OSKT_2013_klucz_poslki.pdf
(
154 KB
)
Pobierz
OGÓLNOPOLSKI SPRAWDZIAN
KOMPETENCJI TRZECIOKLASISTY
„Spotkanie w ciemnościach” – test z języka polskiego
KLUCZ PUNKTOWANIA
Klucz punktowania do zadań zamkniętych
Numer zadania
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Odpowiedź
B
A
C
B
A
C
B
C
Punktacja zadaƒ zamkni´tych:
1 pkt
– podanie poprawnej odpowiedzi
0 pkt
– brak odpowiedzi lub podanie niepoprawnej odpowiedzi
Uwaga:
JeÊli uczeƒ w zadaniach zamkni´tych zaznacza odpowiedzi niezgodnie z instrukcjà
(np. zamalowuje kratki), ale wybiera poprawne odpowiedzi, otrzymuje punkty.
Schemat punktowania zadań otwartych
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
9.
2 pkt
– poprawne wskazanie czterech lub trzech wyrazów o znaczeniu prze-
ciwstawnym do podanych
1 pkt
– poprawne wskazanie dwóch wyrazów o znaczeniu przeciwstawnym
do podanych
0 pkt
–
poprawne wskazanie tylko jednego wyrazu o znaczeniu przeciw-
stawnym lub niepoprawne wskazanie wszystkich wyrazów, lub brak
odpowiedzi
0–2
a)
własny –
cudzy
, drogi, miły
b)
ciemno – cicho, głośno,
jasno
c)
niepokój – nadzieja,
spokój
, przedpokój
d)
wszędzie – gdziekolwiek, gdzieniegdzie,
nigdzie
10.
2 pkt
– wpisanie poprawnych form przymiotników we wszystkich czterech
szeregach
1 pkt
– wpisanie poprawnych form przymiotników w trzech lub dwóch sze-
regach
0 pkt
– wpisanie poprawnej formy przymiotnika tylko w jednym szeregu
lub wpisanie niepoprawnych form przymiotników we wszystkich
czterech szeregach, lub brak odpowiedzi
0–2
a)
ciepły – cieplejszy –
najcieplejszy
b)
miłe –
milsze
– najmilsze
c)
mały
– mniejszy – najmniejszy
d)
szybka – szybsza –
najszybsza
Sprawdzian opracowany przez Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON.
Kopiowanie w całości lub we fragmentach bez zgody wydawcy zabronione.
Wydawca zezwala na kopiowanie zadań przez dyrektorów szkół biorących udział w programie
Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty z OPERONEM.
Klucz punktowania Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
11.
1 pkt
– poprawne dopisanie trzech lub dwóch wyrazów należących do tej
samej rodziny
0 pkt
– poprawne dopisanie tylko jednego wyrazu należącego do tej samej
rodziny lub niepoprawne dopisanie wszystkich wyrazów, lub brak
odpowiedzi
0–1
las – lasek, leśny, leśniczy
(lub
leśniczówka, leśniczyna, leśnik, zalesić
)
12. I. Stosowanie formy opowiadania
1 pkt
– nadanie wypowiedzi formy opowiadania
0 pkt
– nadanie wypowiedzi innej formy niż opowiadanie
0–1
II. Realizacja tematu (treść)
1 pkt
– pełna lub przynajmniej częściowa realizacja tematu
0 pkt
– brak realizacji tematu
0–1
III. Spójność tekstu
1 pkt
– zbudowanie spójnej i logicznie uporządkowanej wypowiedzi (kolej-
ne zdania są ze sobą powiązane)
0 pkt
– brak spójności tekstu
0–1
IV. Przestrzeganie norm językowych
1 pkt
– przestrzeganie norm językowych w wypowiedzi; dopuszcza się:
– 2 błędy językowe w pracach liczących 5 zdań
– 4 błędy językowe w pracach liczących więcej niż 5 zdań
0 pkt
– nieprzestrzeganie norm językowych w wypowiedzi:
– popełnienie więcej niż 2 błędów językowych w pracach liczących
5 zdań
– popełnienie więcej niż 4 błędów językowych w pracach liczących
więcej niż 5 zdań
0–1
V. Przestrzeganie podstawowych norm ortograicznych
1 pkt
– przestrzeganie norm ortograicznych w wypowiedzi; dopuszcza się:
– 2 błędy ortograiczne w pracach składających się z 5 zdań
– 4 błędy ortograiczne w pracach liczących więcej niż 5 zdań
0 pkt
– nieprzestrzeganie norm ortograicznych:
– popełnienie więcej niż 2 błędów ortograicznych w pracach liczą-
cych 5 zdań
– popełnienie więcej niż 4 błędów ortograicznych w pracach liczą-
cych więcej niż 5 zdań
0–1
W pracach uczniów, u których rozpoznano ryzyko specyicznych trudności
w uczeniu się czytania i pisania
, należy stosować następujące kryterium:
1 pkt
– zamykanie myśli w obrębie zdania (dopuszczalny 1 błąd)
0 pkt
– błędy w zakresie wyznaczania granicy zdań (2 błędy i więcej)
VI. Przestrzeganie podstawowych norm interpunkcyjnych
1 pkt
– przestrzeganie norm interpunkcyjnych w wypowiedzi; dopuszcza się:
– 1 błąd interpunkcyjny w zapisie znaków interpunkcyjnych kończą-
cych zdania i 3 błędy interpunkcyjne w zapisie przecinków przy
wyliczaniu, myślników lub cudzysłowów w pracach liczących 5
zdań
– 2 błędy interpunkcyjne w zapisie znaków interpunkcyjnych koń-
czących zdania i 4 błędy interpunkcyjne w zapisie przecinków przy
wyliczaniu, myślników lub cudzysłowów w pracach liczących wię-
cej niż 5 zdań
0–1
2
Klucz punktowania Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
0 pkt
– nieprzestrzeganie norm interpunkcyjnych:
– popełnienie więcej niż 4 błędów interpunkcyjnych w pracach li-
czących 5 zdań
– popełnienie więcej niż 6 błędów interpunkcyjnych w pracach li-
czących więcej niż 5 zdań
W pracach uczniów, u których rozpoznano ryzyko specyicznych trudności
w uczeniu się czytania i pisania
, należy stosować następujące kryterium:
1 pkt
– rozpoczynanie zdań wielką literą i kończenie kropką (dopuszczalne
4 błędy)
0 pkt
– rozpoczynanie zdań wielką literą i kończenie kropką (5 błędów
i więcej)
Uwaga:
Błędy polegające na nierozpoczynaniu zdań wielką literą i niekoń-
czeniu kropką należy traktować jako dwa osobne błędy.
VII. Dbałość o czytelność zapisu
1 pkt
– zapisanie pracy w sposób czytelny – tak, aby skreślenia i naniesione
poprawki nie zmniejszały jej czytelności
0 pkt
– zapisanie pracy w sposób utrudniający lub uniemożliwiający jej od-
czytanie
0–1
Uwagi ogólne:
1. Jeżeli praca ucznia liczy mniej niż 5 zdań, ocenia się ją tylko za pomocą kryteriów
I –III.
2. Nie wymaga się, aby w tekście zostały wyróżnione wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
3. Jeśli podczas oceniania pracy pisemnej nasuną się wątpliwości dotyczące na przy-
kład poprawności językowej, należy skonsultować się z nauczycielem języka pol-
skiego. Jeżeli rozstrzygnięcie wątpliwości nie jest możliwe, należy je interpretować
na korzyść ucznia.
4. Oceniając poprawność językową, ortograiczną i interpunkcyjną, należy brać pod
uwagę zakres wymagań stawianych uczniowi klasy III, wynikający z programu na-
uczania.
Suma punktów do zdobycia: 20
3
Plik z chomika:
jubas28
Inne pliki z tego folderu:
Sprawdziany_3 tu znajdują sie 4 sprawdziany dla klasy 3 układ zadań jak w twstach z operonu.pdf
(622 KB)
TRZECIOTEŚCIK - TESTY PRZYGOTOWUJĄCE DO OSKT - TEST I - PIES.pdf
(594 KB)
TRZECIOTEŚCIK - TESTY PRZYGOTOWUJĄCE DO OSKT - TEST II - KAROLCIA.pdf
(662 KB)
TRZECIOTEŚCIK - TESTY PRZYGOTOWUJĄCE DO OSKT - TEST III - DETEKTYW POZYTYWKA.pdf
(737 KB)
TRZECIOTEŚCIK - TESTY PRZYGOTOWUJĄCE DO OSKT - TEST IV - PIPPI.pdf
(700 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 27.02.2021
aparat instrukcja dsc-hx300
aplikacje java
bajki
bieszczady
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin