Jak krok po kroku zorganizować
pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole
i kto za co odpowiada?
ZADANIA KOORDYNATORA
Koordynatorem prac zespołu jest najczęściej wychowawca klasy. On zna najlepiej swoją klasę, współpracuje z nauczycielami uczącymi w „jego” klasie”, zna rodziców dzieci, którym pomoc będzie udzielana.
Do jego obowiązków należy:
ustalenie terminu i miejsca spotkania ZESPOŁU
powiadomienie o tym fakcie dyrektora oraz członków Zespołu,
jeśli jest taka potrzeba to, w imieniu członków zespołu pracującego z uczniem, wnioskowanie do dyrektora o zaproszenie na spotkanie przedstawiciela poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej,
kompletowanie dokumentacji ucznia (opinia/orzeczenie poradni, dane z obserwacji i pomiarów pedagogicznych itp.),
przygotowanie druku Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz zgromadzenie dostępnej w szkole dokumentacji ucznia – (taki druk może dla wszystkich zespołów przygotować pedagog lub psycholog szkolny, udostępnia on także posiadaną u siebie dokumentację ucznia – opinię lub orzeczenie, inne dokumenty niezbędne do stworzenia KIPU – Karty Indywidulanych Potrzeb Ucznia)
nadzorowanie przebiegu spotkania ZESPOŁU: zapoznanie zespołuz każdym przypadkiem ucznia, przewodniczenie dyskusji i nadzorowanie jej przebiegu, wskazuje osobę, która dokonuje niezbędnych zapisów w KIPU, PDW (Planie Działań Wspierających) lub IPET (Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym), pilnuje złożenia podpisów itp.,
po każdym spotkaniu przedstawienie KIPU dyrektorowi,
jeśli dyrektor nie ustali inaczej – przechowywanie w/w dokumentacji do kolejnego spotkania.
Ps.
KIPU powinno być przechowywane bezpiecznie, (np. w segregatorze, foliowej koszulce), np. u wychowawcy lub pedagoga szkolnego, gdyż ten dokument "wędruje za uczniem" do następnej szkoły.
PDW zaś powinno znjadować się w miejscu dostępnym dla wszystkich nauczycieli uczących w danej klasie, (np. może segregator w pokoju nauczycielskim).
1
it21