Nauka stania na rękach, doskonalenie przewrotu w przód i w tył.doc

(44 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI: Lekkoatletyki NR: 01

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

TEMAT:NAUKA STANIA NA RĘKACH

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

1. Motoryczność: Kształtowanie siły obręczy barkowej i koordynacji

2. Umiejętności: Nauka stania na rękach, doskonalenie przewrotu w przód i w tył 

3. Wiadomości: Samoocena podczas ćwiczeń

4.Działań wychowawczych: udział całej grupy w ćwiczeniach

Klasa: V                                    Liczba ćwiczących: 13

Czas trwania: 45‘                     Miejsce: Sala gimnastyczna

Przybory: Materace

Metody realizacji zadań ruchowych: ścisła, zadaniowa

Formy prowadzenia zajęć: frontalna

 

Tok Lekcyjny

Nazwa i opis ćwiczenia

Powt/Czas

Uwagi organizacyjo – metodyczne

Cz. I wstępna

 

Zab. ożywiająca

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji

„Muraż i cegły”

2’

 

1’

XXXXXXXXX

             N                      

Cz. II A

Ćw. RR

 

 

 

 

Ćw. NN

 

 

 

Ćw. RR i NN

 

 

Ćw. T

 

 

Ćw. RR

Ćw. mm. brzucha

Ćw. mm. grzebietu

Ćw. skocznościowe

- Bieg dookoła boiska

- krążenie RR w tył

- krążenie PR w tył

- j.w. LR w tył

- krążenie PR w przód LR w tył

- krążenie LR w przód PR w tył

- bieg skrzyżny

- co trzeci krok wysoki wyskok

- Skip A

- Skip C

- w marszu wypad LN w przód i skręt T w lewą stronę

- j.w. w prawą stronę

- krążenie T w lewą i prawą stronę

- skłony T w przód

- pompki

- „nożyce” pionowe

- „kołyska”

- podskoki kuczne

 

6x

6x

6x

6x

10x

10x

10x

10x

10x

 

5x

5x

 

10x

10x

10x

10 sek.

10 sek.

10x

 

Uczniowie ćwiczą w truchcie wzdłuż boiska.

 

 

 

 

 

Kolana unoszone powinny być wysoko

 

Przejście do marszu

 

 

Przejście do luźnej rozsypki

       X         X              X     X  

            X            X            X

        X      X      X        X     X

                          N

Cz. II B

 

 

 

Zastęp I

 

 

Zastęp II

 

 

 

Zastęp III

 

 

Zastęp IV

Pokaz i objaśnienie techniki stania na rękach przy drabinkach

Podział na cztery zespoły i przydzielenie zadań.

Nauka stania na rękach przy drabinkach

 

Doskonalenie przewrotów w przód i tył z postawy do

Przysiadu

 

Przeskoki kuczno-zawrotne przez ławeczkę

 

Podciąganie się na ławeczce opartej na drabince

 

 

 

 

 

6’

 

 

 

6’

 

 

6’

 

 

6’

Na  stanowisku ćw. 5 min. Przy staniu na rękach  asekuracja współćwiczących i nauczyciela.

Cz. III Końcowa

 

 

Czynność O-P

- w marszu wspięcia na palce, RR wysoko w górę i „wkręcanie żarówek”

- Zbiórka, omówienie lekcji,  pożegnanie,

 

 

1’

 

2’

 

 

Zbiórka

XXXXXXXX

          N

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin