Konspekt LA.doc

(36 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI DLA KLASY VI

KONSPEKT LEKCJI DLA KLASY VI

LEKKOATLETYKA

 

 

TEMAT: Nauka przekazywania pałeczki sztafetowej.

Zadania szczegółowe:

a). motoryczność; kształtowanie szybkości, skoczności, siły.

b). wiadomości; sposoby kształtowania wyżej wymienionych cech motorycznych.

c). umiejętności; skok w dal techniką naturalną, rzut piłeczką palantową na odległość.

d). wychowawcze; aktywizacja do samodzielnego działania

e). zdrowia; zwrócić uwagę na bezpieczeństwo w czasie biegu i przekazywania pałeczki.

Miejsce: boisko szkolne bieżnia.                            Czas: 45`              Liczba ćw.: 24 os.

Klasa: IV – dziewczynki

Przybory /przyrządy: pałeczki sztafetowe, taśma miernicza.

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęć w zespołach.

Metody realizacji zajęć ruchowych: zadaniowo ścisła.

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

Uwagi org.-matod.

I

Czynności organizacyjno porządkowe

Zbiórka w szeregu, sprawdzenie obecności, gotowości  do zajęć. Podanie zadań lekcji.

2 –3`

 

II

Zab. ożyw. lub org. porządk.

„Falstart” linia startu i mety. Uczestnicy gry stają na starcie trójkami, w niskiej pozycji startowej. Środkowe dziecko z każdej trójki stara się szybko i niespodziewanie wyjść ze startu tak, aby zaskoczyć kolegów. Jeśli wyskoczy z trójki i dobieganie do mety „falstart się udał”  to zdobywa dla siebie punkt.

3 –4`

 

III

Rozgrzewka

1.  Stojąc w rozkroku, T pochylony do przodu, RR ugięte, naprzemianstronne wymachy do przodu i do tyłu jak w czasie biegu.

2.  Ćw. jw., lecz w marszu.

3.  Marsz z wysokim unoszeniem kolan i wspięciem na palce, RR ugięte.

4.  Przysiad podparty – lewa N w tył, podskokiem zmiana ustawienia NN.

5.  Stojąc w rozkroku – obszerne krążenia głowy w prawą i lewą stronę.

6.  Z postawy skłon tułowia w przód z chwytem za kostki – wyprost.

7.  W rozkroku opad T w przód, dotknięcie prawą dłonią kostki lewej N, RR w bok, lewą dłonią – prawej N, RR w bok.

8.  W dwójkach stojąc tyłem do siebie chwyt za nadgarstki RR uniesionych w górę, obroty w jedną i drugą stronę.

9.  W dwójkach jeden wykonuje 5 podskoków dotykając kolanami ugiętych nóg, wyciągnięty w przód dłoni partnera.

10. Przebieżka  ok. 60 m w swobodnej formie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 –10`

Ustawienie  w rozsypce na boisku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Starać się dotknąć głową prostych kolan.

 

 

 

Podskoki na śródstopiu. Ręce wyciągnięte na wysokości pasa.

Bieg czwórkami.                                    

IV

ćw. techn.

Nauka przekazywania pałeczki sztafetowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

Doskonalenie rzutu piłeczka palantową

I. Zespół: biegi sztafetowe.

1.       Przekazywanie pałeczki sztafetowej w miejscu.

2.       Ćw. jw. lecz w marszu.

3.       Ćw. jw. w truchcie.

4.       Ćw. jw. w biegu.

5.       Bieg sztafetowy na bieżni 4 x 15m.

Pierwsi z rzędów posiadają pałeczki. Na sygnał prowadzącego rozpoczynają bieg przekazują pałeczkę następnemu w kolejności ustawionemu na bieżni.

 

 

 

II Zespół: skok w dal.

1.       Bieg po rozbiegu do skoku w dal – T wyprostowany.

2.       Wykonanie odbicia z podciągnięciem kolan do klatki piersiowej i wylądowaniem do przysiadu.

 

III. Zespół: rzuty piłeczką palantową.

1.       Rzut z miejsca p i l R.

2.       Rzuty z marszu.

rzuty z rozbiegu.

10`

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7`

 

 

 

 

 

 

7`

 

 

 

Ustawienie parami na boisku na odległości wyciągniętych ramion. Pokaz i objaśnienie zmiany pałeczki sztafetowej.

Rozstawienie biegu sztafetowego na bieżni w 3 zespołach – 4 osobowych. Rywalizacja kto pierwszy. Zmiana zespołów.

 

Pomiar skoku przez uczniów.

 

 

 

 

 

Pomiar rzutu przez uczniów.

VI Ćw.

uspokajające.

1. W siadzie podpartym NN lekko ugięte, rozluźniające ruchy nóg.

2`

 

VII

org. porządk.

Sprzątnięcie pomocy. Podsumowanie lekcji, ocena i samoocena realizacji zadań lekcji.

3`

 

 

 

Majka Małgorzata

II WF

Zgłoś jeśli naruszono regulamin