3
INDYWIDUALNY PROGRAM
EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY
I. OGÓLNE INFORMACJE O DZIECKU
Imię i nazwisko dziecka,
data urodzenia,
grupa/ klasa
Miłosz Jędraszczyk
9.12.2005 r.
Oddział Przedszkolny przy Społecznej Szkole Podstawowej
w Słowinie
Numer orzeczenia,
z dnia
Orzeczenie NR 28/2011-12 o potrzebie kształcenia specjalnego
z dn. 26.01.2012 r.
Okres na jaki utworzono IPET
Cały etap edukacji przedszkolnej
Rozpoznanie wynikające
z orzeczenia:
Opóźniony rozwój psychoruchowy na tle genetycznym ( zespól Downa), niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim.
Zalecenia zawarte w orzeczeniu
Wskazane kształcenie specjalne wg podstawy programowej wychowania przedszkolnego dostosowanej do niepełnosprawności intelektualnej dziecka
W pracy dydaktyczno-wychowawczej należy zwrócić uwagę na:
· nawiązanie bliskiego, serdecznego kontaktu z dzieckiem,
· jasne określenie zasad panujących w grupie i konsekwentne ich przestrzeganie,
· pozytywne wzmacnianie oczekiwanych zachowań ,
· stawianie zadań nie wykraczających poza sferę najbliższego rozwoju dziecka,
· stymulację rozwoju mowy i myślenia,
· stymulację rozwoju emocjonalno- społecznego,
· zwiększenie samodzielności dziecka w dostępnym dla niego zakresie.
II. WYNIK WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY POZIOMU
FUNKCJONOWANIA DZIECKA
Mocne strony ucznia:
· dziecko rozumie polecenia,
· nawiązuje kontakt z rówieśnikami i opiekunami,
· uczestniczy w zabawach i zajęciach organizowanych przez nauczyciela,
· reaguje na polecenia nauczyciela,
· rozpoznaje przybory i przedmioty służące do wykonywania czynności higienicznych,
· szanuje wspólne zabawki,
· wykazuje chęć porozumiewania się,
· udziela odpowiedzi na pytania,
· zadaje pytania,
· uczestniczy aktywnie w zabawach kształtujących poprawność wymowy,
· kojarzy prawidłowo nazwę z przedmiotem,
· dostrzega związek między chorobą, a leczeniem się,
· podrzuca piłkę,
· próbuje rzucać do celu,
· uczestniczy w zabawach ruchowych z pomocą nauczyciela,
· próbuje śpiewać piosenki,
· ogląda ilustracje, zdjęcia, bajki,
· używa różnych przyborów i materiałów plastycznych,
· rozpoznaje różne środki lokomocji,
· zna typowe zjawiska atmosferyczne,
· zna niektóre rośliny,
· rozpoznaje niektóre zwierzęta,
· zna kolory podstawowe,
· wskazuje części ciała,
· rozpoznaje kształt koła,
· porównuje wielkości długi, krótki, wysoki, niski,
· wie, że jest dzień, noc,
· składa obrazek pocięty na kilka elementów,
· rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia,
· słucha krótkich opowiadań i wierszy,
· rozpoznaje swój znaczek w szatni, łazience,
Trudności ucznia:
· wymaga zachęty przy samoobsłudze,
· krótkotrwałe możliwości skupiania uwagi,
· obniżony poziom w zakresie motoryki małej,
· zaburzenia percepcji wzrokowej i słuchowej,
· opóźniony rozwój mowy, swoista mowa dziecięca,
· ma trudności z przestrzeganiem reguł podczas zabawy (zabiera zabawki, ściska dzieci),
· nie stosuje się do poleceń nauczyciela, bądź robi na przekór,
· nie potrafi wysiedzieć na zajęciu ( kładzie się , bierze zabawki, odchodzi),
· nie potrafi liczyć,
· oddala się bez opieki.
III. ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Realizowany program edukacyjny
1). Program wychowania przedszkolnego ,, Wesołe przedszkole
i przyjaciele” , elementy programu ,,Dziecięca matematyka”
w/g E. Gruszczyk - Kolczyńskiej
2). Podstawa programowa nie realizowana w pełni :
- konieczność adaptacji programu
- indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
IV. RODZAJ I ZAKRES ZINTEGROWANYCH DZIAŁAŃ
NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW
Rewalidacja indywidualna
Prowadząca: Teresa Małecka
1.Ćwiczenie sprawności
manualnej i grafomotorycz –nej:
2. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej:
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Prowadząca:Dorota Leśniewska
3.Stymulacja rozwoju poznawczego.
Terapia logopedyczna
Prowadząca: Dorota Leśniewska
5. Stymulacja rozwoju mowy:
6. Rozwijanie sprawności aparatu fonacyjnego:
...
kredora65