Uczymy się rozgrywać na trzy w piłce siatkowej.doc

(52 KB) Pobierz
Opracowała: mgr Anna Dobrowolska

Data 24/09/2003

Konspekt lekcji wychowania fizycznego

klasy VI ab

 

Temat lekcji: Uczymy się rozgrywać na trzy w piłce siatkowej.

 

Prowadzący: Jacek Wilk

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

1.      sprawności  motorycznej

uczeń

v    rozwinie koordynację ruchową

v    doskonali dokładność odbić

v    kształtuje szybkość reakcji

2.    umiejętności

uczeń potrafi

v    poruszać się po boisku, ustawić się na pozycji

v    współpracować w zespole trójkowym

v    rozegrać piłkę na trzy

3.    wiadomości

uczeń

v    zna ćwiczenia przygotowujące do gry w piłkę siatkową

v    zna wpływ wysiłku na organizm

 

ilość ćwiczących – 19

miejsce – sala gimnastyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część

lekcji

Czynności uczniów

Czynności

nauczyciela

metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część

wstępna

organizacyjna

1. Zapoznanie

   z tematem

   lekcji.

 

 

-  przygotowanie zbiórki

-  zgłoszenie kapitana grupy do zajęć

-  powitanie okrzykiem

-  wysłuchanie informacji nauczyciela

 

v   powitanie

v   sprawdzenie przygotowania dziewcząt do lekcji

v   wyjaśnienie ważności współpracy w zespole

v   wyjaśnia celowość rozgrywania piłki na trzy.

 

 

pogadanka

Część

główna 

 

 

 

 

zadania kierowane na pobudzenie ogólnorozwojowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zadania kierowane z piłką na doskonalenie znanych umiejętności przygotowują-

cych przyjęcia i odbicia

 

 

 

 

 

 

zadanie kierowane na współpracę w zespole trójkowym

2. zabawa ożywiająca

 

 

 

 

3. przygotowuje organizm do podejmowanych zadań ruchowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.       porusza się płynnie w przód i w tył, w lewo i w prawo

5.       przyjmuje postawę siatkarską na sygnał

 

 

 

 

 

 

6. doskonali technikę odbić piłki w trójkach

 

 

 

-  uczestniczy w  zabawie „ Berek siatkarski”

 

 

 

 

-    wybiera piłkę

-    wykonuje ćwiczenia z piłką

-          żongluje piłką

-          krążenie  wokół głowy, bioder, kolan

-          przekłada piłkę pod kolanami

-          podrzuca i łapie piłkę w postawie wysokiej, w wyskoku, po wykonaniu dwukroku.

-          podrzuca, siada i chwyta piłkę

-          podrzuca, siada, wstaje i chwyta piłkę

-          podrzuca piłkę i wykonuje skłon, przysiad

-          przechodzi pod kozłującą piłką, którą wcześniej mocno uderza o podłoże (jak najwięcej)

-    stosuje krok dostawny w zabawie „Uważaj na sygnał”, prowadzący z piłką stoi wewnątrz koła, które tworzą uczennice, zwrócone twarzami do środka koła.   Prowadzący podaje trzy sygnały oraz trzy zadania przypisane do sygnału:  np. piłka podrzucona- poruszają się krokiem dostawnym w lewo itp.

 

-    uczestniczy w zabawie „Kot i myszy”. Zespół trzy osobowy odbija piłkę między sobą a czwarta osoba próbuje piłkę przechwycić

 

-  wykonuje ćwiczenie, w którym występuje odbiór, wystawienie, przebicie.

Ustawienie: uczennica A wystawia piłkę, B przebija piłkę sposobem górnym do C, A przechodzi pod siatką, C przyjmuje piłkę sposobem dolnym, i nagrywa do A,

 

wyznacza pierwszego berka, przypomina zasady zabawy

 

 

prowadzi rozgrzewkę

 

 

 

 

 

 

 

 

czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

przypomina o pracy nóg i rąk, koryguje ustawienie stóp i tułowia, obserwuje wykonywania ćwiczeń

 

 

po kilku powtórzeniach zmienia sygnały i zadania.

 

dzieli grupę na zespoły czteroosobowe, tłumaczy zasady zabawy

 

 

 

 

 

 

dzieli grupę na zespoły trójkowe, czuwa nad poprawnością wykonywania zadania

zabawowa

 

 

 

 

 

zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

problemowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zadaniowa ścisła

 

Część końcowa

7. uspokoi   organizm

-         wykonuje ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej

-         analizuje co już potrafi a z czym ma jeszcze trudności

 

wyjaśnia celowość stosowania ćwiczeń oddechowych

Oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

pogadanka

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin