Andy Beach kompresja dźwięku i obrazu wideo (real world) full.pdf
(
21511 KB
)
Pobierz
Kompresja dźwięku i obrazu wideo
Szacowanie wideo dla celów kompresji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
W aki sposób wideo zostało zapisane? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
W aki sposób przeprowadzono edycę wideo?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Kto ma być docelowym odbiorcą? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Zakończenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Rozdział 2. Język kompresji .......................................41
Odtwarzacze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Odtwarzacz QuckTime Player. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Odtwarzacz Windows Media Player . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
Odtwarzacz Adobe Flash Player . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Odtwarzacz RealPlayer. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
Inne odtwarzacze wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Kontenery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Kodeki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Opisy powszechnie używanych kodeków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
Na wszystko est czas i miesce. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Kodeki inalne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Kodeki edycyne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Kodeki przestarzałe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
Parametry kompresji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
Prędkości transmisi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
VBR i CBR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Szybkość klatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Rodzae klatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Współczynniki kształtu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
Piksele o różnych kształtach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
Rozdzielczość. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
Udostępnianie przez sieć: strumieniowanie i pobieranie . . . . . . . . . . . . 73
Zakończenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Rozdział 3. Recepty na sukces ....................................
Jakie są Twoje wymagania kompresji? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Prezentace krótkotrwałe czy długotrwałe?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Jakie est Twoe docelowe medium prezentacyne? . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
W aki sposób zawartość wideo została dostarczona do Ciebie?. . . . . . 78
Jak wiele treści wideo kompresuesz?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Czy kompresa est edyną czynnością, którą wykonuesz? . . . . . . . . . . 80
Jakość czy dostarczenie we właściwym czasie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
Czy esteś właścicielem zawartości, czy tylko „trybikiem w maszynie”? . . . 80
Jak dużą wiedzę ma Twó klient? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
Sprzęt i sposób działania dla różnych przypadków. . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Kodowanie ako montażysta. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Kodowanie ako specalista kompresi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Spis treści
9
Automatyzaca procesu koduącego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
Systemy przemysłowe: pierwsza liga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
Podstawowy sprzęt kodujący. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Sprzęt. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Oprogramowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Wskazówki projektowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Rozsądna minimalizaca utraty akości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Bądź uporządkowany . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Konwence nazewnicze plików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Eksperymentowanie może być dobrym pomysłem . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Stwórz własny zbiór przepisów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Pliki pośrednie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Archiwizaca i transkodowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Zakończenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Rozdział 4. Przetwarzanie wstępne ..........................101
Usuwanie przeplotu wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
łączenie pól (blend) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Weave. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Usuwanie oparte na obszarach (area-based). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Rozmywanie obrazu (motion blur). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Odrzucanie (discard). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Bob . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Skanowanie progresywne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Kompensaca ruchu (motion compensation). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Konwersja klatek i odwrócona konwersja klatek. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Kadrowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Skalowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
Korekca współczynnika kształtu obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Korekca współczynnika kształtu piksela . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Redukcja zakłóceń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
Regulacja luminancji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .112
Korekcja gamma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .113
Jasność i kontrast . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Modyikacja chrominancji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .114
Nasycenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Odcień barwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Wstępne przetwarzanie ścieżki dźwiękowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .115
Regulaca siły dźwięku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
Redukca szumów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Zakończenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Wywiad z kompresjonistą: John Howell ...................... 11
10
Kompresja dźwięku i obrazu wideo
Rozdział . Narzędzia kompresji .............................. 121
Adobe Media Encoder . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Jak wygląda ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
W aki sposób działa ten program?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Czym wyróżnia się ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? . . . . 128
Co powinieneś zapamiętać? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
QuickTime Pro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
Jak wygląda ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
W aki sposób działa ten program?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Czym wyróżnia się ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? . . . . 139
Co powinieneś zapamiętać? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Compressor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
Jak wygląda ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
W aki sposób działa ten program?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Czym wyróżnia się ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? . . . . 148
Co powinieneś zapamiętać? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
Microsoft Expression Encoder. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
Jak wygląda ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
W aki sposób działa ten program?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
Czym wyróżnia się ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? . . . . 156
Co powinieneś zapamiętać? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Zestaw do kompresji Squeeze. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Jak wygląda ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
W aki sposób działa ten program?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
Czym wyróżnia się ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? . . . . 166
Co powinieneś zapamiętać? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Episode Pro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167
Jak wygląda ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
W aki sposób działa ten program?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
Czym wyróżnia się ten program? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
Na co należy zwrócić uwagę podczas używania tego programu? . . . . 174
Co powinieneś zapamiętać? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Rozwiązania wyższe i niższe klasy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Rozwiązania tańsze. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .175
Uwagi na temat rozwiązań dla rozległych środowisk . . . . . . . . . . . . . . 177
Zakończenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .178
Wywiad z kompresjonistą: Nico Puertollano ............... 19
Spis treści
11
Rozdział 6. Kompresowanie dla DVD ......................... 13
Co to jest DVD? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
Tworzenie płyt DVD o standardowej jakości (SD) . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
Media standardowe akości. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
Kodeki dla DVD o standardowe akości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
A cóż to takiego VOB? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Co to jest dysk Blu-ray?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .190
Tworzenie dysków Blu-ray . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .193
Przegląd technologii Blu-ray. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193
Nagrywanie dysków Blu-ray . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196
Sposoby tworzenia DVD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .197
Sprawa ustalania optymalnej prędkości transmisji danych . . . . . . . . . . 200
Metody tworzenia płyt DVD o standardowej rozdzielczości . . . . . . . . . 202
Kompresa i markery w programie DVD Studio Pro . . . . . . . . . . . . . . 202
Generowanie pliku zgodnego z DVD w aplikaci Compressor . . . . . . 204
Tworzenie płyty SD DVD w programie DVD Studio Pro . . . . . . . . . 211
Metody tworzenia płyt Blu-ray . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .217
Praca z programem Premiere Pro. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218
zarządzanie procesem przekazywania (handoff). . . . . . . . . . . . . . . . . . 218
Generowanie pliku w formacie MPEG-2 zgodnego
ze standardem Blu-ray w aplikaci Adobe Media Encoder . . . . . . . . . 219
Generowanie pliku w formacie H.264 zgodnego
ze standardem Blu-ray w aplikaci Adobe Media Encoder . . . . . . . . . 222
Tworzenie płyty DVD w standardzie Blu-ray
w programie Encore . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
Zakończenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229
Wywiad z kompresjonistą: Ben Waggoner .................. 231
Rozdział . Kompresowanie dla Internetu .................. 23
Wczesne lata internetowego wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238
Nowoczesne wideo w Internecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240
Wzrost zainteresowania krótkotrwałymi treściami wideo . . . . . . . . . . 240
Powszechność łączy szerokopasmowych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241
Lepsze narzędzia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241
Widz i twórca to te same osoby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
Każdy może być gwiazdą. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
Dziennikarstwo obywatelskie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244
Tradycyne media przystosowuą się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244
Nowoczesne narzędzia i formaty sieciowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin