Wymagania dla uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim.doc

(31 KB) Pobierz

Wymagania dla uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim:

 

CELUJĄCY – 6

 

1. Wiedza i umiejętności wykraczające:

 

Wiedza ucznia:

• Opanował w pełni materiał przewidziany programem nauczania.

• Stosuje poznaną wiedzę w sytuacjach typowych.

 

Umiejętności ucznia:

• Potrafi samodzielnie korzystać ze źródeł informacji wskazanych przez nauczyciela.

• Wyszukuje samodzielnie materiały na dany temat.

• Odróżnia rzeczywistość realną od fikcji.

• Odnosi sukcesy w konkursach artystycznych lub sportowych.

• Podejmuje próby samodzielnego formułowania własnych sądów i opinii na określony temat.

 

BARDZO DOBRY – 5

 

2. Wiedza i umiejętności dopełniające:

 

Wiedza ucznia:

• Opanował zdecydowaną większość materiału programowego.

• Zna podstawowe definicje, fakty, pojęcia, reguły.

 

Umiejętności ucznia:

• Potrafi samodzielnie korzystać z poznanych w trakcie lekcji źródeł informacji.

• Umie samodzielnie wykonać typowe zadania, a trudniejsze przy pomocy nauczyciela.

• Próbuje samodzielnie wykonywać dodatkowe zadania.

• Samodzielnie czyta i rozumie polecenia.

 

DOBRY – 4

 

3. Wiedza i umiejętności rozszerzające:

 

Wiedza ucznia:

• Opanował podstawowe treści programu nauczania przewidziane dla danej klasy.

• Zna większość definicji, pojęć, faktów i reguł.

 

Umiejętności ucznia:

• Umie korzystać ze źródeł pozapodręcznikowych przy pomocy nauczyciela.

• Potrafi częściowo zastosować znane reguły i zasady w praktyce.

• Bez pomocy nauczyciela wykonuje proste zadania i polecenia.

 

DOSTATECZNY – 3

 

4. Wiedza i umiejętności podstawowe:

 

Wiedza ucznia:

• Opanował większość podstawowych treści programu nauczania.

 

Umiejętności ucznia:

• Potrafi przy pomocy nauczyciela wykorzystać w praktyce poznane reguły i zasady.

• Wykonuje samodzielnie zadania po przeczytaniu polecenia przez nauczyciela.

 

DOPUSZCZAJĄCY – 2

 

5. Wiedza i umiejętności konieczne:

 

Wiedza ucznia:

• W minimalnym stopniu opanował podstawowe treści programowe.

 

Umiejętności ucznia:

• Wykonuje typowe zadania tylko przy pomocy nauczyciela.

• Nie zna języka przedmiotu.

• Nie odróżnia fikcji od rzeczywistości.

 

NIEDOSTATECZNY – 1

 

6. Wiedza i umiejętności wymagające poprawy:

 

Wiedza ucznia:

• Nie opanował treści programowych.

• Nie jest w stanie uzupełnić braków nawet przy pomocy nauczyciela.

 

Umiejętności ucznia:

• Nie potrafi nawet przy pomocy nauczyciela wykonać bardzo prostych zadań.

• Braki uniemożliwiają edukację na następnym poziomie nauki.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin