Biuletyn_GRA_03_2013.pdf

(5373 KB) Pobierz
1161685063.140.png 1161685063.151.png 1161685063.162.png 1161685063.173.png 1161685063.001.png 1161685063.012.png 1161685063.023.png 1161685063.034.png 1161685063.045.png 1161685063.056.png 1161685063.067.png 1161685063.078.png 1161685063.089.png 1161685063.099.png 1161685063.100.png 1161685063.101.png 1161685063.102.png 1161685063.103.png 1161685063.104.png 1161685063.105.png 1161685063.106.png 1161685063.107.png 1161685063.108.png 1161685063.109.png 1161685063.110.png 1161685063.111.png 1161685063.112.png 1161685063.113.png 1161685063.114.png 1161685063.115.png 1161685063.116.png 1161685063.117.png 1161685063.118.png 1161685063.119.png 1161685063.120.png 1161685063.121.png 1161685063.122.png 1161685063.123.png 1161685063.124.png 1161685063.125.png 1161685063.126.png 1161685063.127.png 1161685063.128.png 1161685063.129.png 1161685063.130.png 1161685063.131.png 1161685063.132.png 1161685063.133.png 1161685063.134.png 1161685063.135.png 1161685063.136.png 1161685063.137.png 1161685063.138.png 1161685063.139.png 1161685063.141.png 1161685063.142.png 1161685063.143.png 1161685063.144.png 1161685063.145.png 1161685063.146.png 1161685063.147.png 1161685063.148.png 1161685063.149.png 1161685063.150.png 1161685063.152.png 1161685063.153.png 1161685063.154.png 1161685063.155.png 1161685063.156.png 1161685063.157.png 1161685063.158.png 1161685063.159.png 1161685063.160.png 1161685063.161.png 1161685063.163.png 1161685063.164.png 1161685063.165.png 1161685063.166.png 1161685063.167.png 1161685063.168.png 1161685063.169.png 1161685063.170.png 1161685063.171.png 1161685063.172.png 1161685063.174.png 1161685063.175.png 1161685063.176.png 1161685063.177.png 1161685063.178.png 1161685063.179.png 1161685063.180.png 1161685063.181.png 1161685063.182.png 1161685063.183.png 1161685063.002.png 1161685063.003.png 1161685063.004.png 1161685063.005.png 1161685063.006.png 1161685063.007.png 1161685063.008.png 1161685063.009.png 1161685063.010.png 1161685063.011.png 1161685063.013.png 1161685063.014.png 1161685063.015.png 1161685063.016.png 1161685063.017.png 1161685063.018.png 1161685063.019.png 1161685063.020.png 1161685063.021.png 1161685063.022.png 1161685063.024.png 1161685063.025.png 1161685063.026.png 1161685063.027.png 1161685063.028.png 1161685063.029.png 1161685063.030.png 1161685063.031.png 1161685063.032.png 1161685063.033.png 1161685063.035.png 1161685063.036.png 1161685063.037.png 1161685063.038.png 1161685063.039.png
REKLAMA
1161685063.040.png
SPIS TREŚCI
Gry strategiczne Craftsmen
4
„Światem zaczyna
rządzić jesień…”.
Pierwsze chłodne dni skutecznie za-
trzymują nas w domowych pieleszach.
Na jesienne wieczory proponujemy gry
planszowe i łamigłówki, przeznaczone
zarówno dla rodzin – Foto safari, Kod
Faraona, jak i dla graczy, którzy wolą
rozgrywki w pojedynkę – Old Town.
Miłośników bardziej skomplikowanych
gier z pewnością zainteresuje nasza
nowość – Craftsmen. W numerze
znajdzie się też coś dla wielbicieli tytu-
łów z dreszczykiem oraz tradycyjnych
gier towarzyskich, znanych już od
starożytności. No to teraz czas zasiąść
w wygodnym fotelu, napić się aroma-
tycznej herbaty i zobaczyć co dla
Was mamy...
Wywiad Krzysztof Matusik
6
9
Gry logiczne
K-Dron
Gry logiczne Kod Faraona
10
11
Gry karciane Old Town Solo
Gry karciane Małe fotosafari
12
14
Fotorelacja
Zespół redakcyjny
16
Zapowiedzi Imperializm: Droga ku dominacji
18
Gry imprezowe Gringo
Wydawca:
G3 Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością Sp. k.
ul. Spółdzielców 3
62-510 Konin
tel./fax 63 245 20 54
tel. 63 245 75 18
www.g3poland.com
e-mail:
biuletyn@g3poland.com
Gry dla dzieci Gry i zabawy Smoka Obiboka
19
Gry logiczne Katamino Duo
23
Spiel 2013 – zapowiedź
24
Redakcja:
Redaktor naczelna: Kaja Pietrasik
Graika i DTP: Marcin Grzeszczak
26
Gry logiczne Antyczne gry planszowe
Nakład:
20 000 egz.
Gry logiczne Rój
29
Wydawnictwo nie ponosi odpowiedzialności
za treść reklam.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Gry edukacyjne iKnow, czyli kto wie więcej
30
Konkurs
31
BIULETYN gra
3
1161685063.041.png 1161685063.042.png 1161685063.043.png 1161685063.044.png 1161685063.046.png 1161685063.047.png 1161685063.048.png 1161685063.049.png 1161685063.050.png 1161685063.051.png 1161685063.052.png 1161685063.053.png 1161685063.054.png 1161685063.055.png 1161685063.057.png 1161685063.058.png 1161685063.059.png 1161685063.060.png 1161685063.061.png 1161685063.062.png 1161685063.063.png 1161685063.064.png 1161685063.065.png 1161685063.066.png 1161685063.068.png 1161685063.069.png 1161685063.070.png 1161685063.071.png 1161685063.072.png 1161685063.073.png 1161685063.074.png 1161685063.075.png 1161685063.076.png 1161685063.077.png 1161685063.079.png 1161685063.080.png 1161685063.081.png 1161685063.082.png 1161685063.083.png 1161685063.084.png 1161685063.085.png 1161685063.086.png 1161685063.087.png 1161685063.088.png 1161685063.090.png
GRY STRATEGICZNE
Małe średniowieczne miasto. Nie wiadomo, dlaczego powstało akurat w tym miej-
scu. Próżno go szukać na mapach, gdyż kartografowie nie zawracali sobie nim
głowy. I pewnie nikt nigdy o owym mieście by nie usłyszał, gdyby nie to, że pew-
nego dnia b u rmistrz postanowił działać. Rozesłał po całym królestwie posłańców
z wieścią, że poszukiwany jest zdolny, bystry i dzielny zarządca, który sprawi, że
miasto rozkwitnie! Siadając do planszy, tasując karty i rozkładając żetony, gracze
walczą o tytuł Zarządcy Zarządców. Dzięki grze Craftsmen autorstwa
Krzysztofa Matusika entuzjaści gier planszowych mogą
przenieść się do świata sprzed kilkuset lat i wtopić
w rzeczywistość wieków średnich.
4
1161685063.091.png 1161685063.092.png 1161685063.093.png 1161685063.094.png 1161685063.095.png
 
1161685063.096.png
W rywalizacji o miano Zarządcy Zarządców może
O kolejności wykonywania akcji podczas pierw-
szej rundy decyduje wartość posiadanych kart kapi-
tału, wskazana przez cyfry na kartach. Gracz, który
posiada najniższą wartość kart kapitału, zaczyna
rywalizację.
wziąć udział od dwóch do pięciu graczy w wie-
ku od 10 lat. Każdy uczestnik otrzymuje od burmi-
strza kredyt zaufania w postaci trzyletniego okresu
próbnego. W swojej pracy zarządcy nie są jednak
osamotnieni. Przydziela im się po 5 pomocników.
W tej grze czynnik losowy jest ograniczony do nie-
zbędnego minimum, a rywalizacja pomiędzy zarząd-
cami uwarunkowana przemyślaną strategią. Wzrost
produkcji rolnej, dystrybucja surowców, rozwój rze-
miosła i zwiększenie zysków z handlu — oto czym
musi zająć się każdy z kandydatów, aby zwyciężyć.
Kto zostanie Zarządcą Zarządców?
Co zdziałałby sam zarządca bez swoich pomoc-
ników? Ile pracy i wysiłku musiałby włożyć w roz-
budowę miasteczka, aby wygrać? Produkcja różnego
rodzaju dóbr wymaga nie tylko czasu, ale i zaangażo-
wania, a w mieście znajduje się aż sześć budynków,
do których można wysłać swoich pomocników. Ci,
odwiedzając gildię bankierów, pomagają zarządcy
w pozyskiwaniu kapitału. W myśl zasady, że chytry
dwa razy traci, nie należy być zachłannym. W żadnym
momencie gracz nie może mieć więcej niż 10, a na
zakończenie każdej rundy — więcej niż 8 kart kapi-
tału na ręce. Jeśli plan zarządcy zakłada rozbudowę
miasta, musi on starać się, aby jego kapitał był jak
największy. Przy rozbudowie infrastruktury miasta
trzeba pamiętać, że karty budynków są podzielone
na dwie części kolorystyczne: górną i dolną. Gracze
dobudowują kolejne budynki do swoich posiadłości
poprzez dokładanie kart do lewej lub prawej strony
już wzniesionych obiektów. Dokładany budynek
musi pasować kolorystycznie górną lub dolną
połówką do budynku leżącego obok.
Ze względu na rodzaj produktów wyróż-
niamy budynki podstawowe – wytwarzające
surowce, rozszerzone – które surowce prze-
rabiają na półprodukty i wreszcie zaawan-
sowane – produkujące wyroby końcowe.
Podczas tego etapu gracze mogą zdobyć
żetony bonusowe jako pionierzy — za
wybudowanie pełnych łańcuchów
Zawartość Craftsmena
W pudełku gracze znajdą kolorową planszę ze
średniowiecznymi budynkami, morzem i statkiem,
118 kart (w tym karty kapitału i karty budynków),
28 żetonów (pracy, przywilejów i bonusowych), oraz
156 drewnianych znaczników. Wszystkie elementy
wykonano z najwyższą dbałością o szczegóły! Gra jest
podzielona na lata i pory roku. Składa się z 3 tur (czyli
lat), z których każda obejmuje 4 rundy (pory roku) po
trzy fazy. Tylko runda czwarta — zima ma dwie fazy.
Rozrywka trwa od 120 do nawet 180 minut.
Każda osoba otrzymuje na początku gry 8 drew-
nianych dysków i 20 kostek w wybranym przez siebie
kolorze. 5 drewnianych dysków reprezentuje pię-
ciu pomocników gracza, którzy będą go wspie-
rać w załatwianiu rozmaitych spraw. Szóstym
dyskiem oznacza się kolejność gracza w rundzie. Poza
znacznikami uczestnicy dostają również po 5 kart ka-
pitału, po 2 karty budynków podstawowych, po jednej
budynków rozszerzonych i po jednej karcie tartaku.
Istnieje możliwość wymiany jednej karty posiadanego
budynku. Można też wymienić kartę tartaku na kartę
z tym samym budynkiem, ale w innym kolorze.
BIULETYN gra
5
1161685063.097.png 1161685063.098.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin