Rozwijanie sprawności ruchowej.doc

(47 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z gier i zabaw ruchowych

Konspekt lekcji z gier i zabaw ruchowych

 

Dyscyplina / konkurencja: gry i zabawy ruchowe

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej

Zadania szczegółowe w zakresie:

-motoryczności: skoczności 

-wiadomości: znajomość gier i zabaw

-działanie wychowawcze: integracja jednostki w grupie

-zdrowia: kształtowanie prawidłowej postawy

-umiejętności: chwytu i rzutu piłeczki

Przybory/przyrządy: szarfy,piłeczki, tarcze, piłka siatkowa

Miejsce lekcji: sala gimnastyczna lub boisko szkolne

Czas lekcji: 45 min

Liczba ćwiczących:18

Klasa: II

Metody realizacji zadań ruchowych: Zabawowo klasyczna, naśladowczo ścisła.

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

Uwagi metodyczne

1 organizacja lekcji

 

2 zabawa lub gra ożywiająca

 

 

 

 

 

3 zabawa lub gra orientacyjno porządkowa

 

 

 

4 zabawa lub gra na czworakach

 

 

 

 

 

 

 

5 zabawa lub gra bieżna lub skoczna

 

6 zabawa lub gra rzutna

 

 

 

 

7zabawa lub gra bieżna

 

 

 

 

 

8 zabawa uspokajająca

 

 

 

 

 

 

9 ćw korektywne

 

10 zakończenie lekcji

Zbiórka powitanie ,podanie celu lekcji i zadań lekcji sprawdzenie obecności. Przygotowanie do zajęć

 

 

Znajdź swój kolor.

Po otrzymaniu kolorowych szarf

dzieci ustawiają się w dwu rzędach, według kolorów szarf,

a następnie rozbiegają się w dowolnych kierunkach lub chodzą

po boisku. Następnie wykonują polecenia „stój", „zamknij oczy"

W tym czasie prowadzący zmienia miejsce ustawienia chorą-

giewek, po czym woła: „biegiem do swych chorągiewek". Dzieci

na to hasło otwierają oczy i biegnę} w kierunku swych chorą-

giewek, przy których ustawiają się w rzędach.

 

Czerwone — białe

Uczestnicy biegają swobodnie, lecz

gdy prowadzący podniesie do góry tarczę, zależnie od pokazanego

koloru wykonują ustaloną uprzednio czynność (na każdy kolor

inną), np. na kolor biały wykonują skłon, a na kolor czerwony

stają na jednej nodze itp. Gdy prowadzący opuści tarczę, uczest-

nicy przestają wykonywać ćwiczenia i biegają lub chodzą swo-

bodnie.

 

Zajączki w kapuście.

Zajączki kicają na polu od krzaczka

do krzaczka, zajadają kapustę i od czasu do czasu stają słupka,

obserwując czy nie zbliża się jakie niebezpieczeństwo. Psy spo-

strzegłwszy zajączki z wielkim szczekaniem wpadają na pole ka-

pusty i odpędzają je. Zajączki uciekają w popłochu daleko w pole.

Gdy jednak pieski oddalają się, zajączki zwabione smacznymi

listkami wracają na pole, by ponownie wyjadać kapustę. Tym

razem pieski chwytają zajączka, który powiększa ich grono i w dalszej zabawie pomaga wyłapywać szkodników.

 

Piłka parzy

Dzieci biegną do prowadzącego, który

rzuca im pod nogi piłkę. Dzieci przeskakują ją w biegu, aby jej

nie dotknąć i nie sparzyć się.

 

Stojący na obwodzie koła starają się

rzutami strącić piłkę z kamienia lub pnia. Wartownik stojąc nieco

na uboczu śledzi rzuty. Kiedy piłka stoczy się z kamienia,

wszyscy biegną po swoje piłeczki, z którymi wracają na obwód

koła, wartownik zaś spiesznie ustawia piłkę na kamieniu i stara

się jeszcze pochwycić jedną z najbliższych piłeczek. Jeśli mu się

to uda, zmienia rolę z tym, kto zostanie bez piłeczki.

 

Zwiąż rozwiąż.

Pierwszy z każdego rzędu biegnie do szarfy,

którą należy zawiązać w ustalony sposób. Po wykonaniu zadania

wraca do swego rzędu, uprawnia do biegu następnego przez do-

mknięcie jego wyciągniętej dłoni, a sam staje na końcu. Następny

ąiegnie do szarfy, aby ją rozwiązać. Zabawa polega na tym, że

jedni wiążą, drudzy rozwiązują szarfy. Wygrywa rząd, który prę-

dzei ukończy wyścig.

 

Dzień dobry.

Grupa zachowuje głęboką ciszę,

w czasie której jeden z uczestników wypowiada dość głośno

„dzień dobry". Zadaniem stojącego tyłem jest rozpoznać, kto te

słowa wypowiedział. Nie odwracając się, wymienia nazwisko roz-

poznanego. Jeśli ma wątpliwości, wówczas może odwrócić się

i znając kierunek, skąd głos dochodzi, wyszukać tego, czyj głos

usłyszał. Jeśli wskaże trafnie, zamienia z nim miejsce i zabawa

toczy się dalej.

 

W siadzie skrzyznym unoszenie ramion przy wdechu opuszczanie przy wydechu.

 

 

Zbiórka omówienie  przebiegu lekcji  ,motywacja do ćwiczeń poza szkołą nagrodzenie najbardziej aktywnych uczniów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

9 min

 

 

 

 

6 min

 

 

 

 

 

 

2 min

 

 

 

 

 

 

 

3 min

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonywane ruchy nie mogą powtarzać się lub trwać zbyt długo.

 

 

 

 

 

Głównym celem zabawy jest naśladowanie ruchów

zajączka. Prowadzący, wyjaśniwszy jak ruchy te należy wykonywać

 

 

 

 

Piłki należy rzucać jak najniżej

i w różnych kierunkach, oczywiście tam, gdzie najwięcej jest dzieci.

 

wszyscy stają w kole w odległości 10—15

kroków od kamienia lub pnia; przy dużej piłce leżącej na kamieniu — „wartownik".

 

 

kilka rzędów na linii startu, naprzeciw

każdego szarfy ułożone na linii mety.

 

 

 

 

 

uczestnicy siedzą w luźnej gromadce; jeden z nich stoi przed nimi w odległości kilku kroków, odwrócony

tyłem.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin