OSKT_2013_klucz_poslki.pdf

(154 KB) Pobierz
OGÓLNOPOLSKI SPRAWDZIAN
KOMPETENCJI TRZECIOKLASISTY
„Spotkanie w ciemnościach” – test z języka polskiego
KLUCZ PUNKTOWANIA
Klucz punktowania do zadań zamkniętych
Numer zadania 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Odpowiedź
B
A
C
B
A
C
B
C
Punktacja zadaƒ zamkni´tych:
1 pkt – podanie poprawnej odpowiedzi
0 pkt – brak odpowiedzi lub podanie niepoprawnej odpowiedzi
Uwaga: JeÊli uczeƒ w zadaniach zamkni´tych zaznacza odpowiedzi niezgodnie z instrukcjà
(np. zamalowuje kratki), ale wybiera poprawne odpowiedzi, otrzymuje punkty.
Schemat punktowania zadań otwartych
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
9.
2 pkt – poprawne wskazanie czterech lub trzech wyrazów o znaczeniu prze-
ciwstawnym do podanych
1 pkt – poprawne wskazanie dwóch wyrazów o znaczeniu przeciwstawnym
do podanych
0 pkt poprawne wskazanie tylko jednego wyrazu o znaczeniu przeciw-
stawnym lub niepoprawne wskazanie wszystkich wyrazów, lub brak
odpowiedzi
0–2
a) własny – cudzy , drogi, miły
b) ciemno – cicho, głośno, jasno
c) niepokój – nadzieja, spokój , przedpokój
d) wszędzie – gdziekolwiek, gdzieniegdzie, nigdzie
10.
2 pkt – wpisanie poprawnych form przymiotników we wszystkich czterech
szeregach
1 pkt – wpisanie poprawnych form przymiotników w trzech lub dwóch sze-
regach
0 pkt – wpisanie poprawnej formy przymiotnika tylko w jednym szeregu
lub wpisanie niepoprawnych form przymiotników we wszystkich
czterech szeregach, lub brak odpowiedzi
0–2
a) ciepły – cieplejszy – najcieplejszy
b) miłe – milsze – najmilsze
c) mały – mniejszy – najmniejszy
d) szybka – szybsza – najszybsza
Sprawdzian opracowany przez Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON.
Kopiowanie w całości lub we fragmentach bez zgody wydawcy zabronione.
Wydawca zezwala na kopiowanie zadań przez dyrektorów szkół biorących udział w programie
Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty z OPERONEM.
1054696491.066.png 1054696491.077.png 1054696491.088.png 1054696491.099.png 1054696491.001.png 1054696491.012.png 1054696491.018.png 1054696491.019.png 1054696491.020.png 1054696491.021.png 1054696491.022.png 1054696491.023.png 1054696491.024.png 1054696491.025.png 1054696491.026.png 1054696491.027.png 1054696491.028.png 1054696491.029.png 1054696491.030.png 1054696491.031.png 1054696491.032.png 1054696491.033.png 1054696491.034.png 1054696491.035.png 1054696491.036.png 1054696491.037.png 1054696491.038.png 1054696491.039.png 1054696491.040.png 1054696491.041.png 1054696491.042.png 1054696491.043.png 1054696491.044.png 1054696491.045.png 1054696491.046.png 1054696491.047.png 1054696491.048.png 1054696491.049.png 1054696491.050.png 1054696491.051.png 1054696491.052.png 1054696491.053.png 1054696491.054.png 1054696491.055.png 1054696491.056.png 1054696491.057.png
Klucz punktowania Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
11.
1 pkt – poprawne dopisanie trzech lub dwóch wyrazów należących do tej
samej rodziny
0 pkt – poprawne dopisanie tylko jednego wyrazu należącego do tej samej
rodziny lub niepoprawne dopisanie wszystkich wyrazów, lub brak
odpowiedzi
0–1
las – lasek, leśny, leśniczy (lub leśniczówka, leśniczyna, leśnik, zalesić )
12. I. Stosowanie formy opowiadania
1 pkt – nadanie wypowiedzi formy opowiadania
0 pkt – nadanie wypowiedzi innej formy niż opowiadanie
0–1
II. Realizacja tematu (treść)
1 pkt – pełna lub przynajmniej częściowa realizacja tematu
0 pkt – brak realizacji tematu
0–1
III. Spójność tekstu
1 pkt – zbudowanie spójnej i logicznie uporządkowanej wypowiedzi (kolej-
ne zdania są ze sobą powiązane)
0 pkt – brak spójności tekstu
0–1
IV. Przestrzeganie norm językowych
1 pkt – przestrzeganie norm językowych w wypowiedzi; dopuszcza się:
– 2 błędy językowe w pracach liczących 5 zdań
– 4 błędy językowe w pracach liczących więcej niż 5 zdań
0 pkt – nieprzestrzeganie norm językowych w wypowiedzi:
– popełnienie więcej niż 2 błędów językowych w pracach liczących
5 zdań
– popełnienie więcej niż 4 błędów językowych w pracach liczących
więcej niż 5 zdań
0–1
V. Przestrzeganie podstawowych norm ortograicznych
1 pkt – przestrzeganie norm ortograicznych w wypowiedzi; dopuszcza się:
– 2 błędy ortograiczne w pracach składających się z 5 zdań
– 4 błędy ortograiczne w pracach liczących więcej niż 5 zdań
0 pkt – nieprzestrzeganie norm ortograicznych:
– popełnienie więcej niż 2 błędów ortograicznych w pracach liczą-
cych 5 zdań
– popełnienie więcej niż 4 błędów ortograicznych w pracach liczą-
cych więcej niż 5 zdań
0–1
W pracach uczniów, u których rozpoznano ryzyko specyicznych trudności
w uczeniu się czytania i pisania , należy stosować następujące kryterium:
1 pkt – zamykanie myśli w obrębie zdania (dopuszczalny 1 błąd)
0 pkt – błędy w zakresie wyznaczania granicy zdań (2 błędy i więcej)
VI. Przestrzeganie podstawowych norm interpunkcyjnych
1 pkt – przestrzeganie norm interpunkcyjnych w wypowiedzi; dopuszcza się:
– 1 błąd interpunkcyjny w zapisie znaków interpunkcyjnych kończą-
cych zdania i 3 błędy interpunkcyjne w zapisie przecinków przy
wyliczaniu, myślników lub cudzysłowów w pracach liczących 5
zdań
– 2 błędy interpunkcyjne w zapisie znaków interpunkcyjnych koń-
czących zdania i 4 błędy interpunkcyjne w zapisie przecinków przy
wyliczaniu, myślników lub cudzysłowów w pracach liczących wię-
cej niż 5 zdań
0–1
2
1054696491.058.png 1054696491.059.png 1054696491.060.png 1054696491.061.png 1054696491.062.png 1054696491.063.png 1054696491.064.png 1054696491.065.png 1054696491.067.png 1054696491.068.png 1054696491.069.png 1054696491.070.png 1054696491.071.png 1054696491.072.png 1054696491.073.png 1054696491.074.png 1054696491.075.png 1054696491.076.png 1054696491.078.png 1054696491.079.png 1054696491.080.png 1054696491.081.png 1054696491.082.png 1054696491.083.png 1054696491.084.png 1054696491.085.png 1054696491.086.png 1054696491.087.png 1054696491.089.png 1054696491.090.png 1054696491.091.png 1054696491.092.png 1054696491.093.png 1054696491.094.png 1054696491.095.png 1054696491.096.png 1054696491.097.png 1054696491.098.png 1054696491.100.png 1054696491.101.png 1054696491.102.png 1054696491.103.png
Klucz punktowania Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
0 pkt – nieprzestrzeganie norm interpunkcyjnych:
– popełnienie więcej niż 4 błędów interpunkcyjnych w pracach li-
czących 5 zdań
– popełnienie więcej niż 6 błędów interpunkcyjnych w pracach li-
czących więcej niż 5 zdań
W pracach uczniów, u których rozpoznano ryzyko specyicznych trudności
w uczeniu się czytania i pisania , należy stosować następujące kryterium:
1 pkt – rozpoczynanie zdań wielką literą i kończenie kropką (dopuszczalne
4 błędy)
0 pkt – rozpoczynanie zdań wielką literą i kończenie kropką (5 błędów
i więcej)
Uwaga: Błędy polegające na nierozpoczynaniu zdań wielką literą i niekoń-
czeniu kropką należy traktować jako dwa osobne błędy.
VII. Dbałość o czytelność zapisu
1 pkt – zapisanie pracy w sposób czytelny – tak, aby skreślenia i naniesione
poprawki nie zmniejszały jej czytelności
0 pkt – zapisanie pracy w sposób utrudniający lub uniemożliwiający jej od-
czytanie
0–1
Uwagi ogólne:
1. Jeżeli praca ucznia liczy mniej niż 5 zdań, ocenia się ją tylko za pomocą kryteriów
I –III.
2. Nie wymaga się, aby w tekście zostały wyróżnione wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
3. Jeśli podczas oceniania pracy pisemnej nasuną się wątpliwości dotyczące na przy-
kład poprawności językowej, należy skonsultować się z nauczycielem języka pol-
skiego. Jeżeli rozstrzygnięcie wątpliwości nie jest możliwe, należy je interpretować
na korzyść ucznia.
4. Oceniając poprawność językową, ortograiczną i interpunkcyjną, należy brać pod
uwagę zakres wymagań stawianych uczniowi klasy III, wynikający z programu na-
uczania.
Suma punktów do zdobycia: 20
3
1054696491.104.png 1054696491.105.png 1054696491.106.png 1054696491.107.png 1054696491.108.png 1054696491.109.png 1054696491.002.png 1054696491.003.png 1054696491.004.png 1054696491.005.png 1054696491.006.png 1054696491.007.png 1054696491.008.png 1054696491.009.png 1054696491.010.png 1054696491.011.png 1054696491.013.png 1054696491.014.png 1054696491.015.png 1054696491.016.png 1054696491.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin