Przykładowe programy na rok 2012-2013.doc

(52 KB) Pobierz

1.      Czytajmy dzieciom

2.      „Książki bawią i uczą, a bajeczki wychowują. Lubię, gdy dorosły mi czyta, a ja książeczki szanuję”- rozwijanie zainteresowań książką oraz tworzenie warunków i dostarczanie okazji do kształtowania postaw czytelniczych u dzieci przedszkolnych.

3.      Aktywne słuchanie muzyki.

4.      Przedszkolak twórcą i artystą

Lp.

Sposoby i środki realizacji

Termin realizacji

1.

ROZWIJANIE PLASTYCZNYCH UZDOLNIEŃ DZIECI

Tworzenie ilustracji wyrażających zaobserwowane zjawiska i otaczający świat

Uczestniczenie w zajęciach plastycznych na powietrzu(rysowanie kredą, patykiem po ziemi, zabawy twórcze z wykorzystaniem piasku, układanie kompozycji z tworzywa przyrodniczego

Tworzenie prac przestrzennych np. z masy solnej, masy papierowej

Zorganizowanie gminnego konkursu plastycznego pod nazwą „Cztery pory roku"

Zorganizowanie wystawy fotograficznej pt: „Dziecko" ( przygotowanej przez rodziców na festynie rodzinnym)

Spotkanie z artystą- plastykiem

Wykonanie ozdób świątecznych, kartek , upominków na kiermasze

 

 

Cały rok

 

Cały rok

 

Cały rok

 

Maj

 

Czerwiec

Marzec

Grudzień, kwiecień

2.

ROZBUDZANIE TALENTÓW MUZYCZNO- RUCHOWYCH

Wybór piosenki na hymn przedszkolny

Spotkanie z zespołem „Dwie barwy" w ogrodzie przedszkolnym, uwieńczające zakończenie lata. Zapoznanie ze sprzętem grającym ( gitara, mikrofon, organy)

Grupowe i indywidualne śpiewanie piosenek

Rytmizowanie krótkich tekstów i utworów literackich

Zachęcanie dzieci do wyrażania ciałem, gestem, ruchem otaczającą rzeczywistość

Przedstawienie ruchem różnego typu muzyki

Zorganizowanie międzygrupowego konkursu pt.: „Przegląd kolęd". (Dzieci pod kontrolą rodziców przygotowują kolędy w domu - 2 zwrotki. Po czym następują międzygrupowe eliminacje, na wigilii przedszkolnej wszyscy będą mogli wysłuchać zwycięzców).

 

Zapoznanie dzieci z grającym sprzętem muzycznym-dzisiejszym i dawnym( oglądanie na zdjęciach, obrazkach dawnego sprzętu: gramofon, magnetofon, adapter, radio, starych płyt)

„Chwila z muzyką" - słuchanie ulubionych płyt, kaset przedszkolnych i tych przyniesionych z domu przez dzieci

Wykonanie niekonwencjonalnych instrumentów (grzechotki z puszek, butelek wypełnionych różnymi materiałami)

Spotkanie ze zdolnymi muzycznie absolwentami przedszkola

Zabawy w orkiestrę i dyrygenta z wykorzystaniem głosu lub instrumentu

Organizowanie występów taneczno- wokalnych przed grupą, rodzicami , zaproszonymi gośćmi - wyłonienie grupy tanecznej

Słuchanie utworów muzyki klasycznej ( z nagrań na płycie CD )oraz utworów muzyki organowej

Zorganizowanie spaceru do kościoła barokowego w Charbrowie (zapoznanie z mechanizmem, budową i brzmieniem organów).

Organizowanie spacerów i wycieczek połączonych ze słuchaniem odgłosów (lasu, parku, ruchu ulicznego)

Oglądanie par tanecznych na DVD

Zorganizowanie konkursu pod nazwą „Przedszkolne talenty" ( rodzice przygotowują dzieci do występu przed komisja, która oceni prezentowane przez dzieci umiejętności - taniec, śpiew, sztuczki magiczne)

Nawiązanie współpracy ze Szkołą Muzyczną w Lęborku.

Przygotowanie „kącika muzycznego" bogatego w : instrumenty muzyczne, sprzęt do nagrania i odtwarzania muzyki, książki o znanych kompozytorach)

Występy utalentowanych rodziców i przyjaciół

Zorganizowanie balu karnawałowego pod nazwą „W krainie baśni"

 

Wrzesień

 

Wrzesień

Cały rok

Cały rok

Cały rok

Cały rok

 

Grudzień

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

Cały rok

 

Cały rok

Cały rok

 

Cały rok

 

Cały rok

 

Cały rok

 

Cały rok

 

Kwiecień

 

 

Cały rok

Cały rok

 

 

Styczeń

3.

JESTEM AKTOREM I POZNAJE TEATR

Doposażenie placówki w pomoce dydaktyczne (kukiełki, pacynki), wykorzystanie do inscenizacji posiadanych kukiełek, pacynek samodzielnie wykonanych przez dzieci z papierowych torebek, łyżek, warzyw)

Prezentowanie programów artystycznych związanych z ważnymi uroczystościami ( Boże Narodzenie, Dzień Babci i Dziadka itp.)

Inicjowanie zabaw z elementami dramy i pantomimy

Doposażenie placówki w nowości wydawnicze dotyczące edukacji teatralnej

Oglądanie widowisk lalkowych, na terenie placówki organizowanych przez różne agencje artystyczne

Zorganizowanie wyjazdu do Teatru Lalki w Słupsku

Przygotowanie inscenizacji teatralnej

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

Cały rok

Cały rok

 

Cały rok

marzec

maj

4.

UWRAŻLIWIENIE NA LITERATURĘ PIEKNĄ

Prenumerowanie czasopism dziecięcych

 

„Wypożyczalnia na weekend"; udostępnianie dzieciom pozycji przedszkolnych ( bajki, wiersze, opowiadania itp.)

Udział w programie „Cała Polska czyta dzieciom"

 

Zorganizowanie wycieczki do miejscowości Kluki

 

Poznanie sławnych polaków kompozytorów(Chopin, Bethowen, Vivaldi, Straus, Czjkowski itp.) poetów,malarzy

 

Kontynuacja współpracy z Biblioteka publiczną w Wicku

 

Cały rok

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

Czerwiec

 

Cały rok

 

Cały rok

 

5.

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Zorganizowanie zajęć otwartych dla rodziców, demonstrujące formy rozwijania ekspresji muzycznej i plastycznej dziecka

Pogadanki na temat wpływu zajęć plastycznych i muzycznych, na stymulacje rozwoju dziecka ( publikacje w gazetkach)

Pozyskiwanie sponsorów

Angażowanie rodziców w organizację festynu rodzinnego

Udostępnianie ofert teatrów i filharmonii rodzicom

Raz na dwa miesiące wydawanie gazetki dla rodziców

Ciągłe udoskonalenie i uaktualnianie strony internetowej naszego przedszkola

Zaproszenie rodziców na uroczystości przedszkolne i zebrania grupowe, wspólne spotkania i zabawy okolicznościowe

Informowanie rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach wychowawczo-dydaktycznych

Spotkania z psychologiem i logopedą

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin