PLAN
METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Zadanie główne (temat lekcji): PR. Doskonalimy podania i chwyty w miejscu i w ruchu, ze zmianą tempa i kierunku biegu.
(klasa I G)
Zadania szczegółowe (cele operacyjne) w zakresie:
Uczeń:
q zwiększy – koordynację ruchową
q rozwinie – zwinność
q wzmocni – mm obręczy barkowej
q wykona – poprawnie poznane elementy techniczne podane w zadaniu głównym
q poprawi – jakość podań i chwytów
q zna – podstawowe przepisy gry w piłkę ręczną
q wie – jakie są wymiary boiska i bramek
q zna – przepisy dotyczące bezpieczeństwa swego jak i kolegów
q współuczestniczy w lekcji – pomaga i ocenia współćwiczącego
q uczestniczy – w organizacji lekcji
q rozwija – własną sprawność fizyczną podczas ćwiczeń wykonywanych według własnej inicjatywy
Przygotowanie i prowadzenie
UWAGI
(METODY)
1
2
3
4
5
CZĘŚĆ WSTĘPNA
Zapoznanie się z zadaniami lekcji
q słucha informacji nauczyciela
q przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
q sprawdza gotowość uczniów do zajęć
q wyjaśnia wpływ prawidłowych podań i chwytów na płynny i skuteczny przebieg gry
q zachęca do rzetelności i poprawności podczas wykonywania ćwiczeń
CZĘŚĆ GŁÓWNA
A
Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
q uczestniczy w zabawie ożywiającej
q wykona ćwiczenia rozgrzewające mm ramion i mm nóg w truchcie
q wykona w miejscu ćwiczenia rozciągające mm tułowia, we wszystkich płaszczyznach
q wykona serię ćwiczeń oswajających z piłką w dwójkach wg własnej inicjatywy
q poleca zabawę w berka łączonego
q poleca wykonanie zaplanowanych przez siebie ćwiczeń
q zwraca uwagę i kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń
q dzieli ćwiczących na dwójki
Zabawowa klasyczna
Zadaniowo ścisła
B
Doskonali technikę podań i chwytów w miejscu i w ruchu
Doskonali technikę podania po przeskoku
q wykona podanie piłki do współćwiczącego w miejscu
q chwyci piłkę podaną przez partnera w miejscu
q wykona ćwiczenia w ruchu; w trzech krokach ; podanie – powrót – wyjście do piłki – podanie – powrót
q wykona ćwiczenia w rzędach; dwa rzędy naprzeciw siebie; po podaniu przejście na koniec swego rzędu; to samo ze zmianą miejsc na koniec przeciwnego rzędu
q wykona podania po przekątnej ze zmianą miejsc w rzędach; stosuje podania po przeskoku
q przypomni zasady bezpiecznego zachowania się podczas ćwiczeń
q zwróci uwagę na prawidłowe ułożenie ręki podającej jak i ułożenie dłoni do chwytu piłki
q kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń
q objaśnia i demonstruje każde z wykonywanych ćwiczeń
q dzieli ćwiczących na dwa, trzy rzędy
Problemowa
Zapozna się z podstawowymi przepisami gry w piłkę ręczną
Doskonali kozłowanie prawą i lewą ręką
Pozna technikę rzutu do bramki z wyskoku
q trzy rzędy; podanie następuje raz do jednego raz do drugiego rzędu; po podaniu piłki ćwiczący przebiega na koniec swojego rzędu
q podania w trójkach; piłkę stale podaje się po jednym boku trójkąta; po każdym podaniu następują zmiany pomiędzy zawodnikami bez piłki
q wymieni wymiary boiska, bramek
q wykona serię przebieżek wzdłuż boiska kozłując raz prawą raz lewą ręką
q wykona kilka podań z wyskoku do współćwiczącego
q wykona rzut do bramki
q oceni poprawność wykonywanego ćwiczenia przez współćwiczącego
q uzupełni wiedzę ucznia
q czuwa nad dokładnością wykonywanych ćwiczeń i bezpieczeństwem ćwiczących
q demonstruje objaśnia całą fazę rzutu do bramki z wyskoku
q kontroluje i sprawdza dokładność wykonywanych ćwiczeń
Zadaniowo – ścisła
Naśladowczo – ścisła
CZĘŚĆ KOŃCOWA
Uspokoi organizm
...
kasperpl