programowanie strukturalne i obiektowe. podręcznik do nauki zawodu technik informatyk helion.pdf
(
13304 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Spis treści
Wstęp
........................................ 11
Część I PASCAL — WProWAdzenIe
do ProgrAmoWAnIA StrukturALnego
rozdział 1.
Wybór i instalacja
kompilatora języka Pascal ............... 15
1.1.
Współczesne wersje kompilatorów Pascala.................16
1.2.
Jak zainstalować i uruchomić kompilator Turbo Pascal? . . . . . . .17
rozdział 2.
Pojęcie algorytmu ..................... 19
2.1.
Sposoby reprezentacji algorytmów .......................21
2.1.1.
Opis słowny .................................................21
2.1.2.
Lista kroków.................................................21
2.1.3.
Pseudokod ..................................................22
2.1.4.
Schemat blokowy.............................................22
rozdział 3.
Środowisko IDE Turbo Pascala ........... 24
3.1.
Instrukcje i elementy języka .............................27
3.2.
Jeśli zdarzy się błąd ...................................29
rozdział 4.
Ważne polecenia i ważne słowa kluczowe . . 31
4.1.
Kompilacja do pamięci RAM i do pliku EXE .................31
4.2.
Słowa kluczowe Pascala................................34
rozdział 5.
Iteracja i instrukcje warunkowe ........... 36
5.1.
Tekst i tło na ekranie...................................36
5.2.
Iteracja .............................................38
5.3.
Jak komputery dokonują wyboru? ........................43
5.4.
Operatory relacji ......................................47
rozdział 6.
Tryb graiczny w Pascalu ................ 49
6.1.
Inicjowanie trybu graicznego............................50
6.2.
Procedury graiczne Line() i Circle() .......................53
6.3.
Biblioteka graiczna Turbo Pascala: GRAPH.TPU .............55
rozdział 7.
Wypełnianie wnętrza obszarów ekranu..... 65
7.1.
Stałe i procedury graiczne .............................65
7.2.
Ustawienie grubości i stylu linii ...........................69
rozdział 8.
Okna i liczby pseudolosowe ............. 71
8.1.
Okno graiczne ViewPort................................71
8.2.
Generowanie i stosowanie liczb pseudolosowych ............73
rozdział 9.
Tekst i czcionki w trybie graicznym ........ 77
9.1.
Czcionki w trybie graicznym ............................77
9.2.
Inkrementacja i dekrementacja,
specyika If-Then-Else w Pascalu .........................80
rozdział 10.
Zmienne ........................... 82
10.1.
Co to jest zmienna? ..................................82
10.2.
Przypisywanie zmiennym wartości,
czyli inicjowanie zmiennych ............................83
10.3.
Ile miejsca trzeba zarezerwować w pamięci dla zmiennej? ...85
10.4.
Zmienne łańcuchowe .................................86
10.5.
Deklarowanie i inicjowanie zmiennych....................87
10.6.
Proste typy zmiennych ...............................88
4
rozdział 11.
Praca w trybie tekstowym .............. 91
11.1.
Tabela kodów ASCII ..................................92
rozdział 12.
Znaki semigraiczne
i okna w trybie tekstowym .............. 95
12.1.
Rysowanie ramek....................................95
12.2.
Podział ekranu na okna w trybie tekstowym ..............101
rozdział 13.
Obsługa klawiszy specjalnych.......... 104
13.1.
O klawiszach specjalnych.............................104
13.2.
Instrukcje While i Case ...............................110
rozdział 14.
Macierze jednowymiarowe
i wielowymiarowe ................... 114
14.1.
Tablica jednowymiarowa — wektor......................114
14.2.
Określanie precyzji wydruku danych numerycznych ........118
14.3.
Tablice dwuwymiarowe i wielowymiarowe ................120
rozdział 15.
Programowanie strukturalne
— wprowadzenie.................... 125
15.1.
Metodyka Top-Down Design ..........................126
15.2.
Budowanie programu metodą Top-Down ................128
rozdział 16.
Programowanie strukturalne — funkcje ... 132
16.1.
Procedura może pobierać argument(y) ..................132
16.2.
Konstruujemy własne funkcje..........................134
rozdział 17.
Rekordy — strukturalne typy
danych i zaawansowane funkcje........ 138
17.1.
Rekordy, czyli struktury danych ........................138
17.2.
Zastosowanie funkcji — rozwiązywanie równań kwadratowych . 140
17.3.
Jak narysować wykres funkcji?.........................142
17.4.
Zagnieżdżanie funkcji................................144
17.5.
Rekurencja, funkcje rekursywne........................145
5
rozdział 18.
Programowanie strukturalne
— Bottom-Up Design................. 147
18.1.
Metodologia Bottom-Up..............................147
18.2.
Zamiana liczb dziesiętnych na dwójkowe ................149
18.3.
Przez wartość czy przez referencję? ....................152
rozdział 19.
Pomiar czasu rzeczywistego .......... 155
19.1.
Czas rzeczywisty na ekranie ..........................155
19.2.
Kłopoty z datami....................................156
Część II ProgrAmoWAnIe StrukturALne
W C I C++
rozdział 20.
Języki C i C++ — wprowadzenie ....... 161
20.1.
C i C++ a standard ANSI .............................161
20.2.
Wykorzystanie przykładów z systemu pomocy ............162
20.3.
Jak rozpocząć pracę z C++? .........................163
rozdział 21.
Korygowanie błędów ................ 169
21.1.
Podobieństwa kompilatorów C++ i Turbo Pascala..........169
21.2.
Pisanie i uruchamianie programów .....................172
21.3.
Podstawowe elementy programów w C..................172
21.3.1.
Stałe i zmienne w C i C++ ..................................173
21.3.2.
Wyrażenia i instrukcje C ....................................173
21.3.3.
Operatory arytmetyczne....................................174
21.3.4.
Identyikatory ............................................174
21.3.5.
Instrukcje ...............................................175
21.3.6.
Bloki instrukcji, czyli instrukcje złożone ........................175
21.4.
Konstrukcja funkcji w języku C .........................176
21.4.1.
Jak określa się typ funkcji?..................................176
21.4.2.
Argumenty przekazywane do funkcji ..........................177
21.4.3.
Ciało funkcji, czyli kod podprogramu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .177
6
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin