piramida_priorytetow_materialy nauczyciel.pdf

(574 KB) Pobierz
Piramida priorytetów w miłości – wzór piramidy dla nauczyciela
AKCEPTACJA
INTYMNOŚĆ
ZAANGAŻOWA
NIE
NAMIĘTNOŚĆ
TO, ŻE ZAWSZE
MOŻNA NA
SIEBIE LICZYĆ
PRZEBACZANIE
SŁABOŚCI
LOJALNOŚĆ
SZCZEROŚĆ
WSPÓLNE
SPĘDZANIE CZASU
tu uczniowie mogą napisać
własne refleksje
Piramida priorytetów w zakochaniu – wzór piramidy dla nauczyciela
FASCYNACJA
PRAGNIENIE
WYŁĄCZNOŚCI
IDEALIZACJA
UKOCHANEGO/-EJ
NAMIĘTNOŚĆ
RADOŚĆ
POZNAWANIA
DRUGIEJ OSOBY
INTENSYWNE
EMOCJE
OBSESYJNE
MYŚLENIE O
KOCHANEJ OSOBIE
UKOCHANA OSOBA
JEST
NAJWAŻNIEJSZA
PRAGNIENIE
„STOPIENIA SIĘ” Z
UKOCHANYM/-Ą
tu uczniowie mogą napisać
własne refleksje
Słowniczek trudniejszych pojęć
Akceptacja
- przyjmowanie, uznawanie osoby ze wszystkimi jej zaletami i wadami.
Fascynacja
- silne zainteresowanie jakąś osobą połączone z chęcią poświęcania jej swojej uwagi i czasu.
Idealizacja ukochanego/-ej
- wyobrażanie sobie lub przedstawianie osoby jako dużo lepszej niż w rzeczywistości.
Intymność
- pragnienie dobra partnera, wzajemne zrozumienie, poczucie szczęścia, szacunek.
Lojalność
– uczciwość wobec drugiej osoby, dochowywanie wierności.
Namiętność
– przeżywanie emocji pożądania, radości, podniecenia, tęsknoty, zazdrości, niepokoju – silnie związana
z pragnieniem kontaktu.
Obsesyjne myślenie o kochanej osobie
– ciągłe, nieustanne rozmyślanie o ukochanym/-ej.
Pragnienie „stopienia się” z ukochanym/-ą
– chęć stania się jedną całością z obiektem uczuć.
Pragnienie wyłączności
– chęć, by osoba kochana była(żyła, funkcjonowała) tylko dla osoby kochającej.
Szczerość
– prawdomówność, autentyczność (prawdziwość) w kontakcie z drugą osobą.
Zaangażowanie
– aktywna postawa związana z decyzją bycia w relacji i utrzymania związku.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin