Cywiński, Wojciech - Aukcje internetowe i co dalej.pdf

(5493 KB) Pobierz
913815245.001.png
Copyright by Złote Myśli & Wojciech Cywiński, rok 2011
Autor: Wojciech Cywiński
Tytuł: Aukcje internetowe... i co dalej?
Nr zamówienia: 1140628-20111010
Nr Klienta: 1183478
Data realizacji: 10.10.2011
Zapłacono: 16,43 zł
Wydanie: I
Data: 27.09.2011
ISBN: 978-83-7701-243-7
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani w jakikolwiek inny
sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana w środkach publicznego przekazu bez
pisemnej zgody wydawcy. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także
kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw
autorskich niniejszej publikacji.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
Spis treści
Wstęp................................................................................................................................... 9
Część I
Baza danych Twoich klientów z Allegro
Prowadzenie działalności na Allegro .................................................................................. 15
Pozyskiwanie danych kontrahentów .................................................................................. 18
Przykład: tajemnica biletów lotniczych za 1 zł .............................................................. 19
Tworzenie bazy danych klientów........................................................................................ 21
Dane kontaktowe ............................................................................................................... 23
Historia zakupów ............................................................................................................... 25
Zmiany w danych kontaktowych........................................................................................ 27
Ważne daty ........................................................................................................................ 30
Przykład: prezent urodzinowy ...................................................................................... 30
Kompletna baza danych przewagą strategiczną irmy ....................................................... 34
Formalno-prawny aspekt posiadania bazy danych............................................................. 36
Etyka biznesu ..................................................................................................................... 37
Część II
Otwarty marketing internetowy
Autentyczność i znajomość sprzedawcy ............................................................................. 41
Przykład: brak profesjonalizmu..................................................................................... 44
Stały kontakt...................................................................................................................... 47
Metody bardzo inwazyjne............................................................................................. 47
Osobiste spotkania ............................................................................................. 47
Telefony ............................................................................................................. 48
Metody mało inwazyjne ............................................................................................... 48
E-maile .............................................................................................................. 48
SMS.................................................................................................................... 50
Formy kontaktu.................................................................................................................. 53
Direct Mailing — wysyłka maili................................................................................... 53
Istota Direct Mailingu ................................................................................................... 66
Po pierwsze — częstotliwość ............................................................................ 66
Po drugie — treść ............................................................................................. 67
Po trzecie — zbieraj opinie ............................................................................... 68
Po czwarte — szukaj wydarzeń ........................................................................ 69
Po piąte — zbieraj klientów niszowych............................................................. 69
SMS — promocja impulsywna..................................................................................... 71
Przykład: Chomikuj.pl ........................................................................................ 71
Przykład: Grono.net ........................................................................................... 71
Przykład: Lex.pl ................................................................................................. 72
Direct Mail — przesyłki pocztowe................................................................................ 73
Przykład: Konwar — producent czapek............................................................. 74
Przykład: Nazwa.pl ............................................................................................ 87
Przykład: mBank ................................................................................................ 91
Przykład: Citi Handlowy ..................................................................................... 94
Inne przykłady ................................................................................................... 95
Integracja działań marketingowych.............................................................................. 99
Elementy składowe oferty Direct Mail.............................................................. 101
Rentgen szczęki................................................................................................ 103
Część III
Rynek w liczbach
Nowe trendy w zachowaniach konsumenckich ................................................................ 117
Podział klasowy w Polsce ................................................................................................. 119
Klasa wyższa .................................................................................................... 119
Klasa średnia .................................................................................................... 119
Klasa niższa ...................................................................................................... 119
Jaka jest różnica pomiędzy klasą robotniczą a klasą średnią?...................................... 121
Klasa robotnicza ............................................................................................... 121
Klasa średnia .................................................................................................... 121
Kategorie majątkowe w Polsce......................................................................................... 124
Bogaci......................................................................................................................... 124
Bogaci „Old Money” .......................................................................................... 126
Bogaci „nuworysze” .......................................................................................... 126
Wydatki najbogatszych w Polsce ...................................................................... 127
Typologia klasy średniej .............................................................................................. 128
Klasa biedna ............................................................................................................... 129
Konsumenci niezamożni .................................................................................. 129
Pokolenie a zarobki .......................................................................................................... 132
Młodzież jako oddzielna grupa konsumencka .................................................................. 135
Siła nabywcza młodzieży w Polsce.............................................................................. 137
Wpływ młodzieży na podejmowanie decyzji zakupowych.......................................... 140
Segmentacja młodzieży w Polsce ............................................................................... 142
Siła rynkowa seniorów ..................................................................................................... 144
Istotne wartości dla seniorów jako grupy konsumenckiej ........................................... 145
Zgłoś jeśli naruszono regulamin