Data 24/09/2003
Temat lekcji: Uczymy się rozgrywać na trzy w piłce siatkowej.
Prowadzący: Jacek Wilk
Zadania szczegółowe w zakresie:
1. sprawności motorycznej
uczeń
v rozwinie koordynację ruchową
v doskonali dokładność odbić
v kształtuje szybkość reakcji
2. umiejętności
uczeń potrafi
v poruszać się po boisku, ustawić się na pozycji
v współpracować w zespole trójkowym
v rozegrać piłkę na trzy
3. wiadomości
v zna ćwiczenia przygotowujące do gry w piłkę siatkową
v zna wpływ wysiłku na organizm
ilość ćwiczących – 19
miejsce – sala gimnastyczna
Część
lekcji
Czynności
nauczyciela
metody
docelowe
zadania
1
2
3
4
5
wstępna
organizacyjna
1. Zapoznanie
z tematem
lekcji.
- przygotowanie zbiórki
- zgłoszenie kapitana grupy do zajęć
- powitanie okrzykiem
- wysłuchanie informacji nauczyciela
v powitanie
v sprawdzenie przygotowania dziewcząt do lekcji
v wyjaśnienie ważności współpracy w zespole
v wyjaśnia celowość rozgrywania piłki na trzy.
pogadanka
główna
zadania kierowane na pobudzenie ogólnorozwojowe
zadania kierowane z piłką na doskonalenie znanych umiejętności przygotowują-
cych przyjęcia i odbicia
zadanie kierowane na współpracę w zespole trójkowym
2. zabawa ożywiająca
3. przygotowuje organizm do podejmowanych zadań ruchowych
4. porusza się płynnie w przód i w tył, w lewo i w prawo
5. przyjmuje postawę siatkarską na sygnał
6. doskonali technikę odbić piłki w trójkach
- uczestniczy w zabawie „ Berek siatkarski”
- wybiera piłkę
- wykonuje ćwiczenia z piłką
- żongluje piłką
- krążenie wokół głowy, bioder, kolan
- przekłada piłkę pod kolanami
- podrzuca i łapie piłkę w postawie wysokiej, w wyskoku, po wykonaniu dwukroku.
- podrzuca, siada i chwyta piłkę
- podrzuca, siada, wstaje i chwyta piłkę
- podrzuca piłkę i wykonuje skłon, przysiad
- przechodzi pod kozłującą piłką, którą wcześniej mocno uderza o podłoże (jak najwięcej)
- stosuje krok dostawny w zabawie „Uważaj na sygnał”, prowadzący z piłką stoi wewnątrz koła, które tworzą uczennice, zwrócone twarzami do środka koła. Prowadzący podaje trzy sygnały oraz trzy zadania przypisane do sygnału: np. piłka podrzucona- poruszają się krokiem dostawnym w lewo itp.
- uczestniczy w zabawie „Kot i myszy”. Zespół trzy osobowy odbija piłkę między sobą a czwarta osoba próbuje piłkę przechwycić
- wykonuje ćwiczenie, w którym występuje odbiór, wystawienie, przebicie.
Ustawienie: uczennica A wystawia piłkę, B przebija piłkę sposobem górnym do C, A przechodzi pod siatką, C przyjmuje piłkę sposobem dolnym, i nagrywa do A,
wyznacza pierwszego berka, przypomina zasady zabawy
prowadzi rozgrzewkę
czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń
przypomina o pracy nóg i rąk, koryguje ustawienie stóp i tułowia, obserwuje wykonywania ćwiczeń
po kilku powtórzeniach zmienia sygnały i zadania.
dzieli grupę na zespoły czteroosobowe, tłumaczy zasady zabawy
dzieli grupę na zespoły trójkowe, czuwa nad poprawnością wykonywania zadania
zabawowa
zadaniowa ścisła
problemowa
Część końcowa
7. uspokoi organizm
- wykonuje ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej
- analizuje co już potrafi a z czym ma jeszcze trudności
wyjaśnia celowość stosowania ćwiczeń oddechowych
Oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji
kasperpl