KONSPEKT LEKCJI
TEMAT: NAUKA SKOKU ZAKROCZNEGO PRZEZ KOZŁA
Zadania szczegółowe w zakresie:
1. Motoryczność: Kształtowanie skoczności
2. Umiejętności: Nauka skoku zakrocznego przez kozła, doskonalenie przewrotu w tył z postawy do rozkroku
3. Wiadomości: Poznanie zasad asekuracji przy skoku przez kozła
4.Zdrowia: poranna gimnastyka i jej wpływ na zdrowie
Klasa: Liczba ćwiczących
Czas trwania: 45‘ Miejsce: Sala gimnastyczna
Przybory: Materace
Prowadzący:
Cz. I wstępna
Zab. ożywiająca
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji
„Berek”
Cz. II A
Ćw. RR
Ćw. NN
Ćw. RR i NN
Ćw. T
Ćw. mm. brzucha
Ćw. mm. grzebietu
Ćw. skocznościowe
- Bieg dookoła boiska
- krążenie RR w tył
- krążenie PR w tył
- j.w. LR w tył
- krążenie PR w przód LR w tył
- krążenie LR w przód PR w tył
- bieg skrzyżny
- co trzeci krok wysoki wyskok
- Skip A
- Skip C
- w marszu wypad LN w przód i skręt T w lewą stronę
- j.w. w prawą stronę
- krążenie T w lewą i prawą stronę
- skłony T w przód
- pompki
- „nożyce” pionowe
- „kołyska”
- przeskoki zakroczne przez wspołpartnera
Uczniowie ćwiczą w truchcie wzdłuż boiska.
Kolana unoszone powinny być wysoko
Przejście do marszu
Przejście do luźnej rozsypki
Ćw. Parami
Cz. II B
Pokaz i objaśnienie techniki skoku zakrocznego przez kozła
- odbicia na odskoczni
- podskoki tempowe RR na koźle i wykonanie rozkroku w powietrzu
- j.w. po lekkin nadbiegu
- RR na koźle, kilka podskoków tempowych
- przeskok rozkroczny z miejsca
- skok w pełnej formie
- na materacach (2), 2 przewroty w tył z postawy do rozkroku
- marsz po odwróconej ławeczce do połowy, obrót o 180o marsz tyłem i zeskok
Omówienie dokładnej asekuracji
Podział na dwie grupy
Współćwiczący informuje o momencie dojścia do końca ławeczki
Cz. III Końcowa
Czynność O-P
- marsz ze ściągniętymi łopatkami
- Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie,
Uczniowie sprzątają przyrządy
Zbiórka
kasperpl