Andrzej Bubrowiecki - Ale urwał!.pdf
(
2464 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Ale urwał!"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Andrzej Bubrowiecki, rok 2010
Autor: Andrzej Bubrowiecki
Tytuł: Ale urwał!
Data: 08.08.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
są
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P
owe
r
ed
by
TCPDF
(
www
.t
cpd
f.
o
r
g
)
Spis treści
Wstęp
.....................................................................................7
Obszary, w
..........................................11
Obszar duchowy
...............................................................12
Obszar mentalny
...............................................................14
Obszar emocjonalny
.........................................................18
Obszar fizyczny
.................................................................24
Kiedy uczenie się może być problemem
...............................29
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się
.
........................41
Test określający dominujące systemy reprezentacji
(hierarchię zmysłów)
.
........................................................42
Test określający dominującą
jakich funkcjonujemy
.................47
Dominujące style uczenia się
.
...........................................51
Warunki środowiskowe, fizyczne i
półkulę
mózgową
....................55
Środowisko sprzyjające uczeniu się
.
.................................57
Teoria inteligencji wielorakiej
.................................................59
Test określający rodzaje inteligencji
..................................59
Charakterystyka poszczególnych rodzajów inteligencji
.....63
Skuteczna strategia uczenia się
...........................................71
Etap I. Przygotowanie
.......................................................73
Etap II. Lektura właściwa
..................................................78
Etap III. Kolejne powtórki
..................................................84
„Flow” — radosny stan uczenia się
.....................................101
Uczenie się przy muzyce
....................................................107
Uczenie się „równoległe”
.....................................................109
Jak uczyć się jednocześnie dwóch rzeczy?
.....................109
Jak słuchać na wykładach
...................................................113
Dieta dla uczącego się mózgu
............................................117
Uwagi ogólne o
społeczne
.....................................................120
Codzienne „ładowanie akumulatorów”
................................121
Ochrona umysłu przed złymi emocjami
...........................123
Negatywne oddziaływanie mass mediów
........................124
diecie
Odpowiednie towarzystwo
...............................................125
Sztuka wybaczania
.........................................................126
Postawa wdzięczności
....................................................127
Dlaczego warto rozwijać kreatywność
................................129
„Idea killers”
....................................................................133
Iloraz inteligencji twórczej
...................................................137
Codzienny trening kreatywności
.........................................141
Etapy kreatywnego myślenia
..............................................149
Znaczenie percepcji
............................................................157
ZWI, czyli Zalety, Wady i
...................159
Myślenie lateralne
...............................................................163
Zasada pierwsza
.............................................................164
Zasada druga
..................................................................165
Zasada trzecia
................................................................167
Zasada czwarta
...............................................................168
Zasada piąta
...................................................................170
Wybrane techniki myślenia kreatywnego
............................171
Technika przypadkowego bodźca
...................................171
Prywatna burza mózgów
.................................................172
Technika analogii
.............................................................173
Gospodarowanie czasem
...................................................177
Ustalanie priorytetów
.......................................................179
Podsumowanie
...................................................................181
Podstawowe zasady dla posiadacza „uczącego się umysłu”
........................................................................................181
Bibliografia
..........................................................................185
to, co Interesujące
Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki
::
Złote Myśli
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
Każdy człowiek ma osobisty styl uczenia się. To najskuteczniejszy
sposób odbierania, przetwarzania i zapamiętywania informacji,
stworzony na podstawie naszych talentów i pewnej wrodzonej
specyfice całej osobowości. Inaczej mówiąc, każdy z nas ma swoje
mocne strony, które w jak najszerszym zakresie powinien
wykorzystywać w procesie nauki. Większość szkolnych
niepowodzeń wynika z faktu, że ta różnorodność stylów uczenia się
niestety nie jest uwzględniana w dominujących w szkole programach
nauczania. Większość z nich działa tak, jakby wszyscy ludzie w taki
sam sposób myśleli i postępowali.
Istnieje bardzo wiele metod określania stylu nauki. Jedną
z najbardziej wyczerpujących i funkcjonalnych jest ta, którą
proponują profesorowie Ken i Rita Dunnowie z St. Johns University
w Nowym Jorku. Uważają oni, że nasz styl uczenia się zależy od
kombinacji następujących czynników:
●W jaki sposób najłatwiej przyswajamy informacje —
czy najłatwiej uczymy się, patrząc, słuchając, poruszając się?
●W jaki sposób porządkujemy i przetwarzamy infor-
macje — czy dominuje prawa czy lewa półkula?
●Jakie warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne pomagają nam
w przyswajaniu i zapamiętywaniu informacji?
Cennym uzupełnieniem powyższej propozycji metodologicznej
5
Plik z chomika:
natalunia89
Inne pliki z tego folderu:
Karolina Gabryś - Dlaczego on mnie nie słucha.pdf
(1101 KB)
Barbara Lech - Motywator dietetyczny.pdf
(449 KB)
Katarzyna Ryfka-Cygan - Kobieta wkracza w e-commerce.pdf
(1110 KB)
Andrzej Kozdęba - Wystąpienia publiczne dla nieśmiałych.pdf
(3049 KB)
Nikodem Marszałek - Odrodzenie Feniksa.pdf
(2375 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dokumenty
Galeria
Prywatne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin