Konspekt lekcji nr 2.
Gry i zabawy ruchowe z elementami lekkiej atletyki .
Temat : Doskonalenie koordynacji ruchowej z wykorzystaniem gier i zabaw ruchowych .
Zadania szczegółowe w zakresie :
a) motoryczności: doskonalenie szybkości, siły, skoczności, zwinności .
b) umiejętności: doskonalenie koordynacji ruchowej .
c) wiadomości: wyjaśnienie pojęcia koordynacji ruchowej, rodzaje biegów sprinterskich .
d) działania wychowawcze: zasady sportowej rywalizacji „fair play”,
wspóldziałanie wgrupie .
e) działania w zakresie zdrowia: higiena osobista, sposoby hartowania ciała.
Miejsce ćwiczeń: boisko szkolne.
Klasa VI chłopcy .
Przybory: szarfy, skakanki, woreczki, stojaki, obręcze, worki, płotki la.
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 18.
Prowadzący: Mularczyk Eugeniusz.
Tok
lekcji.
Zadania szczegółowe .
Czas
do-zow.
Met.
realiz
zadań
ruch.
Uwagi org.
metodyczne .
1.Czynn
organiz.
porzą-
dkowe.
Zbiórka, sprawdzenie obecności. Sprawdzenie gotowości do zajęć. Podanie tematu celów i zadań
lekcji. Motywacja, zachęcenie uczniów do aktywnego udziału w lekcji .
2-3
min.
Ustawienie w dwuszeregu.
2.Zaba-wa oży-wiająca.
„Berek żuraw”. Dwóch berków oznaczonych szarfami biega za pozostałymi uczestnikami zabawy. Kto chce uniknąć schwytania, staje na jednej pr lub l nodze, podkładając pod kolano drugiej, wysoko ugiętej, rękę którą równocześnie chwyta się za nos. Jeśli berek zdąży dotknąć kogoś, zanim przyjmie postać „żurawia” wówczas dotknięty zostaje berkiem iprowadzi dalej zabawę.
zabaw.
klasy-czna.
Zabawa ograni-
czona do wym.
boiska do pilki siatkowej.
Ustawienie w rozsypce .
3.Ćwicz
kszta-
łtujące .
1.Marsz z przechodzeniem przez skakankę raz prawą raz lewą nogą.
2.Marsz z wysokim unoszeniem kolan przekładanie złożonej skakanki pod pr i l kolanem na zmianę.
3.W miejscu przeskoki obunóż przez leżącą skakankę (w przód i w tył, na boki ).
4.PW.Stojąc skakanka złożona na pół i rozciągnięta na wyprostowanych rr nad głową wykonujemy skręty tułowia.
5.Jak wyżej skłony boczne .
8-10
min
Marsz dookoła boiska pobranie skakanek od pomocnika (niećwiczący).
6.Skakanka trzymana oburącz, położona pod stopą pn,pn zgięta w kolanie: wyprost pn w przód.
(zmiana nogi).
7.Skakanka trzymana oburącz ćwicz. ustawiony na ln ,skakanka zaczepiona pod stopą wyprostowanej pn unoszenie pn wbok ze skłonem t w lewo (zmiana nogi).
8.Ćwicz. ustawiony w wykroku rr w dole z naciągniętą skakanką zaczepioną pod stopą nogi zakrocznej: skłon t w tył połączony z rytmicznym wznosem rr w bok.
9.Przeskoki obunóż przez skakankę trzymaną w dłoniach z jednoczesnym krzyżowaniem rąk na piersiach (w przód i w tył).
16
razy.
naśl.
ścisła.
Marsz dookoła boiska z jednoczesnym
oddaniem ska-
kanki niećwiczą-
cemu.
4.Zaba-wy bie-
żne.
Wyścigi rzędów .
1.Na sygnał nauczyciela uczeń biegnie do stojaka przeskakując przez skakankę obunóż, wraca przeskakując jednonóż .
2.Tak samo lecz bieg jest tyłem .
3.Bieg do stojaka i powrót zworeczkiem na głowie.
4.Bieg do stojaka z 3 obrotami na półmetku przejście przez szarfę i powrót tyłem .
9-10
zabawklas-
czna i
zabaw
Podział klasy na 3 grupy.
Każdy wyścig
powtarzamy 2x.
5.Zaba-wy rzutne.
1.Rzuty do celu(obręcz) woreczkami z odległości 5m.
2.To samo stojąc na jednej nodze.
3.Rzuty do worka .Kapitan stoi 7m od drużyny trzyma worek i chwyta do niego woreczki rzucane przez jego drużynę .
8-9
zab.
Zabawy powtarzamyn 2x.
Kapitan stoi jedną n w szarfie nie może jej oderwać.
6.Zaba-wy sko-czne.
1.Dodawanie skoków .
2.Wyścid na jednej nodze po obiegnięciu stojaka zmiana nogi .
3.Wyścig z przeskakiwaniem szarf. Biegniemy przeskakując z szarfy do szarfy. Odbijamy się tylko ze środka szarfy.
4.Wyścig z płotkami. Do stojaka ustawione 2 niskie płotki 1-szy pokonujemy dowolnie go przeskakując pod 2-gim przechodzimy z powrotem tak samo .
Zabawy powt. 2x.
Szarfy leżą 1m od siebie.
Płotki stoją 4m od startu i 4m od siebie.
Niećwiczący pomagają przeprowadzać zabawy przygotowują przybory i porządk.miejsce.
7.Zaba-wa uspo-kajająca.
Czaty (Marmurki z woreczkiem na głowie).
Dzieci starają się jak najszybciej dostać do czatującego, który stoi do nich tyłem. Gdy czatujący odwraca głowę powinni się zatrzymać w bezruchu. Kto poruszy się lub spadnie mu woreczek cofa się na miejsce wyjściowe.Ten kto pierwszy dojdzie i dotknie czatującego wygrywa i zajmuje jego miejsce .
Czatujący stoi 10-15m od pozostałych uczestników.
Niećwiczący zbierają woreczki .
8.Czynn.
porzą-dkowe.
1.Podsumowanie lekcji:
a)wyróżnienie najaktywniejszych uczniów,
b)wyróżnienie najlepszej grupy.
2.Uporządkowanie sprzętu i przyborów .
3.Nastawienie uczniów do organizacji gier i zabaw ruchowych, zachęcenie do rozwijania własnej koordynacji ruchowej ,opracowanie ćwiczeń rozwijających koordynację ruchową .
3-4
Ustawienie w dwuszeregu .
W kolumnie dwójkowej marsz do szatni.
kasperpl