Od dawna miałem w planie zajrzeć pod podszybie i wyczyścić kanały odpływowe. Kanał od strony kierowcy miałem całkowicie niedrożny.
Zobaczcie jak to zrobiłem.
Potrzebne narzędzia:
- płaski śrubokręt do podważenia zaślepek śrób na wycieraczkach
- nasadka 13mm do odkręcenia ramion wycieraczek
- ściągacz do wycieraczek (zrobiłem sam)
- śrubokręt TORX T30 do odkręcenia osłony wlotu powietrza i blachy na mechaniźmie wycieraczek
- nasadka lub klucz 10 mm do odkręcenia mechanizmu wycieraczek
Zaczynamy od zdjęcia zaślepek i odkręcenia nakrętek mocujących wycieraczki.
Ściągaczem demontujemy wycieraczkę pasażera:
Następnie demontujemy wycieraczkę kierowcy. Do tej operacji proponuję wycieraczkę ustawić pionowo. Łatwiej wejdzie ściągacz pod nią:
Nożykiem do tapet ścinamy spinki mocujące. Podszybie jest wciśnięte w szczelinę przy krawędzi szyby. Należy je ostrożnie (żeby nie pękło) wyrwać. Spinki można kupic w ASO, koszt ok. 1 zł/szt.
Po wyjęciu podszybia odkręcamy osłonę wlotu powietrza (dwie śruby T30):
Ukazuje się nam kratka osłaniająca wlot. Trzyma się na czterech zaczepach. Należy ją zdjąć i wyszorować.
Teraz kolej na mechanizm wycieraczek. Wyjmujemy go, żeby łatwiej było posprzątać okolice odpływu. Należy odkręcić blachę przykręconą trzema śrubkami T30 (mechanizm musi być ustawiony w pozycji spoczynkowej. Blachy nie da się wyjąć, należy przekręcić ją w prawo) i dwie śruby zaznaczone strzałkami, które mocują mechanizm.:
Czyścimy całe podszybie. Ja najpierw wyciągnąłem wieksze fragmenty śmieci, następnie odkurzaczem usunąłem mniejsze i na koniec umyłem wodą.
Wiązkę kabli widoczną na zdjęciu podniosłem do góry, żeby woda po niej nie spływała:
Montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Przed założeniem plastiku podszybia należy wyczyścić szczelinę przy krawędzi szyby, do której wciska się podszybie. Ja najpierw wyszorowałem ją szczotką a następnie wcisnąłem szmate i śrubokrętem przecisnąłem przez całą szczelinę (kilka razy).
WJXT