NAPEDY_1.DOC

(1039 KB) Pobierz
POLITECHNIKA

POLITECHNIKA

WROCŁAWSKA

Wydział  Elektryczny

Skład grupy:

             Marek  Kucharski

              Michał  Błasiak

              Janczyk Klaudiusz

              Goździński Jakub

              Gurazdowski Dariusz

              Drzazga Adrian  

               

Rok studiów               III

Grupa                          4

Studia                     dzienne

Semestr                       VI

Rok akademicki     1998/99

 

LABORATORIUM  NAPĘDU ELEKTRYCZNEGO 

Grupa laboratoryjna

4

Numer

ćwiczenia

 

2

TEMAT:

 

Badanie układów regulowanego hamowania silników indukcyjnych.

Ocena:

Data wykonania

ćwiczenia

 

 

1. Cel ćwiczenia.

a)Celem ćwiczenia było poznanie metod sterowania i charakterystyk mechanicznych silnika indukcyjnego podczas hamowania dynamicznego prądem stałym silników indukcyjnych.

 

                                                                         w = f ( M. )

 

b). Zapoznaliśmy się ze sposobem sterowania hamowaniem prądem stałym silników indukcyjnych za pośrednictwem tyrystorowego układu do hamowania dynamicznego.

 

2. Przyrządy pomiarowe i badane.

Silnik pierścieniowy  ,  typ : SZUe  34a, 019/I-29/664/1/T-962              Prądnica prądu stałego  typ  ARDZc  132             

Pn = 1,5kW                                                                                                           Pn = 1,5 kW                           

U1n = 220/380 V                                                                                                  Uth = 230 V                                         

I1n = 5,5/3,2 A                                                                                                  Itn = 6,5 A                                         

n = 1400  obr/min                                                                                    n = 1450 obr/min              ,                           

f1 = 50 Hz                                                                                                  Iwn = 0,42 A                                         

cosj = 0,87                                                                                                  Rt = 3,4 W                                         

U2n = 61 V                                                                                                  Rw = 358 W      (t = 20o C)

I2n = 17 A                                                                                                  DPFe = 30 W

Rs = 3,3W     ( t = 20o C)                                                                                    DPm = 90 W

Rr = 0,15W                                                                                                  (straty całego zestawu przy             

DPFe = 75 W                                                                                                  n = 1300 obr/min)

DPm = 115 W                                                                                                                                                             

(straty całego zestawu przy                                                                                                                              

  n = 1500  obr/min)                                     

                                         

                           

                                         

                           

Mierniki

Amperomierz kl. 0,5 I-29IVa963  zakres : 7,5 - 30 A

Amperomierz  kl  0,5 I-29IVa772 zakres  0,75 - 3 A

Amperomierz kl. 1 I-29Iva97  zakres : 7,5 - 30 A

Voltomierz kl 0,5 I-29Iva3306 zakres  150/300/600/75 V

Wskaźnik momentu obrotowego 019/I-29/664/1/T-962

 

3.Schemat.

Układ pomiarowy do wyznaczania statycznych charakterystyk mechanicznych.

Układ pomiarowy do badań silnika indukcyjnego z tyrystorowym układem do

    hamowania dynamicznego.

 

 

3.Tabele pomiarowe.

 

 

Tabela pomiarowa dla Rd=0 i IH=4A

Lp.

U(V)

IG(A)

Iw(A)

IH(A)

n(obr/min)

 

Modcz.(N*m)

Mobl.(N*m)

1

184

1,6

5,0

4,0

1125

117,75

2,25

1,43

2

176

1,7

5,0

3,9

825

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin