1) Przestrzegać przeciwpożarowych wymagań budowlanych, instalacyjnych i technologicznych.
2) Wyposażyć budynek, obiekt lub teren w sprzęt pożarniczy i ratowniczy oraz środki gaśnicze zgodnie z zasadami określonymi w odrębnych przepisach.
3) Zapewnić konserwacje i naprawy sprzętu oraz urządzeń określonych w p. 2, zgodnie z zasadami i wymaganiami gwarantującymi sprawne i niezawodne ich funkcjonowanie.
4) Zapewnić osobom przebywającym w budynku, obiekcie lub na terenie bezpieczeństwo i możliwość ewakuacji.
5) Przygotować budynek, obiekt lub teren do prowadzenia akcji ratowniczej.
6) Zaznajomić pracowników z przepisami przeciwpożarowymi.
7) Ustalić sposoby postępowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia.
2. Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego określa:
1) Potencjalne źródła powstawania pożaru i drogi jego rozprzestrzeniania.
2) Zasady zapobiegania możliwości powstawania pożaru.
3) Zasady zabezpieczenia prac niebezpiecznych pożarowo.
4) Zasady zabezpieczenia obiektów w sprzęt gaśniczy.
5) Zasady postępowania na wypadek pożaru.
6) Zasady prowadzenia ewakuacji.
7) Zasady prowadzenia szkolenia pracowników w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
3. Do zapoznania się z instrukcją i przestrzegania jej ustaleń zobowiązani są wszyscy pracownicy, bez względu na rodzaj wykonywanej pracy i zajmowane stanowisko. Przyjęcie do wiadomości postanowień instrukcji pracownicy potwierdzają w oświadczeniu własnoręcznym podpisem, które powinno być włączone do akt osobowych pracownika.
4. Postanowienia instrukcji obowiązują również pracowników firm i przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą lub wykonujących jakiekolwiek prace na terenie obiektów Zespołu. Umowa o powierzenie prac lub najem obiektów (ich części) musi zobowiązywać wykonawców (najemców) do przestrzegania ustaleń wynikających z treści instrukcji. Wykonawcy ponadto zobowiązani są zapoznać z treścią instrukcji swoich pracowników, którzy potwierdzają przyjęcie do wiadomości jej postanowień własnoręcznym podpisem.
5. Dyrektor Zespołu lub osoba przez niego wyznaczona ma prawo i obowiązek kontrolować wykonawców/najemców w zakresie realizacji w/w ustaleń i przestrzegania przez ich pracowników postanowień instrukcji.
Obiekty szkolne (budynek szkolny oraz sala gimnastyczna) położone są na działce szkolnej. Działka ta o kształcie nieregularnym przylega od północy do .....................j, od południa i wschodu graniczy z gruntami ............................, od zachodu z zabudowaną działką .......................................... Spadek terenu w kierunku południowo-wschodnim.
Budynek szkolny
Budynek szkolny jest usytuowany przy północno-zachodniej stronie działki, wzdłuż osi północ- -południe. Część północna budynku jest dużo starsza od dobudowanej w latach osiemdziesiątych części południowej.
1. Wymiary budynku:
1) Powierzchnia zabudowy – .............................. m²
2) Kubatura – ........................... m³
3) Powierzchnia użytkowa -...................................... m²
4) Powierzchnia kondygnacji podziemnej – .............................. m²
5) Powierzchnia kondygnacji nadziemnych – ..................... m² ( parter i I piętro)
6) Wysokość budynku –.......................... m
7) Ilość kondygnacji nadziemnych – ...................
2. Konstrukcja budynku
1) Część północna budynku (starsza):
a) ściany nośne – murowane z cegły ceramicznej pełnej na zaprawie cementowo-wapiennej,
b) stropy nad piwnicą i nad parterem – ceramiczne na belkach stalowych (Kleina), nad I i II piętrem płyty stropowe kanałowe,
c) ściany działowe i osłonowe murowane z cegły ceramicznej pełnej na zaprawie cementowo-wapiennej,
d) stropodach ocieplony warstwą żużla palenisk, pokryty papą asfaltową klejoną lepikiem.
2) Część południowa budynku (nowsza):
a) ściany nośne – murowane z cegły silikatowej drążonej oraz bloczków gazobetonowych,
b) stropy z płyt stropowych kanałowych,
c) ściany działowe i osłonowe murowane z bloczków gazobetonowych,
3. Zagospodarowanie budynku:
2) Przeznaczenie kondygnacji i pomieszczeń:
a) piwnica – pomieszczenia pomocnicze: skład opału, kotłownia węglowa z odrębnym wejściem, magazyn sprzętu szkolnego, magazyn żywności, pomieszczenia gospodarcze mieszkańców budynku.
b) parter – pomieszczenia dydaktyczne, kuchnia, stołówka, korytarz, ubikacje,
c) pierwsze piętro – pomieszczenia dydaktyczne, gabinet dyrektora, pokój nauczycielski, sala komputerowa, biblioteka, ubikacje, korytarz,
d) drugie piętro – siedem mieszkań dla nauczycieli.
3) Maksymalna liczba osób przebywających w budynku – 350
4) ...
zanka97