Doskonalenie podań i chwytów w miejscu i w ruchu ze zmianą tempa i kierunku biegu.doc

(48 KB) Pobierz
PLAN

PLAN

METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

Zadanie główne (temat lekcji):              PR. Doskonalimy podania i chwyty w miejscu i w ruchu, ze zmianą tempa i kierunku biegu.              

(klasa  I G)

 

Zadania szczegółowe (cele operacyjne) w zakresie:

 

Sprawności motorycznej

Uczeń:

q       zwiększy – koordynację ruchową

q       rozwinie – zwinność

q       wzmocni – mm obręczy barkowej

 

Umiejętności

Uczeń:

q       wykona – poprawnie poznane elementy techniczne podane w zadaniu głównym

q       poprawi – jakość podań i chwytów

 

Wiadomości

Uczeń:

q       zna – podstawowe przepisy gry w piłkę ręczną

q       wie – jakie są wymiary boiska i bramek

q       zna – przepisy dotyczące bezpieczeństwa swego jak i kolegów

 

Usamodzielniania

Uczeń:

q       współuczestniczy w lekcji – pomaga i ocenia współćwiczącego

q       uczestniczy – w organizacji lekcji

q       rozwija – własną sprawność fizyczną podczas ćwiczeń wykonywanych według własnej inicjatywy                                                                                                 

 

                                          Przygotowanie i prowadzenie

                                                                                                     mgr Marcin Oleksiewicz

 

 

 

 


CZĘŚĆ LEKCJI

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

UWAGI

(METODY)

Docelowe

Zadania

 

 

1

2

3

4

5

CZĘŚĆ WSTĘPNA

Zapoznanie się
z zadaniami lekcji

q       słucha informacji nauczyciela

q       przygotowuje się do świadomego
i aktywnego udziału w lekcji

q       sprawdza gotowość uczniów do zajęć

q       wyjaśnia wpływ prawidłowych podań i chwytów na płynny
i skuteczny przebieg gry

q       zachęca do rzetelności
i poprawności podczas wykonywania ćwiczeń

Pogadanka

CZĘŚĆ GŁÓWNA

A

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

q       uczestniczy w zabawie ożywiającej

q       wykona ćwiczenia rozgrzewające mm ramion i mm nóg w truchcie

q       wykona w miejscu ćwiczenia rozciągające
mm tułowia, we wszystkich płaszczyznach

q       wykona serię ćwiczeń oswajających z piłką w dwójkach wg własnej inicjatywy

q       poleca zabawę w berka łączonego

q       poleca wykonanie zaplanowanych przez siebie ćwiczeń

q       zwraca uwagę i kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń

q       dzieli ćwiczących na dwójki

 

 

Zabawowa klasyczna

 

 

Zadaniowo ścisła

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA

B

Doskonali technikę podań i chwytów
w miejscu i w ruchu

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonali technikę podania po przeskoku

 

 

 

 

 

 

 

 

q       wykona podanie piłki do współćwiczącego w miejscu

q       chwyci piłkę podaną przez partnera w miejscu

q       wykona ćwiczenia  w ruchu; w trzech krokach ; podanie – powrót – wyjście do piłki – podanie – powrót

q       wykona ćwiczenia w rzędach; dwa rzędy naprzeciw siebie; po podaniu przejście na koniec swego rzędu; to samo ze zmianą miejsc na koniec przeciwnego rzędu

q       wykona podania po przekątnej ze zmianą miejsc w rzędach; stosuje podania po przeskoku

q       przypomni zasady bezpiecznego zachowania się podczas ćwiczeń

 

 

q       zwróci uwagę na prawidłowe ułożenie ręki podającej jak i ułożenie dłoni do chwytu piłki

q       kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń

q       objaśnia i demonstruje każde
z wykonywanych ćwiczeń

q       dzieli ćwiczących na dwa, trzy rzędy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadaniowo – ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

Problemowa

© by Marcin Oleksiewicz

 

 

 

Zapozna się z podstawowymi przepisami gry w piłkę ręczną

 

Doskonali kozłowanie prawą i lewą ręką

 

Pozna technikę rzutu do bramki z wyskoku

 

q       trzy rzędy; podanie następuje raz do jednego raz do drugiego rzędu; po podaniu piłki ćwiczący przebiega na koniec swojego rzędu

q       podania w trójkach; piłkę stale podaje się po jednym boku trójkąta; po każdym podaniu następują zmiany pomiędzy zawodnikami bez piłki

q       wymieni wymiary boiska, bramek

q       słucha informacji nauczyciela

 

 

 

q       wykona serię przebieżek wzdłuż boiska kozłując raz prawą raz lewą ręką

 

q       wykona kilka podań z wyskoku do współćwiczącego

q       wykona rzut do bramki

q       oceni poprawność wykonywanego ćwiczenia przez współćwiczącego

 

q       uzupełni wiedzę ucznia

 

 

 

 

q       czuwa nad dokładnością wykonywanych ćwiczeń
i bezpieczeństwem ćwiczących

 

q       demonstruje objaśnia całą fazę rzutu do bramki z wyskoku

q       kontroluje i sprawdza dokładność wykonywanych ćwiczeń

 

Zadaniowo – ścisła

 

 

 

Naśladowczo – ścisła

 

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

Uspokoi organizm

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin