawane sterylizacji po każdym użyciu?

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin