7.pdf

(291 KB) Pobierz
Test numer 7
1.Strój kierowcy powinien być:
a. estetyczny
b. formalny
c. nieformalny
2.Jaki skutek może wywołać spór kierowcy z klientem:
a. żadnego, pasażer sam sobie jest winien
b. utrata wizerunku a tym samym spadek liczby klientów
c. firma ma na tyle silną pozycję na rynku , że żaden spór jej nie zaszkodzi
3.Nierozwiązane nieporozumienia w pracy przewoźnika mogą powodować:
a. straty finansowe z tytułu zasądzonych odszkodowań
b. zwiększenie ilości klientów ze względu na duży szum medialny wokół firmy
c. umocnienie pozycji firmy na rynku
4.Obrotomierz służy do odczytu:
a. wilgotności powietrza
b. temperatury wewnątrz kabiny
c. obrotów silnika
5.Na zużycie paliwa najbardziej wpływają:
a. ciężar pojazdu
b. liczba przełożeń w skrzyni biegów
c. jazda w zakresie zielonym skali obrotomierza
6.Kierowca , zanim wyruszy w trasę powinien wykonać :
a. obsługę techniczną
b. tankowanie zbiornika paliwa do pełna
c. kontrolę zamknięcia naczepy
7.Siłownik membranowy hamulcowy służy do :
a. oddziaływania na klocki hamulcowe w celu zahamowania
b. skrętu kołami tylnymi
c. amortyzowania zawieszenia pneumatycznego
8.W retarderach hydraulicznych podczas inspekcji przed rozpoczęciem jazdy
sprawdzamy:
a. poziom oleju
b. gęstość oleju
c. temperaturę oleju
9.Czy zablokowanie kół podczas hamowania jest korzystne:
a. tak
b. nie
c. nie ma znaczenia
1
1159518879.004.png
 
Test numer 7
10.Hamowanie silnikiem polega na:
a. redukowaniu biegu na najniższy i puszczenie sprzęgła
b. włączeniu biegu wstecznego i puszczeniu sprzęgła
c. stopniowym zmniejszeniu biegów i puszczeniu sprzęgła z jednoczesnym
zdjęciem nogi z pedału przyspieszenia
11.Poziom oleju w silniku sprawdzamy za pomocą:
a. miarki oleju
b. czujnika ciśnienia oleju
c. poziomu oleju napędowego
12.Do zbiornika zaznaczonego na rysunku należy wlewać:
a. paliwo – olej napędowy
b. Adblue – mocznik
c. płyn chłodzący
13. Co to jest układ ESP w samochodzie ciężarowym?
a. układ stabilizujący tor ruchu pojazdu w każdych warunkach
b. układ wspomagający ciśnienie w zawieszeniu
c. układy wspomagające działanie kierownicy podczas jazdy po łuku drogi
14.Źle wyliczone znoszenie kół może prowadzić do:
a. ścięcia zakrętu lub innego uczestnika ruchu
b. większego zużycia paliwa
c. zużycia się hamulców
15.Umieszczenie przedniej osi skrętnej daleko od pasa przedniego w autobusie:
a. ułatwia manewrowanie , ale może prowadzić do wypadku
b. utrudnia manewrowanie , ale nie może doprowadzić do wypadku
c. nie ma wpływu na prowadzenie pojazdu
16.Rejestracja sprzedaży biletów na kasie fiskalnej jest tak ważna dla przewoźnika w
komunikacji zwykłej, ponieważ:
a. przewoźnik musi skontrolować pracę kierowcy
b. przewoźnik honorujący ulgi ustawowe na podstawie rejestru sprzedaży biletów
ulgowych otrzymuje refundację utraconych wpływów z urzędu
marszałkowskiego
c. przewoźnik wymusza w ten sposób na kierowcy osiąganie dodatkowych
wpływów do kasy przedsiębiorstwa, a jednocześnie ma dowód na to ,że
kierowca nie zabiera tych pieniędzy dla siebie
17.Czy kierowca odpowiada za przewożonych pasażerów?
a. tak
b. nie
c. tylko wtedy, gdy zajmują miejsca siedzące w autobusie
2
1159518879.005.png
 
1159518879.001.png
Test numer 7
18.Wobec zdenerwowanego z winy przewoźnika pasażera wystarczy być jedynie
uprzejmym:
a. tak
b. nie, trzeba także przeprosić pasażera
c. nie, trzeba także pokryć straty pasażera
19.Jak postępować wobec dzieci w autobusie?
a. wytłumaczyć dziecku sytuację, w której się znalazło
b. stanowczym tonem wskazać sposób postępowania
c. zignorować
20. Jednostka w tłumie:
a. kieruje się przyzwyczajeniami
b. kieruje się logiką
c. funkcjonuje na zasadzie transu
21. Podstawowa tablica charakterystyczna dla autobusu szkolnego to:
a. koloru białego z czarnym napisem „autobus szkolny”
b. koloru żółtego z czerwonym napisem „autobus szkolny”
c. koloru czerwonego z białym napisem „autobus szkolny”
22. Do przewozu dzieci upoważnia się firmy na podstawie:
a. specjalnego pozwolenia uzyskanego z gminy
b. pozwolenia Komendanta Wojewódzkiego Policji
c. pozwolenia uzyskanego z Urzędu Marszałkowskiego
23.Najważniejszy czynnik wpływający na zachowanie się pojazdu na drodze to :
a. opony
b. kierujący
c. rozmieszczenie ludzi
24. Tor jazdy po łuku powinien:
a. być jak najszerszy
b. być jak najbardziej zbliżony do osi jezdni
c. odzwierciedlać krzywiznę zakrętu
25. Jeśli jedna z osi nie styka się z podłożem to:
a. dochodzi do wywrócenia
b. wpływa to pozytywnie na prowadzenie pojazdu
c. nie ma wpływu na prowadzenie
26.Zmiana biegów w półautomatycznej skrzyni biegów następuje automatycznie:
a. przez wciśnięcie sprzęgła
b. przez wciśnięcie pedału gazu
c. przy pomocy hamulca
27.Dobór właściwego przełożenia jest związany :
a. z liczbą osób w autobusie
b. ze zwalnianiem
c. z odpowiednim wykorzystaniem momentu obrotowego
3
1159518879.002.png
 
Test numer 7
28.Kierowca jest zobowiązany do ominięcia pojazdu:
a. jak najbliżej pojazdu omijanego
b. jak najdalej pojazdu omijanego
c. tak by pasażerowie nie zmienili swojego położenia
29.Dla bezpiecznego wykonania manewru wyprzedzania najważniejsza jest :
a. prędkość
b. osiągi auta
c. właściwa ocena odcinka wyprzedzania
30.Wyprzedzanie powszechnie uważane jest za:
a. najłatwiejszy manewr
b. najtrudniejszy manewr
c. za niedozwolony dla autobusów
4
1159518879.003.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin