Duże spalanie.doc

(32 KB) Pobierz
Duże spalanie

Duże spalanie? Słabe osiągi? Sam dokonaj przeglądu: Poradnik

 

 

Słabe osiągi? Za duże spalanie? To oznaka, że należy przyjrzeć się prawidłowej regulacji gaźnika, filtrom powietrza, paliwa i świecy. Oto tutorial, jak krok po kroku zabrać się za te na pozór skomplikowane czynności:

 

 

 

Należy pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu filtra i nasączeniu go olejem.

 

1. Filtra powietrza: Czyszczenie:

Odkręcamy układ dolotowy i wyciągamy gąbkę, myjemy ją wodą z mydłem, delikatnie suszymy np. suszarką. Nasączamy specjalnym, lepkim olejem do filtrów, dzięki czemu wszystkie zanieczyszczenia będą skutecznie powstrzymywane przed przedostaniem się do silnika.

 

2. Świeca: Czyścimy świecę drucianą szczotka tak aby miała metaliczny kolor.

Przerwa powinna mieć od 0,6 do 0,8mm

 

3. Filtr paliwa: Czyścimy lub wymieniamy filtr paliwa. Często jest to trudne ponieważ możne być ukryty, np. w zbiorniku paliwa.

 

4. Gaźnik: Czyszczenie: Nagrzewamy silnik, robimy kilka kilometrów tak, aby ssanie się wyłączyło, a silnik osiągną odpowiednia temperaturę. (włączone ssanie poznamy po tym, że niskie obroty są podwyższone).

 

Wykręcamy elekto-ssanie, zwykle jest ukryte pod plastikowa pokrywka.

 

Wykręcamy przepustnice, w środku jest min iglica. Uważamy aby nic nam nie wyleciało.

 

Odłączamy wężyki z paliwem i olejem (2T) tak aby do środka nie dostał się piasek.

 

Wyciągamy gaźnik z obejm. Rozkręcamy.

 

Bierzemy odrobinę benzyny i miskę, myjemy w niej gaźnik szczoteczką, tak aby pozbyć się wszelkich zanieczyszczeń.

 

Ponownie płuczemy w czystej benzynie. Powinniśmy przedmuchać kanały tak, aby były drożne, najlepiej odpowiednim sprzętem. Po dokonaniu tych czynności możemy skręcić cały gaźnik.

 

Wsadzamy na miejsce, podłączamy cały osprzęt. Pamiętamy o zaciskach na wężykach aby się dobrze trzymały i były szczelne. W przeciwnym razie może dojść np. do wycieku paliwa.

 

5. Gaźnik: Regulacja: Do regulacji mieszanki/powietrza jest jedna śruba. Znajduje się po lewej stronie od śruby wolnych obrotów (ta ze sprężynką). Wkręcamy ja maksymalnie w prawo. (najbogatsza mieszanka – najwięcej paliwa).

 

Wlewamy trochę benzyny przez gwint od świecy.

 

Wkręcamy świecę.

 

Próbujemy uruchomić silnik. Może to kosztować nieco więcej wysiłku, niż zwykle. Jednostka napędowa może pracować nierówno i gasnąć. Może też trochę dymić. Ważne: przez pierwsze minuty nie powinno się dopuszczać silnika do zbyt wysokich obrotów. Musi się nagrzać tak, żeby na 100% ssanie było wyłączone.

 

 

Regulacja gaźnika to nie jest skomplikowana czynność, a znacząco wpływa na osiągi i spalanie.

 

Po kilku minutach bierzemy śrubokręt i zmniejszamy dawkę paliwa śrubką mieszanki kręcąc w lewo. Powoli, aż do momentu kiedy zgaśnie. Skuter z opóźnieniem reaguje na zmiany. W między czasie korygujemy niskie obroty, aby nie gasł bez dodawania gazu. Podobnie jak w poprzednim przypadku – wkręcając wystającą śrubę ze sprężynką dajemy więcej benzyny. Powinniśmy ustawić jak najniższe stabilne obroty. Wkręcamy spowrotem odrobinę śrubkę mieszanki (około pół obrotu) tak, aby pracował stabilnie. Tutaj potrzebne jest wyczucie: trzeba trochę pokombinować by silnik dobrze się wkręcał na obroty, a przy tym dostawał jak najmniej paliwa. Testujemy to jak najszybciej przekręcając manetkę na max tak, aby nie „zamulał” na początku.

Na spalanie/osiągi ma również wpływ wysokość iglicy. Podniesienie zwiększa dawkę paliwa po odkręceniu manetki.

 

Robimy kilkanaście kilometrów i wykręcamy świecę, jeżeli jest czarna i mokra to dajemy jeszcze mniej paliwa w proporcji powietrze/paliwo, bo mieszanka jest zbyt bogata . Jeżeli biała to zbyt uboga. Powinna być sucha i brązowa, wypalona. Kawa z mlekiem jak się to zwykło nazywać.

 

Tworzymy sobie raporty spalania i metodą prób i błędów korygujemy ustawienia gaźnika (zawsze na ciepłym silniku) w ciągu następnych dni sprawdzając stan świecy.

 

6. Jakich płynów eksploatacyjnych warto używać?

 

Orlen Mixol S – najtańszy najsłabszy, zostawia nagar w silniku.

Syntetyk – stosunkowo tani, nadaje się do nowych silników. Za słaby na stare silniki.

Półsyntetyk – szlachetniejszy, nie za drogi, pozostawia mniej nagaru, najbardziej polecany.

Mineralny – Najdroższy, najszlachetniejszy, powinien być używany w starszych silnikach to przedłuży ich żywotność.

 

Ważne! Nie należny używać oleju mineralnego, gdy poprzedni jaki był zastosowany był niskiej jakości: możne wypłukać nagar i doprowadzić do zacierania.

 

7. Jakie paliwo polecam:

 

Najlepsze: Shell V-Power (wbrew pozorom ma tylko 95 oktanów ale jest szlachetniejsze niż zwykle 95). Sąsiad pracuje na Shellu.

 

 

V-Power Racing wpływa na podwyższenie temperatury silnika.

 

V-Power Racing (100 oktanów). Rekomenduję nie stosować tego paliwa: przyczynia się do znacznego nagrzewania się silnika z powodu tarcia ponieważ to paliwo jest zbyt suche do małych pojemności. Słyszałem o przypadkach zatarcia (stopione pierścienie) po tym paliwie.

98 nie podnosi mocy, jedynie tak jak V-Power ma negatywny wpływ na żywotność silnika.

Odradzam stacje Carrefour/ Auchan itp, paliwo często nie jest dobrej jakości ponieważ podziemne zbiorniki są rzadko czyszczone. Słyszałem od znajomego, który pracuje na takiej stacji.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin