KONSPEKT LEKCJI
TEMAT: Doskonalenie elementów gry w Ringo – gra szkolna.
Cele lekcji: Uczeń - umie wykonać prawidłowo podania, chwyty i rzuty
- zapoznał się z przepisami gry
- uczestniczy w kształtowaniu siły i wytrzymałości
- uczy się współdziałania w grupie
Klasa:
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna lub korytarz szkolny
Pomoce: skakanki, piłki lek., przybory do gry w Ringo
Prowadzący:
TOK LEKCJI
TREŚĆ I PRZEBIEG ĆWICZEŃ
UWAGI
część organizacyjna
rozgrzewka
- zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
- podanie tematu lekcji i zadań głównych, zachęta do ćw.
- swobodny bieg
- krążenie obustronne RR w przód, a potem w tył
- przeplatanka w pr. str., w lew. str.
- trucht, na sygnał przysiad i wyskok w górę
- jw., na sygnał obrót dookoła w pr. str., a następnie w lew. str.
- jw. na pierwszy sygnał przyśpieszenie, na drugi powrót do truchtu
- skip A, C
- postawa zasadnicza, skłon z pogłębieniem w przód, i odchylenie T w tył
- ćw. jw. RR w górze, skłony w bok
- skrętoskłony
- NN w rozkroku, RR w przód – przenoszenie ciężaru ciała z PN na LN
- podskoki w górę, na sygnał wyskok z podciągnięciem
ustawienie w dwuszeregu
w kole
obszerne krążenia RR
zachować odległości
po przekątnej sali
doskonalenie elementów techniki
ćw. na ławeczce
ćw. kształtujące mm RR i NN
gra szkolna
- podział na trzy zespoły
- 1. doskonalenie elementów gry w Ringo: rzuty, podania, chwyty i przepisy gry.
- 2. ćw. kształtujące równowagę i koordynację ruchową na ławeczkach
- 3. kształtowanie siły i wytrzymałości przy pomocy piłek lek. i skakanek
- gra w Ringo
zespoły ustawione tak aby sobie nie przeszkadzać
zachowanie bezpieczeństwa podczas ćw.
ćw. uspokajająco – korekcyjne
zakończenie lekcji
- marsz ze wspięciem na palcach, RR w górę - wdech, opad T - wydech,
- omówienie lekcji, wyróżnienie aktywnych uczniów
- motywacja do samodzielnego udziału w aktywności ruchowej
- pożegnanie
wdech nosem, wydech ustami
kasperpl