Ankieta+dla+nauczycielimoje.docx

(23 KB) Pobierz

Ankieta dla nauczycieli

I SPOSÓB REALIZACJI  PROGRAMU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO – TWORZENIE WARUNKÓW DO NABYWANIA WIEDZY ORAZ KSZTAŁTOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I POSTAW DZIECI

 

1.      Kto opracował program wychowania przedszkolnego jaki realizuje Pan/Pani w grupie?

        Samodzielnie

        We współpracy z innymi nauczycielami w oparciu o który prowadzony jest program wychowawczo - dydaktyczny

        Opracowany przez innego autora

        Opracowany przez innego autora wraz z dokonanymi zmianami

 

2.      W jaki sposób ustalono zgodność tego programu z podstawą programową?

        Analiza programu przez dyrektora

        Analiza programu przez zespół nauczycieli

        Opinia innego nauczyciela

        Inne ……………………………………………………………………………..

 

3.      Kto decyduje o doborze tematyki do pracy z dziećmi?

        Nauczyciele grupy

        Dyrektor

        Dzieci

        Tematy realizowane są kolejno wg przewodnika

        ...........................................................................................................................

 

4.      Jakie czynniki mają wpływ na dobór celów (zamierzonych osiągnięć dzieci) do realizacji?

        Potrzeby i możliwości dzieci

        Konieczność realizacji zadań z programu

        Posiadane materiały pomocnicze

        ...................................................................

        ...................................................................

 

5.      W jakich momentach dnia w sposób planowy kształtowane są u dzieci umiejętności i wiadomości wynikające z realizowanego programu?

        Podczas zajęć dydaktycznych

        Podczas czynności higieniczno-porządkowych

        Podczas spacerów i wycieczek

        Podczas posiłków

        Podczas obserwacji przyrodniczych

        Podczas zajęć i zabaw dowolnych

        Podczas współpracy ze środowiskiem rodzinnym dziecka

        Podczas współpracy ze środowiskiem lokalnym

        ....................................................................

6.      W jaki sposób kształtuje Pan/Pani postawy dzieci?

        Podczas sytuacji okolicznościowych

        Cele wychowawcze znajdują się w każdym temacie kompleksowym

        Planuje się tematy kompleksowe poświęcone wartościom

        W grupie ustalono kodeks przedszkolaka obejmujący zasady zachowania

        ...................................................................

        ...................................................................

 

7.      Jakie metody stosuje Pan/Pani  systematycznie w realizacji zaplanowanych osiągnięć dzieci?

        Metoda samodzielnych doświadczeń

        Metoda kierowania własną działalnością dziecka

        Metoda zadań stawianych dziecku

        Metoda ćwiczeń

        Obserwacja i pokaz

        Osobisty przykład nauczyciela

        Udostępnianie sztuki

        Rozmowy

        Opowiadania

        Zagadki

        Objaśnienia i instrukcje

        Techniki relaksacyjne np. ...................................................................................

        Metody aktywizujące np. ...................................................................................

............................................................................................................................

        MDS

        System „Edukacji przez ruch” D.Dziamskiej

        Inne ...............................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................................................................................

 

8.      W jaki sposób organizuje Pan/Pani  przestrzeń edukacyjną?

        Sala ma wystrój dostosowany do realizowanej tematyki

        Sala ma wystrój dostosowany do pory roku

        Podczas zajęć dydaktycznych korzystam z pomocy dydaktycznych

        Wykorzystuję karty pracy

        W sali urządzono kąciki zainteresowań: ...............................................................................................................................

...............................................................................................................................

...............................................................................................................................

...............................................................................................................................

...............................................................................................................................

        Inne ...............................................................................................................................

...............................................................................................................................

9.      Jakie środki dydaktyczne stosował Pan/Pani  podczas realizacji zaplanowanych zajęć?

        Zeszyty ćwiczeń

        Karty pracy

        Pakiety edukacyjne

        Gry dydaktyczne

        Materiały pokazowe

        Przybory umuzykalniające

        Sprzęt sportowy

        Pomoce multimedialne

        Literaturę dla dzieci

        Zabawki

        Inne pomoce …………………………………………………………………

…………………………………………………………………………

10.    Jakie aspekty aktywności dziecięcej wynikające z podstawy programowej realizował 

Pan/ Pani w swojej grupie?

        Śpiew piosenek

        Muzykowanie

        Tańce i zabawy taneczne

        Występy w małych formach teatralnych

        Rysowanie  i malowanie

        Miały kontakt z malarstwem, rzeźbą, architekturą

        Miały kontakt z muzyką poważną

        Miały kontakt z literaturą i biblioterapią

        Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym lub seansie filmowym

        Poznawały zabytki i dzieła sztuki regionu

        Poznawały tradycje i obrzędy ludowe regionu

11.  W jaki sposób dokonuje Pan/Pani ewaluacji postępów dzieci ?

        Obserwuję postępy dziecka i odnotowuję w dokumentacji obserwacji pedagogicznych

        Przeprowadzam testy wiadomości i umiejętności (zadania dla dzieci)

        Analizuję dokumentację obserwacji każdego dziecka i wyciągam wnioski dotyczące pracy z tym dzieckiem

        Robię zestawienie umiejętności każdego dziecka

        Robię zestawienie umiejętności grupy

        Inne
................................................ ..............................................................................

...............................................................................................................................

 

12.  Jak wykorzystuje Pan/Pani  wiedzę o postępach dzieci?

        Stosuję zasadę indywidualizacji w odniesieniu do każdego dziecka podczas zajęć i innych sytuacji

        Dostosowuję cele do możliwości i potrzeb dzieci

        Prowadzę pracę indywidualną  lub w zespole wspomagającą rozwój i postępy dziecka

        Zgłaszam dyrektorowi informację o potrzebie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną

        Inne

…..........................................................................................................................

..............................................................................................................................

 

13.  Inne uwagi dotyczące nabywania wiadomości, umiejętności i kształtowania postaw dzieci

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

II ZALECANE WARUNKI I SPOSÓB REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ – SPOSÓB REALIZACJI PROPORCJI ZAGOSPODAROWANIA CZASU PRZEBYWANIA W PRZEDSZKOLU

 

1.      W jaki sposób organizuje i inspiruje Pan/Pani dzieci do zabawy?

        Organizuję kąciki zainteresowań

        Ustalam zasady i czas trwania zabawy

        Zapraszam do gier

        Inicjuję zabawy np. tematyczne

        Ustalam czym dzieci mogą się bawić, a czym nie

        Inne

…….......................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................................................................................

 

2.      Jaka jest  Pan/Pani rola podczas zabaw i zajęć dowolnych?

        Obserwuję i czuwam nad bezpieczeństwem dzieci

        Podsuwam pomysły

        Proponuję zabawki, gry

        Nie uczestniczę w zabawach

        Uczestniczę w zabawach

        Ingeruję w sytuacjach konfliktowych

        Pomagam rozdzielić role i ustalić zasady zabawy np. temat...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin