Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl
Zarys planu marketingowego firmy turystycznej
STRATEGIA DZIAŁANIA MARKETINGOWEGO FIRMY TURYSTYCZNEJ
W tej części pracy przedsiębiorcy zastanowią się nad przyszłymi poczynaniami firmy jeśli chodzi o sprecyzowanie i wybór odpowiedniej strategii działania dla przedsiębiorstwa turystycznego.
I. MOŻLIWE STRTEGIE DZIAŁANIA
Zastanów się jakim zmianom w przyszłości mają podlegać zaprogramowane przez ciebie elementy marketingu – mix.
USŁUGI – cel, który zamierza osiągnąć firma to:
1. Czy utrzymasz usługi świadczone pierwotnie przez twoją firmę ( tak/ nie), co skłoni cię do podjęcia takiej decyzji:
2. Czy planujesz dodanie do usług już oferowanych czegoś nowego (tak/ nie), jeśli tak to co miałoby to być:
3. Czy bierzesz pod uwagę możliwość zmodyfikowania swoich usług (tak/ nie), jeśli tak to co zmieniłbyś w swojej usłudze:
4. Czy liczysz się z możliwością zlikwidowania obecnie oferowanej usługi (tak, nie), jeśli tak to co wpłynęłoby na twoją decyzję:
CENY – cel, który zamierza osiągnąć firma to:1. Czy planujesz utrzymanie cen na usługi na obecnym poziomie (tak/ nie), dlaczego podejmujesz taką decyzję:
2. Jeśli zamierzasz wprowadzić zmiany w cenach swoich usług, jaką podjąłbyś decyzję:
· Podnieść ceny:
· Obniżyć ceny:
· Inne, jakie:
3. Do czego miałaby doprowadzić taka zmiana:
5. Czy byłaby to trwała zmiana, czy też tymczasowa:
6. Czy stosujesz w firmie system rabatowy (tak/ nie), jeśli czy zamierzasz wprowadzić rabaty lub nowe ich rodzaje:
PROMOCJA – cel, który zamierza osiągnąć firma to:
1. Jakie narzędzia promocji, których do tej pory nie ujmowałeś w planach promocji zmierzasz w przyszłości używać w swojej firmie:
2. Dlaczego właśnie te narzędzia wybrałeś:
3. Kiedy użyłbyś tego rodzaju promocji, czy jest ona kosztowna, jaką przewidujesz reakcję rynku docelowego na użycie tego rodzaju promocji:
DYSTRYBUCJA – cel, który zamierza osiągnąć firma to:
1. Czy planujesz jakieś zmiany w sposobie dystrybucji swoich usług, jeśli tak to jakie:
2. Czy planujesz jakieś zmiany w lokalu twojej firmy, jakie:
3. Czy chciałbyś dokonać jakiś zmian w sposobie obsługi klientów w lokalu twojej firmy, jakich:
II. STRATEGIE TWOJEJ FIRMY
Zastanów się jakie strategie odnośnie wyznaczonych przez ciebie rynków docelowych (segmentów rynkowych) obierze twoja firma.
Elementy strategii
Pierwszy rynek docelowy
Drugi rynek docelowy
Zadania stawiane przed firmą odnośnie danego rynku:
1.2.
I. 1. Klienci
2. Usługa
3. Ceny
4. Promocja
------------------------------------
4.1. reklama
4.2. promocja sprzedaży
4.3. public relations
4.4. sprzedaż osobista
4.5. marketing bezpośredni
4.6. klienci przysyłani przez innych
II. 1. Ile czasu zajmie wprowadzenie strategii?
2. Koszt wprowadzenia strategii
3. Personel potrzebny do tego celu
III. TEST DLA SRATEGII MARKETINGOWYCH W FIRMIE TURYSTYCZNEJ
1. Strategie dotyczące usług:
Czy starasz się wprowadzać na rynek nowe usługi bądź je zmieniać?
Strategia usług nr
2. Strategie dotyczące cen za usługi:
Czy ta strategia pozwala zrównoważyć minimum ryzyka z maksymalnym potencjalnym zyskiem?
Strategia cen nr
3. Strategie dotyczące promocji:
Czy strategia ta pozwala ci skutecznie dotrzeć do klientów?
Czy czujesz się pewnie (jeśli chodzi o efekty) stosując tę strategię?
Strategia promocji nr
stary_hipis