Ipet Miłosza.doc

(119 KB) Pobierz
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO TERAPEUTYCZNY

3

 

                                      INDYWIDUALNY PROGRAM 

EDUKACYJNO TERAPEUTYCZNY

 

 

I. OGÓLNE INFORMACJE O DZIECKU

 

  1.  

Imię i nazwisko dziecka,

data urodzenia,

grupa/ klasa

Miłosz Jędraszczyk

 

9.12.2005 r.

Oddział Przedszkolny przy Społecznej Szkole Podstawowej

w Słowinie

  1.  

Numer orzeczenia,

z dnia

Orzeczenie NR 28/2011-12 o potrzebie kształcenia specjalnego

z dn. 26.01.2012 r.

  1.  

Okres na jaki utworzono IPET

Cały etap edukacji przedszkolnej

  1.  

Rozpoznanie wynikające

z  orzeczenia:

Opóźniony rozwój psychoruchowy na tle genetycznym ( zespól Downa), niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim.

 

 

  1.  

Zalecenia zawarte w orzeczeniu

Wskazane kształcenie specjalne wg podstawy programowej wychowania przedszkolnego dostosowanej do niepełnosprawności intelektualnej dziecka

W pracy dydaktyczno-wychowawczej należy zwrócić uwagę na:

·         nawiązanie bliskiego, serdecznego kontaktu z dzieckiem,

·         jasne określenie zasad panujących w grupie i konsekwentne ich przestrzeganie,

·         pozytywne wzmacnianie oczekiwanych zachowań ,

·         stawianie zadań  nie wykraczających poza sferę najbliższego rozwoju dziecka,

·         stymulację rozwoju mowy i myślenia,

·         stymulację rozwoju emocjonalno- społecznego,

·         zwiększenie samodzielności dziecka w dostępnym dla niego zakresie.

 

 

 

II. WYNIK WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY POZIOMU

FUNKCJONOWANIA DZIECKA

Mocne strony ucznia:

·      dziecko rozumie polecenia,

·      nawiązuje kontakt z rówieśnikami i opiekunami,

·      uczestniczy w zabawach i zajęciach organizowanych przez nauczyciela,

·      reaguje na polecenia nauczyciela,

·      rozpoznaje przybory i przedmioty służące do wykonywania czynności higienicznych,

·      szanuje wspólne zabawki,

·      wykazuje chęć porozumiewania się,

·      udziela odpowiedzi na pytania,

 

·      zadaje pytania,

·      uczestniczy aktywnie w zabawach kształtujących poprawność wymowy,

·      kojarzy prawidłowo nazwę z przedmiotem,

·      dostrzega związek między chorobą, a leczeniem się,

·      podrzuca piłkę,

·      próbuje rzucać do celu,

·      uczestniczy w zabawach ruchowych z pomocą nauczyciela,

·      próbuje śpiewać piosenki,

·      ogląda ilustracje, zdjęcia, bajki,

·      używa różnych przyborów i materiałów plastycznych,

·      rozpoznaje różne środki lokomocji,

·      zna typowe zjawiska atmosferyczne,

·      zna niektóre rośliny,

·      rozpoznaje niektóre zwierzęta,

·      zna kolory podstawowe,

·      wskazuje części ciała,

·      rozpoznaje kształt koła,

·      porównuje wielkości długi, krótki, wysoki, niski,

·      wie, że jest dzień, noc,

·      składa obrazek pocięty na kilka elementów,

·      rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia,

·      słucha krótkich opowiadań i wierszy,

·      rozpoznaje swój znaczek w szatni, łazience,

Trudności ucznia:

·      wymaga zachęty przy samoobsłudze,

·      krótkotrwałe możliwości skupiania uwagi,

·      obniżony poziom  w zakresie motoryki małej,

·      zaburzenia percepcji wzrokowej i słuchowej,

·      opóźniony rozwój mowy, swoista mowa dziecięca,

·      ma trudności z przestrzeganiem reguł podczas zabawy (zabiera zabawki, ściska dzieci),

·      nie stosuje się do poleceń nauczyciela, bądź robi na przekór,

 

·      nie potrafi wysiedzieć na zajęciu ( kładzie się , bierze zabawki, odchodzi),

·      nie potrafi liczyć,

·      oddala się bez opieki.

 

 

 

 

 

 

 

III. ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

 

  1.  

Realizowany program edukacyjny

1). Program wychowania przedszkolnego ,, Wesołe przedszkole

i przyjaciele” , elementy programu ,,Dziecięca matematyka”

w/g E. Gruszczyk - Kolczyńskiej

2). Podstawa programowa nie realizowana w pełni :

-  konieczność adaptacji programu

- indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.

 

IV. RODZAJ I ZAKRES ZINTEGROWANYCH DZIAŁAŃ

NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW

 

Rewalidacja indywidualna

Prowadząca: Teresa Małecka

 

1.Ćwiczenie sprawności

manualnej i grafomotorycznej:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej:

 

 

 

 

 

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

Prowadząca:Dorota Leśniewska

3.Stymulacja rozwoju poznawczego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Terapia logopedyczna

Prowadząca: Dorota Leśniewska

5. Stymulacja rozwoju mowy:

 

6. Rozwijanie  sprawności aparatu fonacyjnego:

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin