Cumulative_Test_1_2_a.doc

(77 KB) Pobierz

Imię, nazwisko, klasa __________________________________

 

Oxford Repetytorium Ósmoklasisty

Cumulative Test 1A (Units 1–2)

 

Gramatyka

 

1 Uzupełnij zdania wyrazami z ramki. Trzy wyrazy nie pasują do żadnej z luk.

any     behind     how     in     some    to     there     what

 

I haven’t got 1_______ brothers, but I have a sister. 2_______ does she look like? Well, she’s slim with curly hair. Her bedroom is next 3_______ my bedroom. 4_______ is a door between, so we often keep it open and talk. We also love spending time in the garden which is 5_______ our house.

Mark

 

5

2 Dopisz brakujące fragmenty przetłumaczonych zdań.

1 Gdzie mieszkasz?

Where _________________________ live?

2 Czy on jest z Polski?

_________________________ from Poland?

3 Czy w twoim mieście jest galeria sztuki?

_________________________ art gallery in your town?

4 W kawiarni nie ma klientów.

There _________________________ customers in the cafe.

5 Nasz dom jest naprzeciw parku.

Our house _________________________ the park.

 

Mark

 

5

 

Słownictwo

 

3 Zakreśl właściwe słowo.

1 She’s got freckles / scars on her nose that you can see only in the summer.

2 There is a huge table and eight chairs in the dining room / study so we often invite friends.

3 You can heat up your soup by using the cooker / freezer.

4 The air in cities with a lot of cars can be very spacious / polluted.

5 We can do some sports in our leisure centre / town hall.

 

Mark

 

5

4 Uzupełnij zdania, wykorzystując podane wyrazy.

1 generous

_________________________ and always ready to help people.

2 curly

He’ s got _________________________________ and blue eyes.

3 dining

We usually have our ___________________________________.

4 wardrobe

I keep all my _________________________________________.

5 detached

They live ____________________________________________.

Mark

 

5

 

 

Rozumienie ze słuchu

 

5 [Audio track 1]  Usłyszysz dwukrotnie rozmowę dwóch osób. Wybierz właściwą odpowiedź, zakreślając A, B lub C.

 

1 The girls are

A talking about their language school.

B meeting some new friends.

C describing some people.

2 Carlo and Rosa are from

A London.              B Rome.                            C Nice.

3 Rosa is

A fifteen.                            B sixteen.              C seventeen.

4 Carlo’s got

A black hair.              B brown hair.              C black eyes.

Mark

 

4

 

Rozumienie tekstów pisanych

 

6  Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Dobierz zdania oznaczone literami A–D do luk 1–3 tak, aby powstał spójny i logiczny tekst. Jedno zdanie nie pasuje do żadnej luki.

 

Jazdów is a special place in Warsaw. The houses are not blocks of flats, but little bungalows and chalets made of wood. 1 ___ There is usually a small living room, a kitchen and one or two bedrooms. There are peaceful gardens with old trees and it feels like a big park. There are some real parks in the area, too. 2 ___. In fact, you’re in a big city, not far away from the shops and busy streets.

People enjoy living there. They don’t really need holiday homes. In spring, summer and early autumn, they can have barbeques every evening and relax under the tree at weekends. They love their homes, but they may soon have to move out. 3 ___ The old houses must be demolished to make room for new modern offices or expensive apartments.

 

A If you’re there, you feel like you’re in the country.

B They are not big inside.

C They hear the area is very attractive.

D The houses will be decorated soon.

Mark

 

3

 

Znajomość funkcji językowych

 

7  [Audio track 2]  Usłyszysz dwukrotnie sześć krótkich wypowiedzi. Do każdej   z nich dobierz właściwą reakcję (A–G). Wpisz rozwiązania do tabeli. Jedna odpowiedź została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

A It’s Ben or Bill.

B Every Friday.

C Of course.

D Can you?

E Isn’t she American?

F Quite short, really.

G Thanks a lot.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin