Plan wynikowy Mój kuferek
Tematyka zadań
edukacyjno -wychowawczych
Wymagania programowe:
Uwagi o realizacji
Temat kompleksowy
Temat dnia
podstawowe
rozszerzające
Pierwsze dni wśród koleżanek i kolegów
1. Witajcie w zerówce!
Dziecko:
• potrafi reagować na sygnały muzyczne,
• umie przekazywać pudełko z rąk do rąk,
• odpowiada na pytania N.,
• potrafi bawić się zgodnie z poleceniami,
• wie, co to są ustalenia, umowa,
• bierze udział w ustalaniu zasad funkcjonowania w grupie,
• potrafi nazwać miejsca i kąciki w sali,
• porusza się po sali zgodnie z poleceniami N.,
• wypowiada się na temat wybranego przedmiotu,
• wykonuje pracę plastyczną: „Moja ulubiona zabawka”,
• umie naśladować ruchy ulubionej postaci,
• potrafi bawić się w kąciku tematycznym,
• zapamiętuje imiona kolegów.
• reaguje na dowolne sygnały,
• poprawnie formułuje zasady,
• przestrzega ustalonych zasad,
• wypowiada się na dowolny temat,
• wykonuje dowolną pracę plastyczną,
• podaje imiona i nazwiska kolegów z grupy.
2. Przyjaciele
• potrafi przedstawić ulubioną postać,
• zapamiętuje imiona kolegów,
• wypowiada się zdaniami,
• nazywa przedmioty wskazane przez N.,
• potrafi dokonać analizy i syntezy słuchowej,
• potrafi maszerować po sali,
• umie zaśpiewać melodię piosenki na sylabach,
• wykonuje ilustrację do piosenki,
• poprawnie trzyma kredki,
• wypowiada się na temat własnej pracy,
• potrafi rytmicznie wypowiadać słowa piosenki.
• podaje imiona pracowników przedszkola,
• buduje wypowiedź poprawną gramatycznie,,
• dzieli słowa na sylaby i głoski,
• wykonuje ilustrację do dowolnego utworu,
• wypowiada się na dowolny temat.
3. Podróże małe i duże
• zna imiona koleżanek i kolegów,
• potrafi dostrzec różnice między ludźmi,
• umie narysować swoje ulubione zajęcie, zabawkę,
• potrafi przypiąć do tablicy fragment puzzla,
• potrafi śpiewać piosenkę „Maszerują dzieci drogą”,
• umie poruszać się rytmicznie po sali,
• potrafi opowiadać, jak spędziło wakacje,
• umie obrysować szablon–koło,
• potrafi wykonać rysunki krajobrazów,
• gra zgodnie z zasadami gry planszowej.
• podaje imiona i nazwiska kolegów i pracowników przedszkola,
• układa puzzle,
• śpiewa dowolną piosenkę,
• formułuje dłuższą wypowiedź poprawną gramatycznie,
• obrysowuje szablony figur geometrycznych,
• wykonuje dowolne rysunki,
• przestrzega ustalonych reguł.
4. Nasze imiona
• potrafi bawić się radośnie,
• uważnie ogląda karty pracy,
• potrafi uważnie słuchać wiersza czytanego przez N.,
• próbuje wypowiadać się zdaniami,
• odpowiada na pytania N,
• wykonuje obliczenia matematyczne,
• potrafi wejść w rolę,
• wykonuje portret kolegi,
• porusza się po sali zgodnie z poleceniami N.
• dba o książki,
• skupia uwagę przez dłuższy czas,
• liczy w szerszym zakresie,
• uczestniczy w zabawach darmowych,
• wykonuje portret, zachowując proporcje,
Poznajmy się
5. Co robimy w naszej grupie
• potrafi wypowiadać się zdaniami na temat ilustracji i wiersza,
• potrafi podzielić wyraz na sylaby,
• umie poprawnie wykonać ćwiczenia
emisyjne,
• potrafi zaśpiewać 2. zwrotkę piosenki „Maszerują dzieci”,
• zwraca się po imieniu do swoich kolegów,
• wypowiada się na temat dowolnego utworu,
• wyróżnia pierwszą głoskę w słowach,
• liczy w szerszym zakresie.
6. Przeciwieństwa
• potrafi bawić się w grupie,
• umie obrysować swoje dłonie,
• potrafi porównać przedmioty,
• rozpoznaje głosy z płyty, określa skąd pochodzą,
• potrafi nazwać i określić przedmiot badając go dotykiem,
• umie powiedzieć, co się zmieniło w szeregu,
• potrafi przedstawić mimiką i ruchem cechę przedmiotu,
• umie rozwiązać zagadkę, potrafi ułożyć zagadkę,
• dokonuje poprawnej analizy i syntezy wyrazów.
• przestrzega zasad zgodnej zabawy,
• obrysowuje dowolne kształty,
• porównuje określone cechy przedmiotów,
• nazywa słyszane głosy,
• poznaje wielozmysłowo przedmioty,
• kontynuuje układanie elementów w szeregu,
• układa zagadkę na dany temat,
• wyróżnia głoski w słowie.
7. Porównujemy
wielkość przedmiotów znajdujących się w sali
• potrafi porównać wielkość przedmiotów,
• potrafi wyobrazić sobie, co się dzieje na łące,
• kreśli linie po śladzie,
• zna pojęcie: grzybobranie,
• wie, że nie wszystkie grzyby są jadalne,
• dokonuje analizy i syntezy wyrazów,
• umie reagować na sygnały dźwiękowe,
• poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe.
• porównuje wielkość przedmiotów różnymi sposobami,
• myśli twórczo,
• kreśli linie samodzielnie,
• wymienia przykłady grzybów jadalnych i niejadalnych,
• wyróżnia głoski w słowie,
• reaguje na umówione sygnały.
8. Zabawy z płynami
• potrafi porównać pojemność naczyń,
• umie tworzyć szeregi zgodnie z poleceniem N.,
• potrafi dokonać analizy i syntezy wyrazów,
• umie porównać przedmioty,
• potrafi prawidłowo reagować na sygnały słuchowe,
• porusza się zgodnie z poleceniem N.
• porównuje pojemność przedmiotów różnymi sposobami,
• precyzyjnie wykonuje polecenia,
9. Jestem uważnym
obserwatorem
• potrafi wypowiadać się zdaniami,
• umie uzasadnić swoją opinię,
• potrafi porównać wzrost dzieci w grupie,
• umie porównać długość przedmiotów,
• potrafi wykonać budowle z klocków,
• rysuje po śladzie,
• potrafi określić położenie przedmiotów w sali.
• przekonuje do swoich racji,
• poprawnie dokonuje pomiarów,
• wykonuje dowolne konstrukcje z klocków,
• kreśli dowolne wzory,
• orientuje się w przestrzeni.
Bezpieczna droga
...
kordistoska