MIESIĄC CZERWIEC
XXXVII TYDZIEŃ
Dzień tygodnia
Temat zajęć
Inne działania podejmowane z dziećmi
Pakiet „Zanim będę uczniem. Wiem więcej”
Dzień 1
1. Słuchanie opowiadania N. na podstawie fragmentów Króla Maciusia Pierwszego J. Korczaka.
2. Zabawy ruchowe: zestaw XVIII wg K. Wlaźnik.
· Zabawa „Na dzień dobry”.
· Ćwiczenia poranne: zestaw XXXVII wg K. Wlaźnik.
· Improwizacje ruchowe i gra na instrumentach.
· Zabawa twórcza Mieszkam z…
· Praca plastyczna – wykonanie portretów z papierowych talerzy.
· Zabawa „Głuchy telefon”.
· Ćwiczenia usprawniające palce dłoni –wykonanie papierowego wachlarza.
„Karty pracy cz. 3” s. 17, Dzieci takie jak my.
Dzień 2
1.Słuchanie wiersza J. Tuwima Dyzio marzyciel.
2. Zabawa plastyczna „Moje marzenia”.
· Oglądanie encyklopedii, albumów, zdjęć przedstawiających różne kontynenty i ich mieszkańców.
· Zabawa „Lustrzane odbicie”.
· „Zamknij oczy” – zabawa rozwijająca wyobraźnię.
· Zabawy kształtujące zmysł smaku.
· Improwizacje ruchowe przy piosence Moja fantazja sł. E. Chotomska, muz. S. Kowalewski z wykorzystaniem apaszek.
· Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XIX wg K. Wlaźnik.
· Spacer na łąkę – obserwowanie przyrody i zjawisk atmosferycznych.
· Wykonanie albumów w zespołach dotyczących dzieci z różnych kontynentów.
· Zabawa na orientację „Ciuciubabka”.
Dzień 3
1. Ćwiczenia w rozwijaniu mowy potocznej „Zgadnij, gdzie mieszkam”.
· Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – układanie obrazka przedstawiającego blok mieszkalny.
· „Kolorowe domy” – zabawa matematyczna, porównywanie długości, szerokości i wysokości.
· Zabawa muzyczno-ruchowa „Jawor, jawor”.
· Na powietrzu – rysowanie kolorową kredą na chodniku różnych domów. Zabawa zwinnościowa „Smok”.
· Zagadki słuchowe „Odgłosy domu”.
· Zabawy konstrukcyjne – budowanie domków z kart w zespołach.
„Ćwiczenia matematyczne” s. 43, Ulubione książki.
Dzień 4
1. Słuchanie piosenki Kolorowe dzieci sł. J. Bielunas, muz. M. Jeżowska.
2. Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XIX wg K. Wlaźnik.
· Wykonanie z masy solnej upominku dla przyjaciela.
· Zabawa „Kamyki” przy muzyce relaksacyjnej.
· Zabawa ruchowo-naśladowcza.
· Nauka piosenki z wykorzystaniem piktogramów – przygotowanie do czytania.
· Wykonanie alternatywnych instrumentów muzycznych i zabawa rytmiczna „Afrykańska orkiestra”.
· Zabawa w ogrodzie przedszkolnym „Indiańskie podchody”.
· Zabawa z wykorzystaniem założeń W. Sherborne „Słoń, koń i lew”.
Dzień 5
1. Słuchanie opowiadania M. Musierowicz Kredki – ćwiczenia w formułowaniu poprawnych pod względem gramatycznym wypowiedzi.
2. Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej „Kwiat”.
· „Upominek dla przyjaciela” – malowanie farbami.
· Zabawa pantomimiczna „Pocieszanie smutnego kolegi”.
· Uzupełnianie i kończenie zdania w oparciu o techniki twórcze – analogia personalna.
· Zabawa wg W. Sherborne „Prowadzenie ślepca”.
· Zabawy ruchowe: zestaw XVIII wg K. Wlaźnik.
· Praca plastyczna „Portret przyjaciela”.
· Zabawy na powietrzu z elementem rzutu „Traf do celu”.
„Ćwiczenia grafomotoryczne” s. 20, Dzieci takie jak my.
XXXVIII TYDZIEŃ
Morskie podróże
1. Słuchanie utworu J. Tuwima Pan Maluśkiewicz i wieloryb – doskonalenie wyobraźni.
2. Zabawy ruchowe: zestaw XIX wg K. Wlaźnik.
· Oglądanie encyklopedii, albumów, książek o tematyce morskiej.
· Ćwiczenia poranne: zestaw XXXVIII wg K. Wlaźnik.
· Zabawa dydaktyczna „Bagaże”.
· Zabawa przy piosence Hej, żeglujże żeglarzu.
· Zabawa plastyczna „Łódka” – forma przestrzenna.
· Zabawy na powietrzu – puszczanie łódek w miskach z wodą, zabawy na sprzęcie ogrodowym.
· Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej. „Wieloryb”.
· ...
flek