10. ZBUWW-rozkład-czerwiec.doc

(113 KB) Pobierz

MIESIĄC CZERWIEC

XXXVII TYDZIEŃ

Dzieci takie jak my

 

Dzień tygodnia

Temat zajęć

Inne działania podejmowane z dziećmi

Pakiet Zanim będę uczniem. Wiem więcej

Dzień 1

1. Słuchanie opowiadania N. na podstawie fragmentów Króla Maciusia Pierwszego J. Korczaka.

2. Zabawy ruchowe: zestaw XVIII wg K. Wlaźnik.

·         Zabawa „Na dzień dobry”.

·         Ćwiczenia poranne: zestaw XXXVII wg K. Wlaźnik.

·         Improwizacje ruchowe i gra na instrumentach.

·         Zabawa twórcza Mieszkam z

·         Praca plastycznawykonanie portretów z papierowych talerzy.

·         Zabawa „Głuchy telefon”.

·         Ćwiczenia usprawniające palce dłoni –wykonanie papierowego wachlarza.

„Karty pracy cz. 3 s. 17, Dzieci takie jak my.

Dzień 2

1.Słuchanie wiersza J. Tuwima Dyzio marzyciel.

2. Zabawa plastyczna „Moje marzenia”.

·        Oglądanie encyklopedii, albumów, zdjęć przedstawiających różne kontynenty i ich mieszkańców.

·        Ćwiczenia poranne: zestaw XXXVII wg K. Wlaźnik.

·        Zabawa „Lustrzane odbicie”.

·         „Zamknij oczy” – zabawa rozwijająca wyobraźnię.

·         Zabawy kształtujące zmysł smaku.

·         Improwizacje ruchowe przy piosence Moja fantazja sł. E. Chotomska, muz. S. Kowalewski z wykorzystaniem apaszek.

·         Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XIX wg K. Wlaźnik.

·         Spacer na łąkę – obserwowanie przyrody i zjawisk atmosferycznych.

·         Wykonanie albumów w zespołach dotyczących dzieci z różnych kontynentów.

·         Zabawa na orientację „Ciuciubabka”.

 

Dzień 3

1. Ćwiczenia w rozwijaniu mowy potocznej „Zgadnij, gdzie mieszkam”.

2. Zabawy ruchowe: zestaw XVIII wg K. Wlaźnik.

·         Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – układanie obrazka przedstawiającego blok mieszkalny.

·         Ćwiczenia poranne: zestaw XXXVII wg K. Wlaźnik.

·         Kolorowe domy – zabawa matematyczna, porównywanie długości, szerokości i wysokości.

·         Zabawa muzyczno-ruchowa „Jawor, jawor”.

·         Na powietrzu rysowanie kolorową kredą na chodniku różnych domów. Zabawa zwinnościowa Smok”.

·         Zagadki słuchowe „Odgłosy domu”.

·         Zabawy konstrukcyjne – budowanie domków z kart w zespołach.

Ćwiczenia matematyczne s. 43, Ulubione książki.

Dzień 4

1. Słuchanie piosenki Kolorowe dzieci sł. J. Bielunas, muz. M. Jeżowska.

2. Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XIX wg K. Wlaźnik.

·         Wykonanie z masy solnej upominku dla przyjaciela.

·         Ćwiczenia poranne: zestaw XXXVII wg K. Wlaźnik.

·         Zabawa „Kamyki” przy muzyce relaksacyjnej.

·         Zabawa ruchowo-naśladowcza.

·         Nauka piosenki z wykorzystaniem piktogramów przygotowanie do czytania.

·         Wykonanie alternatywnych instrumentów muzycznych i zabawa rytmiczna „Afrykańska orkiestra”.

·         Zabawa w ogrodzie przedszkolnym „Indiańskie podchody”.

·         Zabawa z wykorzystaniem założeń W. Sherborne „Słoń, koń i lew”.

 

Dzień 5

1. Słuchanie opowiadania M. Musierowicz Kredki ćwiczenia w formułowaniu poprawnych pod względem gramatycznym wypowiedzi.

2. Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej „Kwiat”.

·         „Upominek dla przyjaciela” – malowanie farbami.

·         Ćwiczenia poranne: zestaw XXXVII wg K. Wlaźnik.

·         Zabawa pantomimiczna „Pocieszanie smutnego kolegi”.

·         Uzupełnianie i kończenie zdania w oparciu o techniki twórcze – analogia personalna.

·         Zabawa wg W. Sherborne „Prowadzenie ślepca”.

·         Zabawy ruchowe: zestaw XVIII wg K. Wlaźnik.

·         Praca plastyczna „Portret przyjaciela”.

·         Zabawy na powietrzu z elementem rzutu „Traf do celu”.

Ćwiczenia grafomotoryczne s. 20, Dzieci takie jak my.

 

XXXVIII TYDZIEŃ

Morskie podróże

Dzień tygodnia

Temat zajęć

Inne działania podejmowane z dziećmi

Pakiet Zanim będę uczniem. Wiem więcej

Dzień 1

1. Słuchanie utworu J. Tuwima Pan Maluśkiewicz i wieloryb doskonalenie wyobraźni.

2. Zabawy ruchowe: zestaw XIX wg K. Wlaźnik.

·         Oglądanie encyklopedii, albumów, książek o tematyce morskiej.

·        Ćwiczenia poranne: zestaw XXXVIII wg K. Wlaźnik.

·         Zabawa dydaktyczna „Bagaże”.

·         Zabawa przy piosence Hej, żeglujże żeglarzu.

·         Zabawa plastyczna „Łódka” – forma przestrzenna.

·         Zabawy na powietrzu puszczanie łódek w miskach z wodą, zabawy na sprzęcie ogrodowym.

·         Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej. „Wieloryb”.

·         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin