wrzesień - październik.pdf

(513 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Zintegrowany rozkład materiału nauczania i wychowania dla klasy III
WRZESIEŃ - PAŹDZIERNIK
Obszary edukacji
wychowanie
fizyczne
i kultura
osobista
Temat dnia
Przewidywane osiągnięcia
uczniów
przyrodnicza społeczna
muzyczna
techniczna
polonistyczna
matematyczna
plastyczna
i medialna
Integralny ośrodek tematyczny: I. Powroty i wspomnienia
Dzień 1.
Wakacyjne
opowieści
Rozmowa
nauczyciela
z uczniami
dotycząca treści
wiersza W III
klasie. Nauka
na pamięć
wybranej
zwrotki. Scenki
dramowe:
„Spotkanie po
wakacjach" –
realizowane
środkami
werbalnymi
i pozawer-
balnymi.
Działania na
liczbach
jednocyfro-
wych.
Powitania osób
dorosłych, kole-
żanek i kole-
gów. Formy
grzecznościowe
stosowane
w życiu
codziennym.
Zachęcanie do
wystąpień pub-
licznych.
Słuchanie
piosenki Znowu
do szkoły.
Rozpoznawanie
instrumentów
perkusyjnych.
Akom-
paniament na
instrumentach
perkusyjnych
w czasie
refrenu.
Czytanie tekstu
w określonym
rytmie.
- biegle oblicza w pamięci
sumy, różnice, iloczyny
i ilorazy liczb
jednocyfrowych
- recytuje wiersz z pamięci
- odgrywa scenki dramowe
- nazywa czynności
- redaguje zdania na określony
temat
- zna formy grzecznościowe
i je stosuje
- rozpoznaje instrumenty
perkusyjne
- czyta tekst w podanym
rytmie
Gry i zabawy na
powietrzu.
1
870163302.049.png 870163302.059.png 870163302.070.png 870163302.072.png 870163302.001.png 870163302.002.png 870163302.003.png 870163302.004.png 870163302.005.png 870163302.006.png 870163302.007.png 870163302.008.png 870163302.009.png 870163302.010.png 870163302.011.png
 
Opowiadanie
o swoich
wakacjach.
Wymyślanie
wakacyjnych
opowieści
butów. Nazwy
czynności.
Redagowanie
zdań
o wakacjach.
- prawidłowo zapisuje
i odczytuje liczby
dwucyfrowe
- wyraziście czyta tekst
- ustala czas i miejsce zdarzeń
- cicho czyta ze zrozumieniem
Dzień 2.
Mój
przyjaciel
Muchomor
Wyraziste
czytanie przez
nauczyciela
tekstu Mój
przyjaciel
Muchomor.
Nowi koledzy
z sieci. Znacze-
nie pseudo-
nimów
internetowych.
Wartości
rytmiczne:
ćwierćnuta,
ósemka.
Czytanie rytmi-
czne tekstu.
Wykonanie
portretu
Muchomora
z kolorowych
kwadratów we-
dług podanej
instrukcji.
Liczby dwu-
cyfrowe.
- dzieli wyrazy na sylaby,
głoski i litery
- zna sposoby spędzania czasu
wolnego
- zna wartości rytmiczne:
ćwierćnuta, ósemka
- wykonuje pracę plastyczną
według instrukcji
Zbiorowe
ustalanie czasu
i miejsca wyda-
rzeń.
Ciche czytanie
ze zro-
zumieniem –
wyszukiwanie
fragmentów na
dany temat, np.
Kim jest
Muchomor?
Drama
„Spotkanie
Marcina
z Mucho-
morem".
Dyskusja
dotycząca
pseudonimów
w sieci.
Wymyślanie
ciągu dalszego
opowiadania.
Różne formy
spędzania czasu
wolnego.
Zabawa
muzyczno-
-ruchowa
„Piłkarze
i kibice".
Wykorzystanie
kwadratów do
innych własnych
pomysłów.
2
870163302.012.png 870163302.013.png 870163302.014.png 870163302.015.png 870163302.016.png 870163302.017.png 870163302.018.png 870163302.019.png 870163302.020.png 870163302.021.png 870163302.022.png 870163302.023.png 870163302.024.png 870163302.025.png
 
Ćwiczenia
utrwalające
podział
wyrazów na
sylaby, głoski
i litery.
- porównuje liczby
dwucyfrowe. Zna ich
kolejność w ciągu liczbowym
- wyszukuje w tekście
informacje na dany temat
- czyta tekst z podziałem na
role
- redaguje kilkuzdaniową
wypowiedź
- wyjaśnia pisownię wyrazów
z ó
- rozpoznaje przyrządy
optyczne służące do
obserwacji
- bada obiekty przyrody
- wykonuje lornetkę według
instrukcji
- jest sprawny fizycznie
Dzień 3.
Przygoda
na pustyni
Przewidywanie
treści utworu
Mądry wielbłąd
na podstawie
ilustracji
w podręczni-ku.
Konfron-
towanie
przewidywań
uczniów
z tekstem, po
wysłuchaniu
opowiadania
czytanego przez
nauczyciela.
Wyszukiwanie
w tekście infor-
Liczby dwu-
cyfrowe.
Przyrządy
optyczne
wykorzy-
stywane
w obserwacjach
przyrodniczych.
Lupa – umo-
żliwia do-
strzeganie
szczegółów.
Lornetka –
pozwala śledzić
życie przyrody
z dużej odle-
głości.
Mikroskop –
umożliwia
obserwacje
bardzo małych
organizmów.
Rozbudzanie
ciekawości
poznawczej.
Korzystanie
z przyrządów
optycznych
podczas
poznawania
świata.
Zainteresowania
przyrodnicze
uczniów.
Wykonanie
lornetki
z małych
plastikowych
butelek.
Przestrzeganie
instrukcji
działania.
Twórcze
pomysły
z wyko-
rzystaniem
dużych pla-
stikowych
butelek.
Bieg na
dystansach
30^40
metrowych
ze startu
wysokiego.
3
870163302.026.png 870163302.027.png 870163302.028.png 870163302.029.png 870163302.030.png 870163302.031.png 870163302.032.png 870163302.033.png 870163302.034.png 870163302.035.png 870163302.036.png 870163302.037.png 870163302.038.png 870163302.039.png
macji doty-
czących
umiejętności
wielbłąda.
Czytanie
fragmentów
utworu
z podziałem na
role. Wymyśla-
nie zakończenia
opowiadania.
Redagowanie
kilkuzdanio-wej
wypowiedzi
o wielbłądzie.
Wyjaśnianie
pisowni wyra-
zów z ó.
Teleskop –
służy do
obserwacji
bardzo
odległych
obiektów.
Badanie
wybranych
przedmiotów
pod lupą
i przedsta-
wianie
wyników
obserwacji.
Złudzenie
optyczne.
- rozumie i posługuje się
pojęciami: suma liczb,
składniki sumy
- zna znaczenie słuchu
i wzroku dla człowieka
Dzień 4.
Jak
poznajemy
świat
Słuchanie
tekstu Wzrok
i słuch.
Rozmowa
dotycząca
Dodawanie
liczb w zakresie
30.
Rola zmysłów
w po-
znawaniu
świata.
Właściwy
stosunek do
osób wyma-
gających
pomocy.
Słuchanie
utworu Dziadek
do orzechów
4
870163302.040.png 870163302.041.png 870163302.042.png 870163302.043.png 870163302.044.png 870163302.045.png 870163302.046.png 870163302.047.png 870163302.048.png 870163302.050.png 870163302.051.png 870163302.052.png 870163302.053.png
 
- odgrywa scenki dramowe
- wyszukuje informacje na
dany temat
- rozpoznaje nazwy czynności
- zna rodzaje zmysłów i ich
funkcje
- dba o swoje zdrowie
- wie, że należy pomagać
innym
znaczenia
wzroku
i słuchu.
Indywidualne
czytanie
wybranych
fragmentów
tekstu.
Samoocena
swojego
wzroku
i słuchu.
Scenki dra-
mowe: „Mam
dobry słuch",
„Mam dobry
wzrok".
Układanie rad
dla koleżanek
i kolegów
w związku
z przeczytanym
tekstem.
Wyszukiwanie
infor-
Rodzaje
zmysłów.
Zmysły: wzrok,
słuch, dotyk,
smak, węch.
Narząd
wzroku: oko.
Narząd słuchu:
ucho. Dotyk
- skóra.
Narząd węchu:
nos.
Powierzchnia
języka
- smak.
Badanie, jaką
rolę podczas
jedzenia
odgrywa nos.
Wykonanie
testów sma-
kowych
i wyciąganie
wniosków.
Dbanie
o swoje
zdrowie.
Piotra
Czajkowskiego.
Czytanie
rytmiczne
tekstu z zastoso-
waniem
ćwierćnut
i ósemek.
-
rytmicznie czyta teksty
macji na dany
temat, np. doty-
czących
wyglądu.
Nazwy
czynności.
II. Szkoła radosna i bezpieczna
Dzień 1.
Przyjazna
szkoła
- biegle dodaje i odejmuje
liczby w zakresie 30
- dokonuje oceny postaci
- redaguje notatkę kronikarską
- tworzy rodziny wyrazów
- układa zdania z rozsypanki
Wypowiedzi
oceniające
zachowanie
dzieci na
podstawie
ilustracji
Odejmowanie
liczb w zakresie
30.
Kodeks praw
i obowiązków
trzecioklasisty.
Stosunek
uczniów do
swojej szkoły.
Projektowanie
odznaki dla
osób pomagają-
cym innym.
Stosowanie
znanych
Nauka kolej-
nych zwrotek
piosenki
Wesoła szkoła
i przyjaciele.
Gry i zabawy
z piłkami –
rzuty jednorącz
i oburącz do
celu stałego
i ruchomego
5
870163302.054.png 870163302.055.png 870163302.056.png 870163302.057.png 870163302.058.png 870163302.060.png 870163302.061.png 870163302.062.png 870163302.063.png 870163302.064.png 870163302.065.png 870163302.066.png 870163302.067.png 870163302.068.png 870163302.069.png 870163302.071.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin