DTP od podstaw. Projekty z klasą.pdf
(
5523 KB
)
Pobierz
DTP od podstaw.
Projekty z klasą
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
Autor
:
Robin Williams
Tłumaczenie: Marcin Dorosz na podstawie „Komputerowy
skład tekstów. Jak to zrobić?” w tłumaczeniu Agaty Bulandry
ISBN: 978-83-24 6 -2757-8
Tytuł oryginał
u:
The Non-Designer's Design Book Deluxe Edition
Format: 168×237, stron: 224
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Poznaj praktyczne zasady projektowania dokumentów!
• Czego dotyczy zasada drzewa Jozuego?
• Jakie kontrastować pisma?
• Jak projektować wizytówki, foldery lub ogłoszenia prasowe?
Przygotowując jakiekolwiek materiały informacyjne, oczekujesz, że zostaną one przede wszystkim
przeczytane. Jednak z pewnością chciałbyś również, żeby wzbudzały zainteresowanie odbiorcy
dzięki ciekawej i estetycznej formie. Czy naprawdę trzeba poświęcić długie godziny na studiowanie
zasad projektowania i typograi, aby stworzyć poprawny i atrakcyjny wizualnie dokument?
Już nie! Do Twoich rąk oddajemy książkę, dzięki której błyskawicznie opanujesz zasady
projektowania i składu dokumentów. W pierwszej kolejności poznasz zasadę drzewa Jozuego,
a w następnych rozdziałach znajdziesz wiadomości na temat każdego jego elementu: kontrastu,
powtarzania, wyrównywania oraz odległości. Ponadto autor przekaże Ci interesujące i praktyczne
porady dotyczące projektowania wizytówek, papieru rmowego, ulotek, biuletynów, folderów
oraz ogłoszeń gazetowych. Książka ta przeznaczona jest dla Czytelników zainteresowanych
poznaniem tajników projektowania bez specjalnego wgłębiania się w szczegóły techniczne.
Liczne przykłady oraz sensowne wskazówki sprawiają, że staje się to całkiem łatwe i przyjemne.
Jeżeli interesuje Cię temat typograi, z pewnością przypadnie Ci do gustu druga książka
poświęcona tej tematyce: „Typograa od podstaw. Projekty z klasą”.
• Zasada drzewa Jozuego – kontrast, powtarzanie, wyrównanie, odległość
• Wykorzystanie koła barw
• Różnice między CMYK i RGB
• Zasady projektowania wizytówek
• Projektowanie papieru rmowego oraz kopert
• Projektowanie folderów, biuletynów i ulotek
• Kroje pisma w projektowaniu
• Drukowanie
• Klasykacja pism
• Zasady kontrastowania pism
Projektowanie dokumentów bez zbędnej teorii!
Twój koszyk
•
Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
•
Zamów cennik
Czytelnia
•
Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail
: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Spis treści
Dla kogo jest ta książka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
Zasady projektowania
1
Zasada drzewa Jozuego 13
Cztery podstawowe zasady . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Kontrast
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Powtarzanie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Wyrównanie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Odległość
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
2
Odległość 17
Odległość — podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Podstawowy cel
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Jak to osiągnąć
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Czego należy unikać
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
3
Wyrównanie 35
Wyrównanie — podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Podstawowy cel
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Jak to osiągnąć
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Czego należy unikać
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
4
Powtarzanie 53
Powtarzanie — podsumowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Podstawowy cel
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Jak to osiągnąć
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Czego należy unikać
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
5
Kontrast 67
Kontrast — podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Podstawowy cel
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Jak to osiągnąć
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Czego należy unikać
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
6
s p i s t r e ś c i
6
Przegląd 83
Odległość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Wyrównanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
Powtarzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
Kontrast . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Szybki test nr 1 — zasady projektowania
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Szybki test nr 2 — zmiana projektu ogłoszenia
. . . . . . . . . . . . . . . 89
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
7
Kolor 93
Niesamowite koło barw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Relacje między kolorami. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Barwy dopełniające
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Triady
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Triady z rozdzielonymi barwami dopełniającymi
. . . . . . . . . . . . 98
Kolory analogiczne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Ciemniejsze i jaśniejsze odcienie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Twórzmy własne odcienie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Kolory monochromatyczne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
Łączenie odcieni
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Uwaga na tony! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Ciepłe i chłodne kolory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Od czego zacząć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
CMYK kontra RGB, druk kontra sieć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
8
Inne porady i sztuczki 111
Tworzenie pakietu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Wizytówki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Projektowanie wizytówek — wskazówki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Format
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Rozmiar kroju pisma
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Stylistyczna konsekwencja
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Papier irmowy i koperty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
Projektowanie papieru irmowego i kopert — wskazówki . . . . 120
Rozmiar koperty
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Centralny punkt
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Wyrównanie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Druga strona
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Faks i kserokopiarka
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Ulotki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
Projektowanie ulotek — wskazówki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Centralny punkt
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Kontrastujące nagłówki
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
s p i s t r e ś c i
7
Powtarzanie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Wyrównanie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Biuletyny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Projektowanie biuletynów — wskazówki . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Wyrównanie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Wcięcia w tekście
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Tylko nie Helvetica!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
Przystępny układ tekstu głównego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
Foldery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Projektowanie folderów — wskazówki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Kontrast
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Powtarzanie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Wyrównanie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Odległość
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Pocztówki reklamowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
Projektowanie pocztówek reklamowych — wskazówki . . . . . . 138
Cel
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Przyciąganie uwagi
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Kontrast
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Ogłoszenia do gazet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Projektowanie ogłoszeń do gazet — wskazówki . . . . . . . . . . . . 142
Kontrast
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
Wybór kroju pisma
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
Funkcja negatywu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
Strony internetowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Projektowanie stron internetowych — wskazówki . . . . . . . . . . 146
Powtarzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Przejrzystość i czytelność . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Kroje pisma w projektowaniu
9
Druk (a życie) 149
Harmonia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
Konlikt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
Kontrast . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
10
Klasyikacja krojów pisma 157
Antykwy renesansowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Antykwy klasycystyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Antykwy linearne szeryfowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Antykwy linearne bezszeryfowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
Pisanki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
Ksenotypy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
Plik z chomika:
pijany_mistrz1
Inne pliki z tego folderu:
Brzdęk! Jak odkręcić internetowy kurek z pieniędzmi.pdf
(3528 KB)
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera.pdf
(3537 KB)
jQuery Rusz glowa.pdf
(3545 KB)
Photoshop CS2CS2 PL. Biblia profesjonalisty.pdf
(3548 KB)
Jak tego dowieść - krótka opowieść. Dowody matematyczne dla każdego.pdf
(3562 KB)
Inne foldery tego chomika:
-- Filmy 2013 Lektor pl
-- Filmy 2013 Napisy pl
█▀ FILMY HD 2013
6_rzD0L00VCMFPdN0TELTA==
Angielski w pracy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin