kliknij tu! wykorzystaj neuromarketing w projektowaniu www cała książka.pdf

(36350 KB) Pobierz
887633848.010.png
Obdarowywanie obcych ludzi:
kartki świąteczne i napój za piątaka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Kiedy odmowa staje się darem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Wzajemne ustępstwo bywa przyczyną zaangażowania . . . . . . . . . . . 45
Rozdawnictwo na stronie internetowej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Udostępnianie informacji za darmo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Nagradzanie a odwzajemnianie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
W prośbie o odwzajemnienie się nie ma niczego złego . . . . . . . . . . . 50
reguła niedostępności: im mniej czegoś jest,
tym mocniej tego pragniemy
rozdział 4.
54
Które ciasteczka są najsmaczniejsze? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Zostały jeszcze tylko dwie sztuki w tym rozmiarze! . . . . . . . . . . . . . . . 57
Oferta ważna do końca miesiąca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Dowiedzą się o tym tylko wybrani . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
Skoro coś jest drogie, musi być dobre . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Niestety, tego nie można dostać . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
klęska urodzaju: za duży wybór paraliżuje nas
(i w efekcie nie wybieramy niczego)
rozdział 5.
62
Zdradziecki róg obfitości. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Te rajstopy są bardziej miękkie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
Jak zniszczyć swój związek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Podglądanie pracy mózgu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Do dostania od ręki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
Jak rozmawiać z najstarszym mózgiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
Pierwszy jest najlepszy: efekt kolejności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
S P i S t r e ś c i
887633848.011.png 887633848.012.png 887633848.013.png
Liczysz się tylko ty: przemawianie do
egocentrycznego umysłu nieświadomego
rozdział 6.
74
Zagrożenie, seks i pożywienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Nie wolno nudzić . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
zaangażowanie: chcemy wierzyć,
że jesteśmy konsekwentni
rozdział 7.
84
Jeden mały kroczek… . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Czy zgadzasz się umieścić na trawniku
przed swoim domem duży, obskurny billboard?. . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Waga złożenia podpisu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Najpierw iPod, potem Mac… . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Sytuacje najgłębszego zaangażowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
Od litra wody do wsparcia finansowego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Kiedy ankieta przestaje być zwyczajną ankietą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Kiedy recenzja przestaje być zwyczajną recenzją . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
rola podobieństwa, atrakcyjnego wyglądu
i skojarzeń: chcemy być tacy sami
rozdział 8.
98
Ucieczka, jedzenie czy seks? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Podobne jest lepsze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Głosować na tego, który ma najładniejsze zęby?. . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Matematyczny wzór na atrakcyjny wygląd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
Polowanie na celebrytę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Tacy sami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Nie tylko zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
S P i S t r e ś c i
887633848.001.png 887633848.002.png 887633848.003.png 887633848.004.png
Lęk przed stratą przesłania widoki na zysk
110
rozdział 9.
Czy to wąż? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Lęk przed niebieskim kwadratem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Nieświadomość jest mądrzejsza, niż nam się zdaje . . . . . . . . . . . . . . 115
Czego się boimy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
Lęk przed stratą tego, co prawie mamy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
Nie lubimy odejmować . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
W 90 procentach korzystne czy w 10 procentach szkodliwe?. . . . . 120
Lęk przed utratą prywatności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Lęk przed utratą bezpieczeństwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
rozdział 10. obrazy i opowieści jako najlepsze środki
dotarcia do nieświadomego umysłu
122
Co to jest narracja?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Każdy z nas jest narratorem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Mózg automatycznie porcjuje informacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Współodczuwanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Jeden obraz jest wart tysiąca słów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Wszystko sprowadza się do obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Wszystko razem wzięte . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
rozdział 11. Jesteśmy zwierzętami społecznymi: przyszłość
internetu ma charakter społecznościowy
132
W pułapce krótkowzroczności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Od prasy drukarskiej do facebook.com . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Prawdziwa przyczyna powstania internetu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
10
S P i S t r e ś c i
887633848.005.png 887633848.006.png 887633848.007.png 887633848.008.png
Komunikacja masowa na skalę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . 140
Masowa perswazja na skalę międzynarodową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Działanie perswazją online. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
Kolejny przełom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .152
11
S P i S t r e ś c i
887633848.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin