KONSPEKT LEKCJI
TEMAT: Koszykówka – dwutakt
Cele lekcji: Uczeń - potrafi wykonać dwutakt z prawe strony kosza
- kształtuje koordynację ruchową
- rozwija orientację i skoczność
- wie jak współdziałać i współpracować w zespole
Klasa: II gim
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Pomoce: piłki do koszykówki, tyczki, materace
Prowadzący: Grze
UWAGI
organizacyjna lek.
rozgrzewka
- zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do lek.
- podanie tematu lek.
- swobodny bieg
- krążenie obustronne RR w przód, a potem w tył
- przeplatanka w pr. str., w lew. str.
- trucht, na sygnał przysiad i wyskok w górę
- jw., na sygnał obrót dookoła w pr. str., a następnie w lew. str.
- jw. na pierwszy sygnał przyśpieszenie, na drugi powrót do truchtu
- skip A, C
- postawa zasadnicza, skłon z pogłębieniem w przód, i
odchylenie T w tył
- ćw. jw. RR w górze, skłony w bok
- skrętoskłony
- NN w rozkroku, RR w przód – przenoszenie ciężaru ciała z PN na LN
- podskoki w górę, na sygnał wyskok z podciągnięciem
kolan do kl. pierś
ustawienie w dwuszeregu
trzy okrążania dookoła kortów., ćw. RR
ćw. kształt. szybką reakcje na sygnał
ćw. NN
ćw. T w pł. strzał.
ćw. T w pł. czołowej
nie pochylać T w przód
ćw. skocznościowe
część organizacyjna
nauka dwutaktu z pr. strony
gra
- podział na trzy grupy
1. - pokaz nauczanego elementu
- przeskok przez ułożony bokiem materac i wykonanie dwóch kroków bez piłki
- ćw. j.w. – tylko nauczyciel trzyma piłkę na wyciągniętej ręce, uczeń w czasie przeskoku zabiera piłkę i wykonuje dwutakt kończąc go rzutem do kosza
- uczeń wykonuje rozbieg z 4-5m, nauczyciel podaje piłkę z boku, uczeń wykonuje prawidłowo dwutakt
- ćw. j.w. – tylko podanie piłki po koźle
- uczeń z rozbiegu kozłując piłkę wykonuje dwutakt
2. - slalom z piłką pomiędzy ułożonymi tyczkami na czas
3. - wykonywanie rzutów osobistych
- gra uproszczona
w szeregu odliczyć do 3
nauczyciel poprawia ewentualne błędy
rzuty wykonywane są z prawej R
kozłowanie R dalszą od tyczki
Cz. III końcowa
ćw. uspokajające
zakończenie lek.
- „zwijanie” całego ciała przez skłon głowy, T itd., a następnie „rozwijanie” aż do wspięcia na palce, RR w górze
- złożenie przyborów
- zbiórka, omówienie lek.
- pożegnanie
wdech – nosem przy „rozwijaniu”, wydech – ustami przy „zwijaniu”
kasperpl